SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Młoda widownia odwraca się od MTV, Polo TV znów niżej niż 4fun.tv

Kanał MTV Polska w lutym br. kolejny z miesiąc rzędu zanotował największy spadek oglądalności w segmencie kanałów muzycznych i młodzieżowych, wśród młodej widowni wyniósł on aż 57 proc. Na przeciwnym biegunie znalazły się stacje rebel:tv i Eska TV.

Liderem segmentu pozostaje Viva Polska. Jej udział wyniósł w lutym 2012 roku 0,46 proc., po spadku względem lutego 2011 roku o 24,3 proc. Na drugim miejscu utrzymał się kanał 4fun.tv, którego wynik zmalał o 11,1 proc. do 0,26 proc. Na trzeciej lokacie uplasowała się nadająca od maja ub.r. telewizja discopolowa Polo TV - jej średni udział to 0,23 proc. Miesiąc wcześniej stacja ta zajmowała miejsce drugie, a jej udział był wyższy o 0,03 pkt. proc. więcej (poznaj szczegóły).

>>> “Disco Relax” w Polo TV. Jaka widownia?

Luty br. z największym wzrostem zakończył niszowy rebel:tv. Plasująca się ósmym miejscu stacja miała w zeszłym miesiącu 0,02 proc. udziału, czyli dwukrotnie więcej niż rok wcześniej. Sporo (76,1 proc.) zyskała też Eska TV, która znalazła się na czwartym miejscu ex aequo z MTV Polska. Kolejny raz najwięcej stracił właśnie ten kanał, który kilka lat temu postawił na reality-show kosztem muzyki. Tym razem jego wynik spadł aż o 44,3 proc. i wyniósł 0,16 proc. Rok wcześniej MTV było drugie.

lutywszyscy 4+
20112012
StacjaAMRSHR %AMR SHR % 
VIVA Polska42 0970,60931 9730,461
4fun.tv19 9050,28817 7760,256
Polo TV--15 6690,226
Eska TV6 3700,09211 2680,162
MTV Polska20 0940,29111 2630,162
VH1 Europe--2 0460,029
Kino Polska Muzyka--1 7980,026
Rebel.tv6270,0091 2220,018
Czworka Polskie Radio--8080,012


W grupie widzów w wieku 13-29 lat, dwa pierwsze miejsca były takie same. Liderem była Viva Polska (1,18 proc. udziału, spadek o 34,2 proc.), a  a drugiej pozycji uplasowała się telewizja 4fun.tv (0,86 proc., - 3,7 proc.). Trzecią lokatę zajęło jednak nie Polo TV, ale siostrzana Eska TV, która zanotowała największy wzrost w tej grupie. Wyniósł on 155,4 proc., co dało tej stacji 0,57 proc. udziału.

Wśród młodych widzów udział MTV Polska spadł jeszcze bardziej niż wśród ogółu widowni, bowiem o 57,4 proc. Kanał ten zajął piąte miejsce z wynikiem na poziomie 0,5 proc. 

lutywszyscy 13-29
20112012
StacjaAMRSHR %AMR SHR % 
VIVA Polska18 4041,79312 0591,179
4fun.tv9 1330,8908 7610,857
Eska TV2 3020,2245 8530,572
Polo TV--5 2040,509
MTV Polska11 7721,1475 0030,489
VH1 Europe--7400,072
Rebel.tv2700,0262510,025
Czworka Polskie Radio--1950,019
Kino Polska Muzyka--970,009


W dziesiątce najchętniej oglądanych programów w kanałach muzycznych i młodzieżowych w styczniu br. aż dziewięć pozycji umieściła Viva. Na pierwszym miejscu znalazła się transmisja z rozdania nagród Viva Comet 2012, którą obejrzało 174 tys. widzów. W top 10 znalazła się ponadto jedna pozycja z oferty 4fun.tv (“Polska Top Lista”). 

Raport top programówwszyscy 4+
ProgramStacjaAMRSHR %
COMET /RELACJA /VIVA Polska174 1141,08
O CO KAMAN? /PROG. MUZ. POL./VIVA Polska163 9251,19
DISCO PONAD WSZYSTKOVIVA Polska148 4331,42
LOWY KROLA DISCOVIVA Polska144 5041,77
WHITNEY HOUSTON 09.08.1963 - 11.02.2012VIVA Polska142 0411,21
VIVA HITS POLSKA /PROG.MUZ.POL./VIVA Polska133 3001,41
100% VIVAVIVA Polska125 9491,28
POWER LISTAVIVA Polska125 7031,87
POLSKA TOP LISTA /PROG.MUZ.POL./4fun.tv108 5110,81
WEEK TOP 10VIVA Polska107 0610,80

Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl dzięki uprzejmości Atmedia.

Dołącz do dyskusji: Młoda widownia odwraca się od MTV, Polo TV znów niżej niż 4fun.tv

20 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Marcin
WSPANIALE niech upadnie ten mózgotrzep BRAWO
odpowiedź
User
widex
Wszystkiego co najlepsze dla innyvch kanalów niż MTV. Cała grupa to dkoładnie, jak napisał Marcon, mózgotrzep.
odpowiedź
User
exmartino
Zlikwidować tego kodowańca MTV....
odpowiedź