Co drugi polski internauta korzysta z sieci, oglądając telewizję
48 proc. polskich internautów korzysta często z sieci podczas oglądania telewizji. Z obu mediów korzysta regularnie 85 proc. użytkowników internetu.
Z badania przeprowadzonego przez IAB Polska wynika, że ponad połowa polskich internautów w ciągu tygodnia oprócz korzystania z sieci ogląda telewizję, słucha radia i czyta prasę. Prawie 70 proc. spośród nich to osoby mające poniżej 45 lat.
Natomiast z telewizji i internetu codziennie lub prawie każdego dnia korzysta ponad 80 proc. użytkowników sieci. Trzy czwarte z nich ma mniej niż 45 lat.
48 proc. internautów deklaruje, że co najmniej kilka razy w tygodniu podczas oglądania telewizji korzysta z sieci. Nigdy nie robi tego 30 proc. użytkowników internetu.
Ponad dwie trzecie internautów, którzy zaglądają do sieci podczas oglądania telewizji, po prostu zostawia „w tle” włączony telewizor. Co jedenasty użytkownik na chwilę wyłącza albo wycisza telewizor, a co dwunasty stara się korzystać z internetu w czasie telewizyjnych przerw reklamowych.
Badanie zostało zrealizowane przez IAB Polska metodą ankiet CAWI wśród 1518 internautów mających minimum 15 lat. Zaproszenia do ankiety emitowano od 22 sierpnia do 18 września na portalach Gazeta.pl, Interia.pl, Onet.pl oraz stronach z sieci ARBOnetwork.
Dołącz do dyskusji: Co drugi polski internauta korzysta z sieci, oglądając telewizję