ANA: większość reklamodawców planuje zmniejszyć swoje budżety
Trudna sytuacja czeka amerykański rynek reklamy w II połowie bieżącego roku.
Z badania przeprowadzonego przez organizację Association of National Advertisers (ANA) wynika, że 53 ze 100 reklamodawców w USA spodziewa się, iż na skutek trudnej sytuacji gospodarczej ich budżety reklamowe zostaną w II połowie bieżącego roku zmniejszone - informuje serwis Adweek.
87 procent reklamodawców już szuka oszczędności w trwających kampaniach reklamowych i marketingowych. Z tej grupy 53 procent planuje zmniejszyć swoje ogólne budżety o 1 do 10 procent, 27 procent o 11 do 20 procent, a 10 procent nawet o ponad 30 procent.
Z badania ANA wynika również, że 2/3 reklamodawców zamierza szukać oszczędności w takich obszarach jak budżety medialne i budżety na produkcję reklam, a 61 procent planuje przesunąć w czasie albo całkowicie zrezygnować z nowych projektów.
Badanie obejmowało reklamodawców z wielu różnych branż, m.in. farmaceutycznej, finansowej, handlowej, dóbr konsumenckich, komputerowej i technologicznej.
źródło: Adweek
Dołącz do dyskusji: ANA: większość reklamodawców planuje zmniejszyć swoje budżety