Agora obniżyła prognozę wzrostu rynku reklamy w 2011 r.
Grupa medialna Agora obniżyła prognozę wzrostu polskiego rynku reklamowego, wynika z raportu kwartalnego spółki. Obecnie Agora spodziewa się wzrostu w przedziale 3-5%, prognoza opublikowana w lutym mówiła o dynamice w zakresie 6-7%. Według szacunków grupy, wydatki na całym rynku reklamy wyniosły 1,7 mld zł w I kwartale 2011 r. i były o 2,5% wyższe niż przed rokiem.
"W I kw. 2011 r. reklamodawcy zachowali dużą ostrożność w realizowaniu kampanii reklamowych. W wyniku tego, wartość wydatków reklamowych w I kw. 2011 r. zwiększyła się o 2,5% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Ta niska dynamika wzrostu wydatków reklamowych sprawiły, że spółka postanowiła skorygować swoje szacunki rynku reklamy na 2011 r. opublikowane w skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym za 4 kw. 2010 r." - czytamy w raporcie Agory.
Dzień wcześniej TVN obniżył swoją prognozę wzrostu rynku reklamy telewizyjnej z "wysokiej jednocyfrowej dynamiki" do "średniego jednocyfrowego poziomu". Prezes Markus Tellenbach sprecyzował, że chodzi o zakres 4-6% (więcej na ten temat).
Według danych firmy Starlink, wartość polskiego rynku reklamowego wyniosła 1.631 mln zł w I kw. 2011 r., co oznacza wzrost o 2,7% r/r.
Agora szacuje, że całkowite wydatki reklamowe w Polsce w 2011 r. wzrosną o około 3-5%. Medium, w którym wartość wydatków na reklamę urośnie najszybciej (o około 13-15%) będzie internet. Wydatki na reklamę kinową wzrosną o około 6-8%.
"Według szacunków Agory, reklamodawcy przeznaczą na reklamę telewizyjną o 3-5% więcej niż w 2010 r. W opinii spółki wartość wydatków na reklamę radiową wzrośnie o około 3-5%, a na reklamę zewnętrzną o około 2-4%. Spółka zakłada, że 2011 r. przyniesie ograniczenie budżetów reklamowych w prasie. Wydatki na reklamę w dziennikach zmniejszą się o około 7-9%, a na reklamę w czasopismach o około 1-3%" - czytamy w komunikacie.
Spółka zastrzega, że szacunki dotyczące wzrostu wydatków reklamowych w poszczególnych mediach mogą być obarczone błędem, co jest związane ze znaczącą presją rabatową ze strony reklamodawców, brakiem wiarygodnych informacji dotyczących średnich poziomów rabatów na rynku oraz zmianami w sposobie korzystania z poszczególnych mediów i krótkimi okresami planowania kampanii reklamowych w poszczególnych mediach.
Dołącz do dyskusji: Agora obniżyła prognozę wzrostu rynku reklamy w 2011 r.