SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Co piąty Polak oglądał 'Ranczo'

Druga seria 'Rancza' miała o ponad 2 miliony większą oglądalność od pierwszej i była absolutnym hitem niedzielnego wieczoru w polskiej telewizji.

Średnia widownia emitowanych od 18 marca do 17 czerwca br. odcinków drugiego sezonu „Rancza” wyniosła 6,86 mln osób. Jak pokazują dane AGB Nielsen Media Research podczas emisji serialu udziały TVP1 w rynku telewizyjnym wyniosły 40,95 proc. (w grupie 4+) oraz  34,38 proc. (w grupie 16-49).


Wszyscy 4+

16 - 49

AMR AMR % SHR % SHR %
18-03-2007 6 993 951 19,44% 36,66% 29,55%
25-03-2007 7 003 036 19,46% 36,96% 29,14%
01-04-2007 6 896 669 19,17% 37,95% 31,67%
15-04-2007 6 594 469 18,33% 37,85% 33,07%
22-04-2007 6 806 420 18,92% 38,74% 32,72%
29-04-2007 6 220 455 17,29% 36,75% 31,98%
06-05-2007 6 691 196 18,60% 37,70% 32,88%
13-05-2007 5 957 569 16,56% 38,23% 31,53%
20-05-2007 6 919 954 19,23% 44,86% 36,70%
27-05-2007 6 825 023 18,97% 46,23% 38,03%
03-06-2007 7 735 820 21,50% 47,24% 42,43%
10-06-2007 7 102 324 19,74% 47,27% 38,26%
17-06-2007 7 397 082 20,56% 51,37% 44,45%
średnia 6 857 179 19,06% 40,95% 34,38%

Pierwsza seria filmu o perypetiach Amerykanki, która odziedziczyła stary dworek na podlaskiej wsi, pokazywana w Jedynce od 5 marca do 21 maja zeszłego roku, miała oglądalność na poziomie 4,72 mln widzów, przy udziałach wynoszących 27,40 proc.


Wszyscy 4+

16 - 49

AMR AMR % SHR % SHR %
05-03-2006 4 396 564 12,23% 23,58% 22,06%
12-03-2006 4 308 423 11,98% 23,73% 23,50%
19-03-2006 4 674 041 13,00% 24,37% 24,77%
26-03-2006 4 917 123 13,67% 26,32% 26,20%
09-04-2006 4 930 817 13,71% 27,79% 24,98%
23-04-2006 4 416 068 12,28% 25,54% 24,63%
30-04-2006 4 314 409 12,00% 26,75% 22,97%
07-05-2006 4 245 310 11,80% 25,61% 22,99%
07-05-2006 4 832 273 13,44% 28,54% 27,49%
14-05-2006 4 459 323 12,40% 26,42% 24,77%
14-05-2006 5 017 929 13,95% 29,68% 29,50%
21-05-2006 5 218 512 14,51% 33,69% 32,15%
21-05-2006 5 611 213 15,60% 36,84% 33,19%
średnia 4 717 323 13,12% 27,40% 25,99%

Podczas emisji drugiego sezonu „Rancza” TVP1 z widownią wynoszącą 6,86 mln osób była zdecydowanym liderem niedzielnego pasma 20.20 – 21.10. Druga w tym czasie stacja – TVN - miała oglądalność mniejszą niemal o połowę, bowiem wyniosła ona 3,5 mln widzów. Na trzecim miejscu był Polsat (2,83 mln), zaś czwartą pozycję zajęła Dwójka (1,67 mln).


Wszyscy 4+

16 - 49

AMR AMR % SHR % SHR %
TVP1 - Ranczo 6 857 179 19,06% 40,95% 34,38%
TVN 3 502 899 9,74% 21,01% 20,45%
Polsat 2 826 832 7,86% 16,95% 21,80%
TVP2 1 672 252 4,65% 10,03% 10,92%

W porównaniu z pierwszym sezonem, druga seria filmu miała nie tylko wyższą oglądalność, ale także wyższe wpływy reklamowe. Na reklamach wokół serii premierowej TVP1 zarobiła 8,15 mln zł, zaś wpływy ze spotów nadawanych przy drugim sezonie wyniosły 9,39 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

Wśród widzów „Rancza” przeważały kobiety. Serial był oglądany najchętniej także przez widzów powyżej 40. roku życia, mieszkańców wsi oraz osoby z wykształceniem podstawowym i średnim.



AFF ADH %
Płeć Mężczyźni 92 44,20%

Kobiety 108 55,80%
Wiek 4- 9 49 3,01%

10- 15 61 4,85%

16 - 19 38 2,39%

20 - 24 33 2,90%

25 - 29 42 3,54%

30 - 34 65 4,90%

35 - 39 77 5,02%

40 - 44 113 7,61%

45 - 49 137 11,08%

50 - 54 153 12,61%

55 - 59 140 9,75%

60+ 179 32,32%
Wlk.miasta Wieś 117 44,90%

< 50 tys. 99 23,93%

50-100 tys. 93 8,27%

100-200 tys. 95 7,60%

> 200 tys. 74 15,30%
Wykształcenie Podstawowe 114 51,63%

Średnie 101 29,84%

Wyższe 99 10,66%

Inne 56 7,87%

Koniec drugiej serii „Rancza” nie oznacza końca serialu. W planach jest już trzecia seria Zdjęcia do nowych odcinków mają rozpocząć się jesienią. Nowy sezon będzie liczyć podobnie jak poprzednie 13 odcinków. Pojawi się w nim kilka nowych postaci.

Poza trzecią serią, powstać ma także pełnometrażowy film pod roboczym tytułem „Ranczo Wilkowyje”. Widzowie zobaczą w nim znanych z serialu bohaterów i te same miejsca, ale fabuła produkcji będzie zupełnie inna.

Dołącz do dyskusji: Co piąty Polak oglądał 'Ranczo'

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl