Geje wycofani z reklamy majonezu (wideo)
Firma Heinz zdecydowała się wycofać po tygodniu emisji w angielskiej telewizji swój spot reklamowy, w którym całują się dwaj mężczyźni. Oburzeni widzowie przesłali bowiem ponad 200 skarg do Brytyjskiej Rady Reklamy.
Kontrowersyjny spot pokazuje poranną krzątaninę w kuchni. Jednak proszące o kanapki do szkoły dzieci zwracają się do ubranego w strój kucharski mężczyzny "Mamo". Kiedy natomiast z pomieszczenia chce wyjść ich ojciec, kucharz woła do niego: "Nie zapomniałeś o czymś?", na co mężczyzna wraca i obaj się całują. "Kocham cię. Wracaj z pracy prosto do domu, skarbie" - mówi kucharz, gdy prezentowana jest plansza końcowa pokazująca nowy majonez firmy Heinz.
Emitowany w angielskiej telewizji przez tydzień spot wywołał falę oburzenia, którego wyrazem było 200 skarg przesłanych przez widzów do Brytyjskiej Rady Reklamy. Zarzucano w nich filmikowi niestosowność, obraźliwość, zaznaczając, że jest nieodpowiedni dla dzieci, które po jego obejrzeniu pytają rodziców o drażliwe kwestie związane z seksualnością.
Pod wpływem tych protestów firma Heinz przeprosiła wszystkich urażonych przez kontrowersyjny spot i zdecydowała się z własnej woli wycofać go z telewizji. - W naszym interesie jest słuchać konsumentów - uzasadnił Nigel Dickie, dyrektor spraw korporacyjnych w brytyjskim oddziale koncernu produkującego majonezy i keczupy. Zresztą już w momencie rozpoczynania kampanii stacje telewizyjne otrzymały zakaz emitowania reklamy przy programach dla dzieci.
Co ciekawe, spot był pierwszym projektem promocyjnym realizowanym dla firmy przez agencję AMV BBDO, która wygrała w ubiegłym roku przetarg dotyczący opiewającej na 10 mln funtów rocznie obsługi reklamowej koncernu. Przedstawiciele agencji wyjaśniali, że w spocie chodziło o pokazanie, że kupienie nowego produktu Heinz to jak posiadanie osobistego kucharza. Natomiast Nigel Dickie dodał, że filmik w zamierzeniu miał być zabawny.
Brytyjska Rada Reklamy nie zdecydowała jeszcze, czy rozpocznie postępowanie w tej sprawie.
Dołącz do dyskusji: Geje wycofani z reklamy majonezu (wideo)