Marki boją się negatywnych komentarzy internautów
Firmy często obawiają się, że internetowi konsumenci będą umieszczać w sieci negatywne opinie na temat należących do nich marek.
W raporcie pt. 'Social Media and Online PR Report' firmy Econsultancy i bigmouthmedia prezentują metody, jakie wykorzystują marketerzy do walki z tego typu zachowaniami internautów.
47 proc. badanych firm stwierdziło, że w takich przypadkach nawiązuje bezpośredni kontakt z osobą negatywnie odnoszącą się do ich marki, produktu lub usługi, aby sprostować daną kwestię. Tymczasem 33 proc. próbuje poprawić jakość swoich produktów lub usług aby zmniejszyć lub wyeliminować negatywne komentarze na ich temat, 24 proc. zachęca innych do bardziej pozytywnego wypowiadania się na ich temat, 17 proc. wydaje oficjalne oświadczenie prasowe, a 14 proc. nakłania osoby negatywnie odnoszące się do nich do usunięcia takich treści.
W raporcie przedstawiono również sposoby, za pomocą których firmy korzystają z serwisu społecznościowego Twitter. 62 proc. wykorzystuje popularnego mikrobloga do publikowania nowych treści, 54 proc. jako kanał marketingu, 47 proc. do monitorowania swoich marek, 27 proc. do reagowania na zapytania i kwestie związane z obsługą klientów, 25 proc. do gromadzenia opinii klientów, 23 proc. do wywiadu rynkowego, 14 proc. jako kanał sprzedaży, a 11 proc. do rekrutacji.
69 proc. firm biorących udział w badaniu Econsultancy i bigmouthmedia pochodziło z Wielkiej Brytanii, 13 proc. z innych państw Europy, 7 proc. z Ameryki Północnej, a 10 proc. z innych części świata.
źródło: eMarketer
Dołącz do dyskusji: Marki boją się negatywnych komentarzy internautów