Michał Kołodziejczyk szefem redakcji sportowej Canal+
Z początkiem czerwca Michał Kołodziejczyk obejmie nowo utworzone stanowisko dyrektora redakcji sportowej Canal+. Poprzednio był szefem WP SportoweFakty, a wcześniej pracował m.in. w „Rzeczpospolitej” i „Przeglądzie Sportowym”.
Do zadań Michała Kołodziejczyka będzie należało m.in. zarządzanie pracą redakcji sportowej oraz rozwijanie nowych formatów redakcyjnych - zarówno na platformie satelitarnej, jak i platformie internetowej Canal+.
Z kolei Michał Jarocki jako dyrektor zakupów i produkcji sportowej Canal+ będzie zajmował się nadal zakupem treści sportowych i produkcją sportową. Jarocki i Kołodziejczyk będą będą raportować bezpośrednio do Małgorzaty Seck, wiceprezes ds. programowych Canal+.
- Redakcję sportową Canal+ tworzą jedni z najlepszych dziennikarzy i komentatorów w swoich dziedzinach. To grono pasjonatów i profesjonalistów, w które Michał Kołodziejczyk doskonale się wpisuje. Nasza oferta sportowa i treści redakcyjne są teraz dostępne na niemal każdym urządzeniu dzięki nowej usłudze Canal+ przez internet. Doświadczenie Michała Kołodziejczyka z obszaru mediów online będzie więc istotnym wsparciem dla pracy całej redakcji - komentuje Edyta Sadowska, prezes zarządu i dyrektor generalna Canal+ w Polsce
Michał Kołodziejczyk ma za sobą ponad 20 lat pracy w mediach. Przez ostatnie pięć lat był redaktorem naczelnym WP SportoweFakty. Wcześniej przez wiele lat pracował jako dziennikarz sportowy w „Rzeczpospolitej” (w latach 2007-2014) i „Przeglądzie Sportowym”. Współpracował również z wieloma stacjami telewizyjnymi.
Jesienią ub.r. zapowiadano, że Michał Kołodziejczyk zostanie redaktorem naczelnym „Przeglądu Sportowego”, ale pod koniec grudnia zrezygnował z tej propozycji pracy.
Canal+ pokazuje głównie piłkę nożną, żużel, NBA
W stacjach Canal+ od wielu lat transmitowane są mecze piłkarskiej PKO BP Ekstraklasy (po przerwie spowodowanej epidemią wznawia rozgrywki w najbliższy weekend, w transmisjach w Canal+ będzie dodana ścieżka dźwiękowa z dopingiem kibiców) i angielskiej Premier League. Od jesieni 2017 roku nadawca pokazuje też po 2-3 mecze z każdej kolejki niemieckiej Bundesligi, a od połowy 2018 roku - połowę meczów hiszpańskiej La Liga.
Canal+ od wielu lat pokazuje koszykarską NBA (jesienią ub.r. podpisał umowę na kolejne dwa lata), i żużlową PGE Ekstraligę i 1. Ligę (umowę dotyczącą tej ostatniej w styczniu br. zawarto na pięć lat).
Nadawca transmituje również Ligę Mistrzów Velux EHF piłkarzy ręcznych, natomiast w połowie ub.r. stracił na rzecz TVP Sport prawa do pokazywania polskiej PGNiG Superligi piłkarzy ręcznych.
Platforma Canal+ ma ponad 2 mln subskrybentów telewizyjnych
W połowie ub.r. Platforma Canal+ (do września ub.r. działająca pod nazwą nc+) miała 2,16 mln klientów usług telewizyjnych, o 44 tys. więcej niż przed rokiem. Potem jej właściciel, notowany na giełdzie koncern Vivendi, w sprawozdaniach przestał podawać liczbę jej subskrybentów. W grudniu ub.r. w ofercie Platformy Canal+ pojawił się dostęp do Netflixa.
ITI Neovision, operator Platformy Canal+, od kwietnia 2017 do końca 2018 roku zanotował 3,78 mld zł wpływów sprzedażowych i 195,2 mln zł zysku netto, wobec 3,69 mld zł przychodów i 152,8 mln zł zysku we wcześniejszych 21 miesiącach. Firma zarabia głównie na opłatach od abonentów, zmniejszyła wydatki na produkcję treści, a zwiększyła na emisję stacji i marketing. Na koniec 2018 roku firma zatrudniała 1 494 osoby.
W listopadzie ub.r. ITI Neovision sfinalizowało kupno 70 proc. udziałów dystrybutora filmowego Kino Świat. Do zarządu przejętej firmy z ramienia nowego właściciela dołączyli Frederic Berardi (jako prezes), Marta Pałucka i Anna Limbach-Uryn, a szefową rady nadzorczej została Edyta Sadowska.
Dołącz do dyskusji: Michał Kołodziejczyk szefem redakcji sportowej Canal+