Agencja Havas Warsaw miała 25,7 mln przychodu i 1,68 mln zł zysku w 2018 roku
Wpływy sprzedażowe agencji reklamowej Havas Warsaw wzrosły w 2018 roku wobec roku 2017 o 10,08 mln zł, do 25,71 mln zł. Nie udało się jednak osiągnąć wyższego w skali roku zysku, który finalnie zmalał o 270 tys. zł, do 1,68 mln zł.
Agencja Havas Warsaw zamknęła 2018 rok wpływami ze sprzedaży usług w wysokości 25,71 mln zł, wyższymi od przychodów w 2017 roku o 10,08 mln zł.
Niemal o tyle samo - bo o 10,31 mln zł - wzrosły koszty działalności operacyjnej: z 13,27 mln zł w 2017 roku do 23,58 mln zł w 2018 roku.
Na usługi obce agencja wydała 20,71 mln zł (wobec 10,89 mln zł rok wcześniej), a na wynagrodzenia przeznaczyła 2,17 mln zł (wobec 1,84 mln zł).
Liczba etatowych pracowników wzrosła rok do roku z 16 do 19 osób. Wynagrodzenie zarządu (prezesem jest Dorota Mazur, a drugim członkiem zarządu - Antoni Kolendowski) wynosiło w 2018 roku 420 tys. zł, czyli 51,9 tys. zł mniej niż rok wcześniej.
Zysk ze sprzedaży zmalał z 2,35 mln zł w 2017 roku do 2,13 mln zł w 2018 roku. Mniejszy był też zysk z działalności operacyjnej – wyniósł 2,11 mln zł (wobec 2,43 mln zł w 2017 roku).
Zysk netto spadł z 1,95 mln zł w 2017 roku do 1,68 mln zł w ub.r.
1,95 mln zł zysku z 2017 roku agencja postanowiła przeznaczyć na pokrycie strat z lat wcześniejszych – ich skumulowana kwota w latach 2014-2016 wynosiła 1,91 mln zł). Z kolei 1,68 mln zł zysku z 2018 roku przeznaczono na wypłatę dywidendy.
Władze Havas Warsaw informują w sprawozdaniu złożonym do KRS, że w 2018 roku agencja pozyskała kilku znaczących kluczowych klientów (ich nazw jednak nie podają) oraz rozszerzyła współpracę i wachlarz usług obecnym klientom.
Priorytetem na 2019 rok jest utrzymanie tendencji wzrostowej poprzez rozbudowę zespołów i kompetencji co ma pomóc pozyskać nowych klientów, poszerzyć zakres usług oraz rozszerzanie współpracy z obecnymi klientami.
Na początku lipca br. agencja wygrała przetarg na dwuletnią współpracę Polskiej Grupy Energetycznej w zakresie reklamy ATL i BTL – będzie pracować razem z agencjami K2 i The Digitals. Havas Warsaw rozpoczęła tez obsługę reklamową Grupy Lotos – razem z Eskadrą i FCB Bridge2Fun.
Wśród stałych klientów agencji są m.in. Peugeot, Totalizator Sportowy, Nutricia. Na początku ub.r. Havas Warsaw zaczęła obsługę reklamową nc+.
Dołącz do dyskusji: Agencja Havas Warsaw miała 25,7 mln przychodu i 1,68 mln zł zysku w 2018 roku