Młoda widownia odwraca się od MTV, Polo TV znów niżej niż 4fun.tv
Kanał MTV Polska w lutym br. kolejny z miesiąc rzędu zanotował największy spadek oglądalności w segmencie kanałów muzycznych i młodzieżowych, wśród młodej widowni wyniósł on aż 57 proc. Na przeciwnym biegunie znalazły się stacje rebel:tv i Eska TV.
Liderem segmentu pozostaje Viva Polska. Jej udział wyniósł w lutym 2012 roku 0,46 proc., po spadku względem lutego 2011 roku o 24,3 proc. Na drugim miejscu utrzymał się kanał 4fun.tv, którego wynik zmalał o 11,1 proc. do 0,26 proc. Na trzeciej lokacie uplasowała się nadająca od maja ub.r. telewizja discopolowa Polo TV - jej średni udział to 0,23 proc. Miesiąc wcześniej stacja ta zajmowała miejsce drugie, a jej udział był wyższy o 0,03 pkt. proc. więcej (poznaj szczegóły).
>>> “Disco Relax” w Polo TV. Jaka widownia?
Luty br. z największym wzrostem zakończył niszowy rebel:tv. Plasująca się ósmym miejscu stacja miała w zeszłym miesiącu 0,02 proc. udziału, czyli dwukrotnie więcej niż rok wcześniej. Sporo (76,1 proc.) zyskała też Eska TV, która znalazła się na czwartym miejscu ex aequo z MTV Polska. Kolejny raz najwięcej stracił właśnie ten kanał, który kilka lat temu postawił na reality-show kosztem muzyki. Tym razem jego wynik spadł aż o 44,3 proc. i wyniósł 0,16 proc. Rok wcześniej MTV było drugie.
luty | wszyscy 4+ | |||
2011 | 2012 | |||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
VIVA Polska | 42 097 | 0,609 | 31 973 | 0,461 |
4fun.tv | 19 905 | 0,288 | 17 776 | 0,256 |
Polo TV | - | - | 15 669 | 0,226 |
Eska TV | 6 370 | 0,092 | 11 268 | 0,162 |
MTV Polska | 20 094 | 0,291 | 11 263 | 0,162 |
VH1 Europe | - | - | 2 046 | 0,029 |
Kino Polska Muzyka | - | - | 1 798 | 0,026 |
Rebel.tv | 627 | 0,009 | 1 222 | 0,018 |
Czworka Polskie Radio | - | - | 808 | 0,012 |
W grupie widzów w wieku 13-29 lat, dwa pierwsze miejsca były takie same. Liderem była Viva Polska (1,18 proc. udziału, spadek o 34,2 proc.), a a drugiej pozycji uplasowała się telewizja 4fun.tv (0,86 proc., - 3,7 proc.). Trzecią lokatę zajęło jednak nie Polo TV, ale siostrzana Eska TV, która zanotowała największy wzrost w tej grupie. Wyniósł on 155,4 proc., co dało tej stacji 0,57 proc. udziału.
Wśród młodych widzów udział MTV Polska spadł jeszcze bardziej niż wśród ogółu widowni, bowiem o 57,4 proc. Kanał ten zajął piąte miejsce z wynikiem na poziomie 0,5 proc.
luty | wszyscy 13-29 | |||
2011 | 2012 | |||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
VIVA Polska | 18 404 | 1,793 | 12 059 | 1,179 |
4fun.tv | 9 133 | 0,890 | 8 761 | 0,857 |
Eska TV | 2 302 | 0,224 | 5 853 | 0,572 |
Polo TV | - | - | 5 204 | 0,509 |
MTV Polska | 11 772 | 1,147 | 5 003 | 0,489 |
VH1 Europe | - | - | 740 | 0,072 |
Rebel.tv | 270 | 0,026 | 251 | 0,025 |
Czworka Polskie Radio | - | - | 195 | 0,019 |
Kino Polska Muzyka | - | - | 97 | 0,009 |
W dziesiątce najchętniej oglądanych programów w kanałach muzycznych i młodzieżowych w styczniu br. aż dziewięć pozycji umieściła Viva. Na pierwszym miejscu znalazła się transmisja z rozdania nagród Viva Comet 2012, którą obejrzało 174 tys. widzów. W top 10 znalazła się ponadto jedna pozycja z oferty 4fun.tv (“Polska Top Lista”).
Raport top programów | wszyscy 4+ | ||
Program | Stacja | AMR | SHR % |
COMET /RELACJA / | VIVA Polska | 174 114 | 1,08 |
O CO KAMAN? /PROG. MUZ. POL./ | VIVA Polska | 163 925 | 1,19 |
DISCO PONAD WSZYSTKO | VIVA Polska | 148 433 | 1,42 |
LOWY KROLA DISCO | VIVA Polska | 144 504 | 1,77 |
WHITNEY HOUSTON 09.08.1963 - 11.02.2012 | VIVA Polska | 142 041 | 1,21 |
VIVA HITS POLSKA /PROG.MUZ.POL./ | VIVA Polska | 133 300 | 1,41 |
100% VIVA | VIVA Polska | 125 949 | 1,28 |
POWER LISTA | VIVA Polska | 125 703 | 1,87 |
POLSKA TOP LISTA /PROG.MUZ.POL./ | 4fun.tv | 108 511 | 0,81 |
WEEK TOP 10 | VIVA Polska | 107 061 | 0,80 |
Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl dzięki uprzejmości Atmedia.
Dołącz do dyskusji: Młoda widownia odwraca się od MTV, Polo TV znów niżej niż 4fun.tv