Akcja 'Firma przyjazna mamie'
Miesięczniki 'Poradnik Domowy' oraz 'Dziecko' (Agora), rozpoczęły akcje pod hasłem 'Firma przyjazna mamie'.
Jest to kontynuacją wcześniejszej inicjatywy miesięczników - „Mieć dziecko w Polsce?”.
Jak powiedziała Justyna Dąbrowska, redaktor naczelna „Dziecka” w poprzedniej akcji zastanawialiśmy się, dlaczego w Polsce rodzi się coraz mniej dzieci. – Z wypowiedzi na forum i z listów do redakcji wynika, że jednym z najważniejszych powodów jest stosunek pracodawców do matek i obawa przed utratą pracy. Nie ma na ten temat żadnych polskich badań, ale wygląda na to, że wiele kobiet jest zwalnianych z pracy od razu po powrocie z urlopu macierzyńskiego. Chcemy to zmienić, pokazać, że matka może być wydajnym i efektywnym pracownikiem – tłumaczy Justyna Dąbrowska.
Działania te skierowana jest głownie do matek i młodych kobiet. Organizatorzy chcą również uzyskać rozgłos wśród szerszej opinii publicznej.
Akcję wspierają: TVP 2, Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami, Fundacja Rodzić po Ludzku, a patronami medialnymi są: RMF FM, „Marie Claire”, „Samo Zdrowie”, „Gazeta Praca” (dodatek do „G.W.”), gaztea.pl oraz dziennik bezpłatny „Metro”.
Organizatorzy zapraszają kobiety, które mają pozytywne doświadczenia o zgłaszanie tych firm, które pomagają młodym mamom drogą mailową lub listową do 30 września.
– Celem akcji jest pokazanie światu, że można (i, że to się opłaca) inwestować w młode matki. Poprzez pokazywanie pozytywnych przykładów – dodaje Justyna Dąbrowska. Wybrane przez jury firmy zostaną opisane w „Poradniku Domowym”, „Dziecku”, „Marie Claire”, „Samym Zdrowiu” w TVP 2 . Organizatorzy przekażą o tych firmach informację Polskiemu Stowarzyszeniu Zarządzania Kadrami, które wspiera ta akcję. – Chcemy budować prestiż tych firm i tym samym zachęcać inne do podejmowania działań. Mamy nadzieje, że akcja sama w sobie zyska prestiż i że stanie się cykliczna a co roku ilość partnerów medialnych będzie zwiększać –podkreśliła Justyna Dąbrowska.
Dołącz do dyskusji: Akcja 'Firma przyjazna mamie'
http://www.youtube.com/watch?v=pteQtalxJFc