Google konsoliduje globalny budżet mediowy w Essence
Firma Google skonsolidowała swój globalny budżet mediowy w agencji Essence, należącej do holdingu reklamowego WPP.
Google współpracuje z agencją Essence od ponad dekady. Ta zajmuje się obsługą w zakresie mediów cyfrowych. Za obsługę mediów offline odpowiada z kolei Omnicom Media Group: w USA - agencja PHD, a na pozostałych rynkach - OMD.
Z doniesień branżowych zagranicznych mediów wynika, że Essence odpowiada teraz za 80 proc. budżetu mediowego Google i zajmie się obsługą mediową online i offline.
Gigant miał powierzyć budżet mediowy tej agencji bez przetargu i żadnych formalnych weryfikacji w celu uproszczenia relacji z agencjami.
Z ostatnich raportów finansowych wynika, że Google wydało w 2020 roku 5,4 mld dolarów na reklamę i promocję. Szacuje się, że wydatki na same media wyniosły ok. 2,5 mld dolarów.
- Podobnie jak wszyscy marketerzy, regularnie oceniamy naszych partnerów agencyjnych - wyjaśnia Lorraine Twohill, dyrektor ds marketingu w Google. - Omnicom jest dla nas silnym partnerem od wielu lat i nie możemy doczekać się dalszej współpracy z tą grupą w ramach innych niż dotychczas usług.
Essence, która zaczynała działalność jako agencja wyspecjalizowana w digitalu i programmatic od kilku lat przygotowuje się do obsługi mediów tradycyjnych, aby rozwijać swoją działalność wśród globalnych klientów.
Agencja nabiera coraz większego znaczenia w spółce GroupM, do której należy w ramach WPP. Trwająca od lat współpraca Essence z Google była głównym powodem, dla którego GroupM przejęło tę agencję w 2015 roku.
Dołącz do dyskusji: Google konsoliduje globalny budżet mediowy w Essence