Którym mediom ufamy najbardziej?
Niemal tak samo ufamy informacjom zamieszczonym w internecie jak wtelewizji czy tym uzyskanym od znajomych.
Z badania przeprowadzonego przez firmę TNS wynika, że w skaliglobalnej najbardziej zaufanym źródłem informacji są znajomi - 42procent respondentów ufa tzw. rekomendacjom word-of-mouth. Nakolejnych miejscach znalazły się informacje uzyskiwane z telewizji(41 procent), newsy serwisów internetowych (40 procent) oraz prasy(39 procent).
W Kanadzie i USA odnotowano podobne podejście do mediów.Największą różnicą było mniejsze zaufanie Amerykanów do newsów wtelewizji i gazetach.
Tymczasem spośród krajów Europy Zachodniej, w Wielkiej Brytaniiodnotowano najmniejsze zaufanie do prasy, podczas gdy badani zFrancji, Włoch i Hiszpanii słabo ocenili telewizję. Francuzi niemieli także najlepszego zdania o internecie. Inaczej było w krajachnordyckich, gdzie około połowa respondentów z każdego krajuwyraziła swoje zaufanie do newsów w sieci, a Duńczycy ufają imnawet bardziej niż znajomym.
Z kolei w regionie Azji i Pacyfiku internetowe serwisy były nazbliżonym poziomie pod względem wiarygodności do telewizji iprasy.
Natomiast prawie w każdym kraju najmniej zaufanym źródłeminformacji były prywatne blogi. Jedynie w Chinach 24 procentbadanych stwierdziło, że ufa im bardziej niż darmowym gazetom ifirmowym broszurom.
źródło: eMarketer
Dołącz do dyskusji: Którym mediom ufamy najbardziej?