„Kuchenne rewolucje” zyskały 100 tys. widzów. Ósma edycja zarobiła 36 mln zł z reklam
Ósmą edycje programu „Kuchenne rewolucje” oglądało 2,46 mln osób, o 100 tys. więcej niż nadawaną wiosną br. siódmą serię. TVN w czasie emisji show zajął drugie miejsce w rynku wśród wszystkich widzów, ale w grupie 16-49 był już zdecydowanym liderem. Wpływy z reklam wyniosły 35,76 mln zł.
„Kuchenne rewolucje 8” na antenie TVN oglądać można było w czwartki o godz. 21.30, w okresie od 5 września do 12 grudnia br. Średnia widownia programu Magdaleny Gessler wyniosła 2,46 mln osób., co przełożyło się na 18,47 proc. udziału wśród wszystkich widzów oraz 22,68 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
W analizowanym okresie najwięcej widzów zgromadził odcinek z 14 listopada br. Przyciągnął on przed ekrany 2,74 mln telewidzów.
Oglądalność „Kuchennych rewolucji” odcinek po odcinku
|
Wszyscy 4+ |
16-49 |
|
Data |
AMR |
SHR % |
SHR % |
2013-09-05 |
2 275 461 |
18,10% |
22,40% |
2013-09-12 |
2 339 479 |
18,30% |
21,80% |
2013-09-19 |
2 291 730 |
18,00% |
23,00% |
2013-09-26 |
2 460 336 |
18,40% |
21,30% |
2013-10-03 |
2 198 851 |
17,30% |
21,50% |
2013-10-10 |
2 496 809 |
19,60% |
24,70% |
2013-10-17 |
2 500 140 |
19,20% |
23,60% |
2013-10-24 |
2 673 168 |
19,70% |
25,50% |
2013-10-31 |
2 484 768 |
17,50% |
20,00% |
2013-11-07 |
2 356 154 |
17,40% |
22,00% |
2013-11-14 |
2 741 720 |
20,10% |
24,10% |
2013-11-21 |
2 465 418 |
18,10% |
23,20% |
2013-11-28 |
2 306 774 |
16,50% |
20,10% |
2013-12-05 |
2 494 847 |
19,60% |
24,00% |
2013-12-12 |
2 727 560 |
19,40% |
23,10% |
Średnio |
2 455 848 |
18,50% |
22,70% |
W porównaniu do programu nadawanego wiosną br., ósma edycja „Kuchennych rewolucji” zyskała 100 tys. osób. Wtedy kulinarny show śledziło średnio 2,36 mln oglądających, a jego udział wyniósł odpowiednio 17,28 proc. oraz 20,75 proc. (dowiedz się więcej).
Emitowana jesienią 2012 roku w TVN szósta seria „Kuchennych rewolucji” gromadziła o 160 tys. widzów więcej. Średnia widownia reality-show wynosiła wówczas 2,62 mln osób, a udział uplasował się na poziomie 19,76 proc. w grupie wszystkich widzów oraz 23,83 proc. w grupie komercyjnej (więcej na ten temat).
TVN w czasie emisji odcinków „Kuchennych rewolucji” był wiceliderem całego rynku telewizyjnego. Pierwsze miejsce zajęła TVP1, emitująca w tym czasie głównie „Sprawę dla reportera”, co dało jej 18,71 proc. udziału. Za TVN uplasowały się: Polsat („Hotel 52”, „2XL”, „CSI” i filmy fabularne; 11,31 proc.) oraz TVP2 (filmy fabularne; 6,03 proc.).
W grupie komercyjnej stacja TVN była już zdecydowanym liderem, a dalsze miejsca należały odpowiednio do: Polsatu, Jedynki i Dwójki.
Oglądalność programu na tle konkurencji
Stacja |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
|
AMR |
SHR % |
SHR % |
|
TVP1 |
2 486 670 |
18,71% |
10,28% |
TVN - Kuchenne rewolucje 8 |
2 455 848 |
18,47% |
22,68% |
Polsat |
1 503 114 |
11,31% |
11,53% |
TVP2 |
802 125 |
6,03% |
8,05% |
Wpływy reklamowe przy emisji „Kuchennych rewolucji 8” wyniosły 35,76 mln zł. W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. były one niższe o ok. 3,6 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów). Należy jednak wziąć pod uwagę iż ósmy sezon programu liczył 15 odcinków, a szósty - 13.
Dołącz do dyskusji: „Kuchenne rewolucje” zyskały 100 tys. widzów. Ósma edycja zarobiła 36 mln zł z reklam