Które tytuły prasowe Polacy czytają najchętniej?
Tygodniki “Tele Tydzień”, “Życie na Gorąco” oraz dwutygodnik “Przyjaciółka” to trzy najchętniej czytane tytuły prasowe przez Polaków. Co jest liderem wśród dzienników i miesięczników? Szczegóły w raporcie Wirtualnemedia.pl.
W kategorii dzienników liderami są tabloid „Fakt” (Axel Springer Polska) z czytelnictwem na poziomie 14,20 proc. i opiniotwórcza „Gazeta Wyborcza” (Agora) czytana przez 14,12 proc. respondentów. Dalej ze znacznie słabszymi wynikami plasują się: „Super Express” wydawany przez Muratora (6,54 proc.) oraz bezpłatne „Metro” Agory (6,25 proc.) - wynika z badania PBC General przygotowanego na zlecenie Polskiego Badania Czytelnictwa.
Dzienniki ogólnopolskie | procent respondentów |
Fakt | 14,20% |
Gazeta Wyborcza | 14,12% |
Super Express | 6,54% |
Metro (dziennik bezpłatny) | 6,25% |
Rzeczpospolita | 4,29% |
Przegląd Sportowy | 3,84% |
Dziennik Gazeta Prawna | 3,06% |
Echo Miasta (dziennik bezpłatny) | 2,31% |
Gazeta Podatkowa | 0,68% |
Puls Biznesu | 0,33% |
Parkiet Gazeta Giełdy | 0,23% |
Najchętniej czytamy tygodnik – „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) – jest zarazem najpopularniejszy wśród wszystkich tytułów prasowych w Polsce – sięga po niego aż 34,49 proc. ankietowanych. Pozycję wicelidera czytelnictwa wśród polskiej prasy zajmuje “Życie na Gorąco” (też Bauer) z wynikiem na poziomie 18,75 proc., będące jednocześnie liderem w kategorii yellow. Z kolei najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), który z wynikiem 9,21 proc. wyprzedza „Politykę” (7,37 proc.).
Tygodniki | procent respondentów |
Tele Tydzień | 34,49% |
Życie na Gorąco | 18,75% |
Chwila dla Ciebie | 14,69% |
Angora | 11,47% |
Newsweek | 9,21% |
Gala | 8,36% |
Auto Świat | 7,87% |
Polityka | 7,37% |
To i Owo | 7,25% |
Twoje Imperium | 6,08% |
Wprost | 5,65% |
Na Żywo | 5,39% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV | 4,36% |
Teleprogramy | 4,08% |
Gość Niedzielny | 4,05% |
Takie jest Życie | 3,90% |
Super TV | 3,55% |
Przekrój | 3,52% |
Rewia | 3,45% |
Motor | 3,37% |
Świat i Ludzie | 2,41% |
Imperium TV | 2,03% |
Tele Max | 1,64% |
Forum | 1,56% |
Bella Relaks | 1,48% |
Teraz (tygodnik bezpłatny) | 1,22% |
Przewodnik Katolicki | 0,78% |
Tygodnik Siedlecki | 0,75% |
City (tygodnik bezpłatny) | 0,67% |
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny) | 0,62% |
Jarmark | 0,58% |
Tygodnik Ostrołęcki | 0,56% |
Panorama Leszczyńska | 0,51% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny | 0,48% |
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik | 0,22% |
7 Dni (tygodnik bezpłatny) | 0,16% |
Wśród dwutygodników najchętniej czytane są „Przyjaciółka” (Edipresse Polska) z wynikiem 17,22 proc., „Tina” (Wydawnictwo Bauer), mająca czytelnictwo na poziomie 15,80 proc. oraz “Pani Domu” (Edipresse), po którą sięga 15,29 proc. osób - wszystkie te trzy poradnikowe magazyny były wcześniej tygodnikami. Zajmująca czwarte miejsce „Viva!” (Edipresse Polska) jest z kolei liderem w kategorii people, a kolejne w zestawieniu „Z Życia Wzięte” (Phoenix Press) – w kategorii real life stories.
Dwutygodniki | procent respondentów |
Przyjaciółka | 17,22% |
Tina | 15,80% |
Pani Domu * | 15,29% |
Viva | 10,62% |
Z Życia Wzięte | 9,66% |
Komputer Świat | 7,15% |
Party Życie Gwiazd | 6,16% |
Tele Świat | 6,03% |
Bravo | 4,10% |
Show Magazyn o Gwiazdach | 3,67% |
Świat Seriali | 3,62% |
Sukcesy i Porażki | 3,31% |
Bravo Sport | 2,87% |
Bravo Girl | 1,89% |
TV 14 | 1,29% |
Monitor Księgowego | 0,48% |
Najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce jest niezmiennie „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), który z wynikiem 13,01 proc. lideruje również w kategorii luksusowych magazynów kobiecych, ze znaczną przewagą nad konkurencją, bo drugi tytuł luksusowy - „Avanti” ma czytelnictwo na poziomie 5,81 proc. Z kolei zajmująca drugie miejsce „Claudia” (G+J Polska) z wynikiem 11,34 proc. jest najpopularniejsza wśród miesięczników poradnikowych, a zamykające podium „Cztery Kąty” (Agora), które mają 10,04 proc. czytelnictwa - wśród miesięczników wnętrzarskich.
Miesięczniki | procent respondentów |
Twój Styl | 13,01% |
Claudia | 11,34% |
Cztery Kąty | 10,04% |
Focus | 9,29% |
Poradnik Domowy | 9,17% |
Murator | 8,27% |
Kobieta i Życie | 7,72% |
Olivia | 7,45% |
Świat Kobiety | 7,39% |
Mój Piękny Ogród | 7,29% |
Dobre Rady | 7,10% |
National Geographic | 6,57% |
Avanti | 5,81% |
Auto Moto | 5,68% |
Działkowiec | 5,44% |
Mamo To Ja | 4,82% |
CKM | 4,29% |
Glamour | 4,28% |
Pani | 4,04% |
Przyślij Przepis! | 3,85% |
Ładny Dom | 3,74% |
CD Action | 3,71% |
Moje Mieszkanie | 3,63% |
Joy | 3,57% |
Cosmopolitan | 3,51% |
PC Format | 3,49% |
Samo Zdrowie | 3,34% |
Dom & Wnętrze | 3,34% |
M jak mieszkanie | 3,24% |
Playboy | 3,24% |
Moje Gotowanie | 3,16% |
Zdrowie | 3,01% |
Auto Motor i Sport | 2,81% |
Uroda | 2,70% |
Ogrody, Ogródki, Zieleńce | 2,62% |
Zwierciadło | 2,60% |
Elle | 2,49% |
Moda na Zdrowie (miesięcznik bezpłatny) * | 2,48% |
Twoje Dziecko | 2,37% |
Logo | 2,31% |
Dziewczyna | 2,29% |
Dziecko | 2,22% |
Kwietnik | 2,21% |
Dobre Wnętrze | 2,17% |
Popcorn | 2,13% |
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko | 2,13% |
Kuchnia | 2,03% |
Auto Świat Poradnik | 2,00% |
Mój Piękny Dom | 1,95% |
Chip | 1,94% |
Świat Motocykli | 1,87% |
Top Gear | 1,85% |
Twój Maluszek | 1,71% |
Charaktery | 1,68% |
Wróżka | 1,67% |
Men's Health | 1,62% |
Majster | 1,61% |
Burda | 1,59% |
Focus Historia | 1,56% |
Świat Zdrowia (miesięcznik bezpłatny) | 1,56% |
Vita | 1,54% |
Forbes | 1,43% |
National. Geographic. Traveler | 1,41% |
Zbuduj Dom | 1,37% |
M jak Mama | 1,36% |
Reader's Digest | 1,36% |
Na ścieżkach życia | 1,33% |
Twist | 1,29% |
Tak Mieszkam | 1,22% |
InStyle | 1,06% |
Przepis na Ogród * | 0,96% |
Sól i Pieprz | 0,94% |
Voyage | 0,80% |
Shape | 0,79% |
21. wiek | 0,76% |
Play | 0,73% |
Podróże | 0,71% |
Sukces | 0,69% |
Weranda | 0,67% |
Fun Club | 0,60% |
Hot Moda & Shopping | 0,58% |
Architektura-Murator | 0,53% |
Żagle | 0,53% |
Sens. Nowoczesny Magazyn Psychologiczny | 0,44% |
Spośród dwumiesięczników największym zainteresowaniem czytelników cieszy się „Komputer Świat: Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięga 3,92 proc. respondentów.
Dwumiesięczniki | procent respondentów |
Komputer Świat Twój Niezbędnik | 3,92% |
Auto Świat 4x4 | 2,23% |
Komputer Świat Gry | 2,12% |
Komputer Świat Ekspert | 1,90% |
Rodzice * | 1,90% |
Style i Charaktery | 0,60% |
Elle Decoration | 0,59% |
Weranda Country | 0,32% |
Polska Wita | 0,19% |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od kwietnia do września 2010 roku na losowej próbie 24 288 ogólnopolskiej przypadków, dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS – Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
*- Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: “Pani Domu” (od kwietnia do czerwca 2010, próba 12 254), do czerwca tytuł ten był tygodnikiem, “Moda na zdrowie” (w kwietniu 2010, próba 20 270), „Przepis na Ogród” (kwiecień: maj 2010, próba 16 260), “Rodzice” (kwiecień 2010, próba 20 270), do kwietnia 2010 roku tytuł ten był miesięcznikiem.
Dołącz do dyskusji: Które tytuły prasowe Polacy czytają najchętniej?