Telewizja 2024-10-04
13

Canal+ Polska informuje abonentów o ważnych zmianach w umowach

Canal+ Polska to kolejny dostawca płatnej telewizji, który rozsyła informacje o zmianach w umowach związanych z wejściem w życie Prawa Komunikacji Elektronicznej. Zmodyfikowano zasady dotyczące m.in. wypowiedzenia czy ograniczenia dostępu do usług po nieopłaceniu rachunku.
 

W lipcu Sejm przyjął Prawo Komunikacji Elektronicznej, a miesiąc później prezydent podpisał ustawę. Organizacje zrzeszające operatorów liczyły na poprawki senackie. Krajowa Izba Komunikacji Ethernetowej (KIKE), Związek Telewizji Kablowych oraz Związek Pracodawców Mediów Elektronicznych i Telekomunikacji (Mediakom) wystosowały w tej sprawie pismo do szefa rządu. Izba wyższa parlamentu nie przychyliła się do tych apeli. Operatorzy obawiali się zbyt dużych uprawnień Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który w ostatnich latach surowo karał graczy, takich jak Vectra.

Od września kolejni operatorzy wysyłają informacje o zmianach w umowach, związane z wejściem w życie PKE. Przed tygodniem uczyniły to Vectra, Multimedia Polska i Orange Polska, a następnie T-Mobile. Kilka dni temu ważne informacje otrzymali z kolei klienci operatora Play i przejętej przez niego sieci kablowej UPC Polska.

Platforma cyfrowa Canal+ w wiadomości e-mail do abonentów satelitarnych zauważyła, że wprowadza zmiany w związku z ustawą Prawo Komunikacji Elektronicznej, która wejdzie w życie 10 listopada. Od tego samego dnia zaczynają obowiązywać nowe warunki umów. Klienci z umową na czas nieokreślony, mogą ją rozwiązać. Osoby, które mają umowy na czas określony w przypadku braku akceptacji zmian, mogą złożyć wypowiedzenie, ale wtedy platforma będzie domagać się zwrotu przyznanej ulgi.

Zmiany dotyczące rozwiązania umowy

Canal+ zauważa, że ponieważ można zawrzeć lub zmienić umowę w formie dokumentowej, to możliwe będzie też w ten sposób rozwiązanie umowy za zgodą obu stron, odstąpienie od niej, albo jej wypowiedzenie „w formie dokumentowej, w szczególności przy wykorzystaniu poczty elektronicznej lub innego środka komunikacji elektronicznej wskazanego przez dostawcę usług w umowie”.

Zmodyfikowane zostaną zasady dla małych przedsiębiorstw i organizacji pozarządowych, które mają umowę z Canal+. Po upływie okresu oznaczonego, ich umowa nie przejdzie w kolejny okres oznaczony. Będzie można ją rozwiązać z zachowaniem 30-dniowego wypowiedzenia. Operator nie będzie mógł stosować dłuższych niż miesięczne okresów wypowiedzenia dla klientów indywidualnych, nawet jeśli takie zapisy były zawarte w ich umowach.

Canal+ Polska może jednostronnie zmienić umowę, czyli np. podnieść ceny, kiedy dojdzie do zmiany przepisów prawa czy stawek podatku od towarów i usług, z powodu decyzji prezesa UKE lub wprowadzenia zmian na korzyść abonentów (obniżenie opłat, dodanie nowego kanału czy usługi) albo w przypadku zmian administracyjnych, które nie są niekorzystne dla abonenta. We wszystkich tych sytuacjach abonament może wypowiedzieć umowę, ale jeśli jest ona zawarta na czas określony, to musi oddać firmie ulgę. Zmiany warunków umowy zostaną opublikowane na stronie internetowej operatora z miesięcznym wyprzedzeniem.

Zmiany dotyczące nieregulowania rachunków

Klienci Canal+, którzy nie zapłacą rachunków otrzymają powiadomienie o zamiarze ograniczenia świadczenia usług, jeśli klient w ciągu 7 dni od otrzymania powiadomienia, nie ureguluje opłat. Po upływie tego terminu dojdzie do ograniczenia, chyba że jest to technicznie niewykonalne lub ekonomicznie niezasadne. Jeśli po 7 dniach od ograniczenia, klient dalej nie zapłaci, to Canal+ Polska powiadomi abonenta o zamiarze zawieszenia świadczenia usługi. Nastąpi ono 3 dni później, jeśli abonent dalej nie płaci. - W przypadku złożenia reklamacji dotyczącej wysokości opłat z tytułu świadczenia usługi,  zawieszenie świadczenia usługi nie może nastąpić wcześniej niż po upływie 21 dni od dnia wyczerpania drogi postępowania reklamacyjnego, pod warunkiem zapłaty bezspornych opłat - dodaje Canal+.  

Po uiszczeniu opłaty, wznowienie świadczenia usług następuje nie później niż 3 dni od dnia zapłaty zaległych rachunków. Canal+ zastrzega sobie jednak w takich sytuacjach możliwość naliczenia opłaty wznowieniowej. Jeśli ktoś 7 dni po zawieszeniu usług, nie zapłaci zaległości, to Canal+ poinformuje go o zamiarze wypowiedzenia umowy. Jeśli klient nie płaci przez kolejne dni, to Canal+ może rozwiązać umowę ze skutkiem natychmiastowym.

Zmiany pozwalają też na rozwiązanie umowy przez klienta. - W przypadku występowania znaczących, stałych lub częstych, rozbieżności między rzeczywistym wykonaniem usług, a warunkami określonymi w umowie, abonent po wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego może, poza uprawnieniem do dochodzenia roszczenia z nienależytego wykonania umowy, wypowiedzieć umowę z winy dostawcy usług. W takim przypadku dostawcy usług nie przysługuje odszkodowanie / zwrot udzielonej ulgi - czytamy w dokumencie rozsyłanym przez Canal+.

Autor: ag

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad miliona czytelników
KOMENTARZE (13) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas