Jakie reklamy przykuwają uwagę w internecie?
Związane z zainteresowaniami użytkownika - na tego typu reklamy największą uwagę zwracają internauci.
Tak wynika z badania przeprowadzonego przez firmę Lightspeed Research i organizację UK Internet Advertising Bureau (IAB UK), którego celem była analiza sposobu w jaki treści cyfrowych reklam wpływają na zainteresowania ich odbiorców, a także skuteczności różnych formatów internetowej reklamy.
51 procent z 5.022 brytyjskich respondentów zapytanych o to kiedy zwracają uwagę na reklamy online, odpowiedziało, że wówczas gdy mają one związek z ich zainteresowaniami.
43 procent stwierdziło, że robią to wtedy gdy takie reklamy są dla nich użyteczne, 33 procent gdy informują o obniżkach cen, 16 procent gdy dają nowe i/lub ekskluzywne informacje, 15 procent gdy są zabawne, a 9 procent gdy dodają coś do ich internetowego doświadczenia. Z kolei 1/4 badanych stwierdziła, że w ogóle nie zwraca uwagi na reklamy w sieci.
W niektórych przypadkach wyniki badania różniły się w zależności od wieku respondentów. Przykładowo młodsze osoby wykazały większe zainteresowanie specjalnymi ofertami cenowymi, nowymi informacjami i wartością rozrywkową reklam, podczas gdy dla starszych osób ważniejszy był związek z ich zainteresowaniami i użyteczność.
Z badania Lightspeed Research i IAB UK wynika również, że niektóre formaty reklamy online są częściej zapamiętywane od innych. Respondenci częściej potrafili sobie przypomnieć reklamy typu pop-up, banery, a także umieszczane w wyszukiwarkach i poczcie e-mail, w porównaniu z reklamami typu pop-under oraz umieszczanymi w grach i serwisach społecznościowych.
źródło: eMarketer
Dołącz do dyskusji: Jakie reklamy przykuwają uwagę w internecie?