Na starcie jesiennych ramówek nowym liderem rynku telewizyjnego został Polsat, który wyprzedził TVP1, zajmującą miejsce drugie. Powódź zwiększyła widownię stacji informacyjnych, dlatego na trzecie miejsce wskoczył kanał TVN24. Spory spadek w czołówce zanotowała TVP2.
Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych we wrześniu br. zajął Polsat. Średni dobowy udział kanału względem września 2023 roku zwiększył się o 0,44 proc. i wyniósł 6,81 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.
Na drugą pozycję z pierwszej spadła TVP1. Jej udział zmalał o 15,49 proc. do 6,71 proc. Podium zamyka TVN24, którego wynik poszedł w górę z 5,52 proc. do 6,56 proc. Oczko niżej znalazł się TVN, tracący 8 proc. - jego udział wyniósł 6,07 proc.
O niemal jedną czwartą spadł udział TVP2 – wynik stacji to we wrześniu br. 5,74 proc. Za Dwójką znalazła się Telewizja Republika notująca ogromny wzrost, wynoszący 4136 proc.
Z powodu relacjonowania powodzi kanał TVP Info dostał się do top 10. Jego udział zmalał jednak o 60,9 proc. - spadek widowni względem ub.r. nie był tak duży jak w poprzednich miesiącach.
TVN na czele grupy komercyjnej
W grupie komercyjnej osób od 16 do 59 lat liderem był - tak jak rok wcześniej - TVN, którego udział we wrześniu br. jednak spadł o 7,8 proc. i wyniósł 7,25 proc. Na drugim miejscu znalazł się Polsat z 7,01 proc. udziału po spadku o 4,1 proc.
Trzeci był TVN24 z 4,66 proc. udziału. Kanał ten zanotował wzrost aż o 29 proc.
Kolejne dwa miejsca należały do TVP1 i TVP2. Ich wyniki zmalały o ok 22 proc.