"Bądź Kierowcą Zaufania" w Jedynce Polskiego Radia
Od 6 czerwca Program 1 Polskiego Radia rozpoczyna promocję nowejakcji społecznej "Bądź Kierowcą Zaufania". W związku zespodziewanym zwiększeniem ruchu drogowego z powodu dojazdów kibicówna mecze piłkarskie Euro 2008, Jedynka zintensyfikuje antenowąobecność serwisów Radia Kierowców.
Ideą i przesłaniem akcji jest hasło: "Zostań Kierowcą Zaufania,dziś Ty pomóż innym, jutro oni pomogą Tobie". Kampania wspieraćbędzie długofalowy projekt, którego celem jest poprawabezpieczeństwa oraz efektywności podróżowania po drogachpublicznych w czasie mistrzostw Euro 2012, poprzez informowaniekierowców o sytuacji na drogach.
System informowania o drogach i ruchu drogowym ma byćogólnopolskim, ogólnodostępnym, bezpłatnym systemem bezprzewodowegowysyłania przez służby publiczne informacji o istotnych dla ruchuzdarzeniach, wskazywania możliwych objazdów oraz przekazywania tychdanych indywidualnym oraz instytucjonalnym użytkownikom poprzezradio. Jego efektem powinna być nie tylko poprawa bezpieczeństwa,ale i skrócenie czasu podróży, zmniejszenie zużycia paliwa, ilościspalin i hałasu wynikających z oczekiwania pojazdów w korkach. Wprzyszłości system będzie wykorzystywał także możliwości techniczneRDS TMC (Radio Data System Traffic Message Channel), systemówautonawigacji, telefonów komórkowych, internetu. Projekt stanowipierwszy etap budowy kompleksowego systemu zarządzania ruchemdrogowym na drogach publicznych w czasie rzeczywistym.
Polskie Radio będzie zbierać informacje od Generalnej DyrekcjiDróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), Policji oraz indywidualnychkierowców o korkach, remontach dróg, wypadkach, warunkachatmosferycznych oraz przekazywać w postaci systematycznychkomunikatów radiowych o sytuacji i utrudnieniach w ruchudrogowym.
Dołącz do dyskusji: "Bądź Kierowcą Zaufania" w Jedynce Polskiego Radia