GroupM: 417 mld USD na światową reklamę w b.r.
Globalne nakłady na reklamę spadną w bieżącym roku o 5,5 procenta.
Taką prognozę przedstawiła należąca do holdingu WPP Group agencja medialna GroupM. Wcześniej szacowała ona spadek na poziomie 4,4 procenta.
W sumie wydatki na światową reklamę mają w 2009 roku wynieść 417 miliardów dolarów. Z kolei na rok 2010 GroupM prognozuje spadek o 1,4 procenta, do 411 miliardów dolarów.
Agencja szacuje również, że w Ameryce Północnej nakłady na reklamę spadną w bieżącym roku o 4,2 procenta, w Europie Zachodniej o 11,1 procenta, w Europie rozwijającej się o 16,3 procenta, w regionie Azji i Pacyfiku o 2,8 procenta, a na Bliskim Wschodzie i w Afryce o 1,5 procenta. Natomiast wzrost o 6,9 procenta ma zostać odnotowany w Ameryce Łacińskiej.
źródło: MediaPost Publications
Dołącz do dyskusji: GroupM: 417 mld USD na światową reklamę w b.r.