SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Jesienna ofensywa platformy N

Platforma N rozpoczęła jesienny sezon sprzedażowy. Wśród nowości,które zaprezentowano wczoraj, znalazły się cztery nowe kanały w HD,w tym dwie własne stacje filmowe, a także nowy dekoderumożliwiający korzystanie z gier komputerowych oraz z multiroomu.

Jesienią platforma postawi na poszerzenie funkcjonalności swoichdekoderów, które mają stać się prawdziwymi multimedialnymi centramirozrywki. - Zależy nam na tym, by nasze urządzenie byłoniezastąpione w każdym domu - powiedział Maciej Sojka,prezes ITI Neovision, właściciela platformy N.

W tym celu operator wprowadzi jesienią nowy typ dekoderao nazwie Turbo, posiadający dysk o pojemności 500 GB,czyli dwa razy większy niż w obecnie oferowanym nBox Rekorderze ikilkakrotnie szybszy procesor. Odbiornik dysponował będzie teżnowoczesnym interfejsem graficznym. Będzie on również umożliwiałdostęp do portalu Youtube.pl, dzięki umowie z Google Polska oraz donowego serwisu nGry, dającego możliwość korzystania z trzechpopularnych gier.

- Kolejne gry będą dostępne po podłączeniu tego odbiornika dointernetu - tłumaczył na konferencji Tomasz Berezowski,wiceprezes ITI Neovision do spraw technologii.

tomaszberezowskin

Dekoder Turbo umożliwi również korzystanie z innej nowej usługi- multiroomu, którą N wprowadzi jako druga platforma w Polsce poCyfrze+. - Jest to jedna z najtrudniejszych usług, musi byćwygodna dla widza i bezpieczna dla operatora - podkreślałBerezowski. W N wyglądać będzie ona tak, że biały nBoxbędzie podłączony do dekodera Turbo, stojącego przy głównymtelewizorze, za pomocą kabla ethernetowego. Dzięki temu, abonentnie tylko będzie mógł na obu odbiornikach oglądać różne kanały wcenie jednego abonamentu, ale za pomocą białego dekodera, będziemógł programować box Turbo, oglądać nagrania z jego dysku ikorzystać z usługi VOD. Usługa multiroom ma zostać wprowadzona wciągu w kilku miesięcy, najwcześniej pod koniec roku. - Jesteśmy naetapie wczesnych testów - powiedział Berezowski. Na razie operatornie ujawnia, ile kosztować będzie korzystanie z multiroomu.

Wcześniej, bo w połowie października br., wszyscyabonenci N uzyskają możliwość oglądania kanałów nadawanych w ramachnaziemnej telewizji cyfrowej (DVB-T). Stanie się tomożliwe, dzięki specjalnemu USB-stickowi o nazwie Dongle, którybędzie można podłączać do portu USB znajdującego się w każdymdekoderze N. Dzięki temu rozwiązaniu w ofercie platformy znajdą sięm.in. kanały Polsat i TV 4, dostępne w ramach pierwszegomultipleksu DVB-T, który ma wystartować w niektórych rejonachPolski już 30 września br.

Na konferencji ogłoszono także wprowadzenie czterechnowych kanałów nadawanych w wysokiej rozdzielczości. -Obecnie mamy 14 kanałów w HD, natomiast w chwili, gdy startowaliśmytrzy lata temu z naszą platformą, było ich na rynku zero -podkreślił Maciej Sojka. Wśród nowości programowych znalazły siędwie debiutujące w Polsce stacje przyrodnicze: Nat Geo WildHD, któa ruszyła już wczoraj i Animal PlanetHD, który wystartuje 9 września br. Oba kanały dołączą dopakietu "Kultura, nauka, świat", ale jego cena, wynosząca obecnie16 zł miesięcznie, się nie zmieni. Zarówno Nat Geo Wild HD jak iAnimal Planet HD nie będą oferowane przez N na wyłączność.

Najważniejszymi nowościami platformy są jednak dwa nowekanały filmowe nFilm HD i nFilm HD 2, stworzone od podstawprzez ITI Neovision. Będą one prezentować filmów takich wytwórnijak Paramount Pictures, MGM, DreamWorks, stacji TVN oraz wytwórniniezależnych. Produkcje emitowane na tych kanałach dostępne będąteż częściowo w ramach kolekcji nFilmHD VOD, a w ramach projektupowstało także radio nFilmHD ze ścieżkami dźwiękowymi z filmów iserwis społecznościowy www.nfilmhd.pl (Więcejna ten temat).

tomaszraczek

Zmiany obejmą również usługę wideo na żądanie. Kolekcja VODnScreen zmienia swoją nazwę nanSeriale. W nadchodzącym sezonie w jej oferciepojawią się kolejne serie takich amerykańskich hitów jak m.in."Dexter", "Californication", "Zagubieni" czy "Gotowe na wszystko",a także nowy serial "Siostra Jackie".

Platforma N wspólnie z Multibankiem przygotowała teżspecjalną kartę kredytową Visa N, która pozwoli napłacenie w sklepach na zasadzie payWave (bez koniecznościwyjmowania karty z portfela). Klienci N posiadający taką kartę będąmieli 10-proc. zniżkę na abonament platformy.

Wbrew oczekiwaniom, na razie nie ruszy zapowiadany kanałinformacyjno- edukacyjny, który miał prezentować nowości wN abonentom tej platformy oraz użytkownikom Telewizji na kartę. -Trwają prace nad tym kanałem, są jednak problemy natury prawnej,dotyczące tego, jak ta stacja ma zostać sklasyfikowana, jaka ma byćw niej ilość produkcji europejskich itp. - powiedział namMaciej Sojka. Pytany natomiast o sprawę pojawieniasię oferty platformy N w sieci Netii, co miało nastąpić jeszczeprzed jesiennym sezonem sprzedażowym, odpowiedział, że na ten tematwydany zostanie komunikat.

Platforma N miała na koniec czerwca br. 557 tys.abonentów. - Liczymy, że do końca roku będzie ich powyżej700 tys. - powiedział Sojka, który z końcem września br. przestaniebyć prezesem ITI Neovision i przejdzie do Grupy ITI pracować nadkolejnymi projektami. Zastąpi go Markus Tellenbach, od wrześnianowy prezes Grupy TVN, docelowo jednak ma zostać znaleziona nowaosoba na to stanowisko.

  • Więcej informacji:
  • N
  • N

Dołącz do dyskusji: Jesienna ofensywa platformy N

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl