Change Serviceplan ze wzrostem wpływów o 5 proc. i 520 tys. zł zysku
Agencja reklamowa Change Serviceplan (należąca do holdingu Group One) w ub.r. zanotowała wzrost przychodów o 5,2 proc. do 20,43 mln zł oraz 519,8 tys. zł zysku netto (wobec 612,8 tys. zł zysku rok wcześniej).
W ub.r. przychody sprzedażowe Change Serviceplan w kraju wyniosły 20,05 mln zł, a z zagranicy - 379,4 tys. zł. Wśród głównych klientów agencji są Bank Millennium, Polski Standard Płatności (operator systemu BLIK), BMW i Amica.
Firma należy do holdingu Group One obejmującego też kilka innych agencji marketingowych. W skali roku jej wpływy od podmiotów powiązanych z nią zmalały z 3,19 do 2,04 mln zł. Na zeszłoroczną kwotę złożyło się m.in. 959,3 tys. zł od domu mediowego Value Media, 586,9 tys. zł od Mediaplus Warsaw, 177,5 tys. zł od Labcon, 161,1 tys. zł od SalesTube i 159,4 tys. zł od Media Ready. Z drugiej strony Change Serviceplan na zakupy usług u powiązanych z nią firm przeznaczyła 2,77 mln zł, w tym 1,62 mln zł u Group One, 642,8 tys. zł u Media Ready, a 455,8 tys. zł u Value Media.
Natomiast koszty operacyjne Change Serviceplan poszły w górę rok do roku o 5,3 proc. - z 18,85 do 19,84 mln zł. Wydatki na usługi obce zwiększyły się z 16,35 do 17,24 mln zł, a na wynagrodzenia - z 1,5 do 1,63 mln zł. Na koniec ub.r. w firmie pracowało 17 osób na etatach.
Nakłady na amortyzację wzrosły z 372,9 do 392,9 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe zmalały z 379,6 do 347,6 tys. zł.
Przełożyło się to na wzrost zysku sprzedażowego z 566 do 587 tys. zł. Natomiast pozostałe wskaźniki rentowności zmalały, przede wszystkim wskutek spadku z 531,1 do 2 tys. zł zysku z rozchodu niefinansowych aktywów trwałych. Zysk brutto poszedł w dół z 695,7 do 662,4 tys. zł, a zysk netto - z 612,8 do 519,8 tys. zł.
Group One, która jest jedynym udziałowcem Change Serviceplan, zdecydowała wypłacić sobie cały zeszłoroczny zysk netto w formie dywidendy.
Dołącz do dyskusji: Change Serviceplan ze wzrostem wpływów o 5 proc. i 520 tys. zł zysku