4 proc. mniej na reklamę w telewizji. Polsat i Viva mocno w dół (TOP10)
W październiku br. stacje telewizyjne cennikowo zarobiły z reklam 3,7 proc. mniej niż rok wcześniej. Duże spadki wpływów reklamowych zanotowały Polsat i Viva Polska, a zdecydowane wzrosty - AXN, Disney Channel i Discovery Channel.
Dane Kantar Media przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że w październiku TVN i TVP 2 osiągnęły minimalne wzrosty przychodów reklamowych w skali roku - wynoszące odpowiednio 0,7 i 1,6 proc. Za to TVP 1 zarobiła 5,7 proc. mniej niż przed rokiem, a Polsat - aż 19,5 proc. mniej.
>>> Polsat oszczędza, koszty programowe spadły o 16 mln zł
Wśród pozostałych kanałów, notujących zdecydowanie niższe wpływy reklamowe, Discovery Channel zarobił 57 proc. więcej niż w październiku ub.r., AXN - 40,4 proc. więcej, a Disney Channel - 36,1 proc. więcej. Natomiast przychody reklamowe Viva Polska spadły o 35,3 proc., a TVN 24 - o 9 proc.
>>> Bardzo słaby wynik TVP 2, TV Puls wyprzedziła TVP Info
Cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych (bez autopromocji) | ||
X.2012 | X.2011 | |
TVN | 418 242 290 zł | 415 379 334 zł |
Polsat | 288 918 000 zł | 358 949 266 zł |
TVP 1 | 214 222 417 zł | 227 173 284 zł |
TVP 2 | 172 653 699 zł | 169 941 866 zł |
AXN | 45 678 776 zł | 32 536 716 zł |
Disney Channel | 39 526 865 zł | 29 039 190 zł |
Discovery Channel | 34 698 225 zł | 22 094 670 zł |
Viva Polska | 34 462 375 zł | 53 291 730 zł |
TVN 24 | 34 152 576 zł | 37 533 522 zł |
TV 4 | 31 842 604 zł | 31 038 835 zł |
monitorowane stacje razem | 1 596 097 978 zł | 1 657 269 267 zł |
Wśród firm najwięcej na reklamę we wszystkich mediach (oprócz internetu) cennikowo przeznaczył Aflofarm, którego budżet wzrósł w skali roku o 18 proc. Wydatki PTK Centertel (operatora Orange) były o 6,4 proc. większe niż przed rokiem, a Procter & Gamble DS Polska - o 11,9 proc. mniejsze.
>>> Polska reklama 5,3 proc. w dół przez cięcia w FMCG. Tylko internet i kina na plusie
Cennikowe wydatki reklamowe (bez internetu) | ||
X.2012 | X.2011 | |
Aflofarm | 80 385 405 zł | 68 080 865 zł |
PTK Centertel | 60 551 731 zł | 56 888 968 zł |
Procter & Gamble DS Polska | 59 584 618 zł | 67 644 233 zł |
Dołącz do dyskusji: 4 proc. mniej na reklamę w telewizji. Polsat i Viva mocno w dół (TOP10)