Media posłańcami miłości
Dzień Środków Społecznego Przekazu
|
W liście bp Śmigielski zwrócił uwagę, że "wszechogarniająca komercja, pogoń za pieniędzmi z reklam, coraz częściej powoduje, że na drugi plan schodzi społeczna misja mediów, a prawda z coraz większym trudem przebija się przez krzykliwe tytuły, sensacyjne teksty i puste, choć efektowne komentarze".
"Z codziennych serwisów wyłania się obraz Polski pełen sensacji, afer, sporów, złości i zawiści, wypadków i przestępstw. Tymczasem dziennikarze potrafią wspaniale pokazywać prawdziwy obraz Polski. Udowodnili to chociażby podczas ostatniej pielgrzymki papieskiej" - napisał ordynariusz sosnowiecki.
Jego zdaniem, telewizyjne "konfesjonały", tworzone za pomocą programów typu talk show, bardzo często pokazują jakiś wewnętrzny niepokój, którego człowiek sam nie jest w stanie w żaden sposób usunąć ze swego życia.
"Dlatego również użytkownicy mediów czyli my wszyscy, powinniśmy być świadomi tego, że obraz przedstawiany przy pomocy kamery telewizyjnej, czy na łamach gazet przedstawia tylko wycinek rzeczywistości. W człowieku bowiem tkwi dobro, które stosunkowo rzadko przedstawiane jest przez media" - wskazał biskup.
Ordynariusz sosnowiecki wezwał, aby "pilnie uczyć się z medialnego zgiełku oddzielać to co małe, podłe i krzykliwe, by sycić się tym co piękne i prawdziwe".
Inne
Dołącz do dyskusji: Media posłańcami miłości