Co to ku**a jest?
2012-05-09 18:50:42 - tryton
bo już rozumie że jakiś kursant debil pomylil hamulec z gazem ale
kierowca????
Re: Co to ku**a jest?
2012-05-09 19:03:43 - to
> bo już rozumie że jakiś kursant debil pomylil hamulec z gazem ale
> kierowca????
Kto rozumie?
--
An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools. -- Ernest Hemingway
Re: Co to ku**a jest?
2012-05-09 19:24:51 - tryton
> begin tryton
>
>> bo już rozumie że jakiś kursant debil pomylil hamulec z gazem ale
>> kierowca????
>
> Kto rozumie?
najważniejsza zasada to brak zasad byle nie szkodzić drugiemu więc sie
nie wysilaj
Re: Co to ku**a jest?
2012-05-09 19:31:17 - to
>>> bo już rozumie że jakiś kursant debil pomylil hamulec z gazem ale
>>> kierowca????
>>
>> Kto rozumie?
>
> najważniejsza zasada to brak zasad byle nie szkodzić drugiemu więc sie
> nie wysilaj
Dasz mi adres swojego dilera? Po Twoich postach wnoszę, że ma niezły
towar...
--
An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools. -- Ernest Hemingway
Re: Co to ku**a jest?
2012-05-10 11:40:58 - robot
> begin tryton
>
>> bo już rozumie że jakiś kursant debil pomylil hamulec z gazem ale
>> kierowca????
>
> Kto rozumie?
Ja nawet kiedyś wpisałem w google rozumię żeby poznać skalę tego
ciekawego zjawiska.
--
pozdro
Re: Co to ku**a jest?
2012-05-10 12:25:27 - Pabl_o
>> begin tryton
>>
>>> bo już rozumie że jakiś kursant debil pomylil hamulec z gazem ale
>>> kierowca????
>>
>> Kto rozumie?
>
> Ja nawet kiedyś wpisałem w google rozumię żeby poznać skalę tego
> ciekawego zjawiska.
>
Za chwile wpisza to do slownikow jako poprawna forme i bedzie gitara...
Najsmieszniejsze jest to, ze celebryci, aktorzy w tv i reklamach tez tak
mowia.
Rozumiem, ze w reklamach staraja sie dotrzec do targetu z niewyksztalconych
nizin spolecznych ale persony z tv?!
--
Picasso
Re: Co to ku**a jest?
2012-05-10 14:59:22 - to
> Za chwile wpisza to do slownikow jako poprawna forme i bedzie gitara...
> Najsmieszniejsze jest to, ze celebryci, aktorzy w tv i reklamach tez tak
> mowia.
> Rozumiem, ze w reklamach staraja sie dotrzec do targetu z
> niewyksztalconych nizin spolecznych ale persony z tv?!
Jaki kraj, tacy celebryci.
--
An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools. -- Ernest Hemingway
Re: Co to ku**a jest?
2012-05-09 21:48:21 - Ghost
Użytkownik tryton
news:joe78v$5pk$1@inews.gazeta.pl...
> www.liveleak.com/view?i=a5b_1336565127
>
> bo już rozumie że jakiś kursant debil pomylil hamulec z gazem ale
> kierowca????
unintended - sprawdz sobie w slowniczku
Re: Co to ku**a jest?
2012-05-09 22:55:52 - dominik
> www.liveleak.com/view?i=a5b_1336565127
>
> bo już rozumie że jakiś kursant debil pomylil hamulec z gazem ale
> kierowca????
Może to usterka techniczna, było kilka modeli, które miały jakąśtam wadę
fabryczną, która skutkowała takim samoistnym przyśpieszeniem, na
automatycznej skrzyni pewnie nabierze niezłej prędkości.
Nie każdy kierowca się tego spodziewa, a niemal żaden zareaguje poprawnie,
na kursach nie uczą co zrobić jak auto zacznie samo jechać, jak opanować
panikę, w co i jak rypnąć, żeby zminimalizować skutki.
--
_ _ _a_a
dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_
dominik.net.pl _ {.`'`.} {.' _ '.} {| ._oo)
{ \ {/ .-. \} {/ .' '. \} {/ |
~~~~^~~~^^~jgs^~`~^~`~^~`~^~`~^~^~`^~^~`^~^~^~^~^~^~`^~~`~~~~
Re: Co to ku**a jest?
2012-05-10 10:04:49 - 4CX250
news:joelkp$ee9$1@inews.gazeta.pl...
> Może to usterka techniczna, było kilka modeli, które miały jakąśtam wadę
> fabryczną, która skutkowała takim samoistnym przyśpieszeniem, na
> automatycznej skrzyni pewnie nabierze niezłej prędkości.
Kluczyk w stacyjce zaspawali? W manualu cegłówkę pod sprzęgłem zamurowali?
Marek
Re: Co to ku**a jest?
2012-05-10 10:11:07 - Ghost
Użytkownik 4CX250
news:4fab76ab$0$1303$65785112@news.neostrada.pl...
> Użytkownik dominik
> news:joelkp$ee9$1@inews.gazeta.pl...
>
>> Może to usterka techniczna, było kilka modeli, które miały jakąśtam wadę
>> fabryczną, która skutkowała takim samoistnym przyśpieszeniem, na
>> automatycznej skrzyni pewnie nabierze niezłej prędkości.
>
> Kluczyk w stacyjce zaspawali? W manualu cegłówkę pod sprzęgłem zamurowali?
To jest problem w skrzyniach automatycznych. Kluczyki obecnie w wielu
pojazdach mozna wyjac i sie jedzie, a jeszcze sa i bezkluczykowe.
Re: Co to ku**a jest?
2012-05-10 10:37:07 - neoniusz
>>> Może to usterka techniczna, było kilka modeli, które miały jakąśtam wadę
>>> fabryczną, która skutkowała takim samoistnym przyśpieszeniem, na
>>> automatycznej skrzyni pewnie nabierze niezłej prędkości.
>>
>> Kluczyk w stacyjce zaspawali? W manualu cegłówkę pod sprzęgłem
>> zamurowali?
>
> To jest problem w skrzyniach automatycznych. Kluczyki obecnie w wielu
> pojazdach mozna wyjac i sie jedzie, a jeszcze sa i bezkluczykowe.
Bezkluczykowy tez sie da wylaczyc, ale oczywiscie najlepiej wiedza ci,
ktorzy nie maja. Poza tym wylaczanie samochodu wydaje sie dosc glupim
pomyslem w takiej sytuacji.
Re: Co to ku**a jest?
2012-05-10 12:12:13 - Ghost
Użytkownik neoniusz
news:jofunj$vv8$1@node2.news.atman.pl...
>W dniu 10.05.2012 10:11, Ghost pisze:
>>>> Może to usterka techniczna, było kilka modeli, które miały jakąśtam
>>>> wadę
>>>> fabryczną, która skutkowała takim samoistnym przyśpieszeniem, na
>>>> automatycznej skrzyni pewnie nabierze niezłej prędkości.
>>>
>>> Kluczyk w stacyjce zaspawali? W manualu cegłówkę pod sprzęgłem
>>> zamurowali?
>>
>> To jest problem w skrzyniach automatycznych. Kluczyki obecnie w wielu
>> pojazdach mozna wyjac i sie jedzie, a jeszcze sa i bezkluczykowe.
>
> Bezkluczykowy tez sie da wylaczyc,
Tak jak i niepozadanego przyspieszana uniknac zdejmujac noge z gazu.
>ale oczywiscie najlepiej wiedza ci, ktorzy nie maja
mozgu.
Re: Co to ku**a jest?
2012-05-10 13:41:35 - Adam Wysocki
> Bezkluczykowy tez sie da wylaczyc, ale oczywiscie najlepiej wiedza ci,
> ktorzy nie maja. Poza tym wylaczanie samochodu wydaje sie dosc glupim
> pomyslem w takiej sytuacji.
A co byś zrobił w takiej sytuacji?
--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
Re: Co to ku**a jest?
2012-05-10 13:51:38 - neoniusz
>> Bezkluczykowy tez sie da wylaczyc, ale oczywiscie najlepiej wiedza ci,
>> ktorzy nie maja. Poza tym wylaczanie samochodu wydaje sie dosc glupim
>> pomyslem w takiej sytuacji.
>
> A co byś zrobił w takiej sytuacji?
>
Przelaczyl na N i nacisnal hamulec. A ty?
Zeby nie bylo - sprawdzalem to u siebie kiedys i dziala.
Re: Co to ku**a jest?
2012-05-10 16:35:46 - Adam Wysocki
>>> Bezkluczykowy tez sie da wylaczyc, ale oczywiscie najlepiej wiedza ci,
>>> ktorzy nie maja. Poza tym wylaczanie samochodu wydaje sie dosc glupim
>>> pomyslem w takiej sytuacji.
>>
>> A co byś zrobił w takiej sytuacji?
>
> Przelaczyl na N i nacisnal hamulec. A ty?
Wyłączył silnik i nacisnął hamulec. Wspomaganie jeszcze zostanie na to
jedno depnięcie - jeżeli w ogóle będzie, bo przy tym zjawisku często
podciśnieniowe wspomaganie siada.
Co do N - nie wiem (nie jeździłem nigdy automatem) - da się, jak silnik
cały czas przyspiesza?
--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
Re: Co to ku**a jest?
2012-05-10 17:30:22 - Ghost
Użytkownik Adam Wysocki
wiadomości news:pms.1336660546@news.chmurka.net...
> neoniusz
>
>>>> Bezkluczykowy tez sie da wylaczyc, ale oczywiscie najlepiej wiedza ci,
>>>> ktorzy nie maja. Poza tym wylaczanie samochodu wydaje sie dosc glupim
>>>> pomyslem w takiej sytuacji.
>>>
>>> A co byś zrobił w takiej sytuacji?
>>
>> Przelaczyl na N i nacisnal hamulec. A ty?
>
> Wyłączył silnik
Klopot w tym, ze jesli winna jest elektronika, to silnika moze sie nie dac
tez wylaczyc (mowa o wylaczaniu przyciskiem).
Ale raczej chyba sie jeszcze nie zdazylo tak, by samochod odwalil taki
totalny numer.
Re: Co to ku**a jest?
2012-05-11 10:09:29 - Adam Wysocki
>> Wyłączył silnik
>
> Klopot w tym, ze jesli winna jest elektronika, to silnika moze sie nie dac
> tez wylaczyc (mowa o wylaczaniu przyciskiem).
Nie mam pojęcia jak to wyłączanie przyciskiem jest zrobione. Jeżeli przycisk
jest na magistrali CAN lub podobnej, to pewnie może być problem. Chociaż nie
wierzę że ECU nie ma watchdoga, który zdusiłby wszystko, gdy komunikacja
siądzie.
W pojazdach które miałem okazję rozbierać/naprawiać/serwisować (fiat siena,
suzuki gsxf, chiński skuter) wyłączanie jest zrobione czysto elektrycznie.
W chińskim skuterze jest o tyle ciekawie, że wyłączanie silnika jest zrobione
przez zwieranie impulsów z czujnika na wale - podejrzewam że dlatego, że jest
tam mniejszy prąd, niż na zasilaniu modułu zapłonowego. Tam nie ma opcji, jak
się wyłączy zapłon, to silnik też się wyłączy.
Chociaż są różne zjawiska, które mogą podtrzymać pracę silnika nawet bez
działającej elektryki (np. za uboga mieszanka + gaźniki, czy diesel, który
łyka olej z uszkodzonej turbiny) - wtedy pozostaje zdusić...
--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
Re: Co to ku**a jest?
2012-05-11 11:33:14 - Ghost
Użytkownik Adam Wysocki
wiadomości news:pms.1336723769@news.chmurka.net...
> Ghost
>
>>> Wyłączył silnik
>>
>> Klopot w tym, ze jesli winna jest elektronika, to silnika moze sie nie
>> dac
>> tez wylaczyc (mowa o wylaczaniu przyciskiem).
>
> Nie mam pojęcia jak to wyłączanie przyciskiem jest zrobione. Jeżeli
> przycisk
> jest na magistrali CAN lub podobnej, to pewnie może być problem. Chociaż
> nie
> wierzę że ECU nie ma watchdoga, który zdusiłby wszystko, gdy komunikacja
> siądzie.
Komunikacja moze byc, a software moze miec bledy.
> W pojazdach które miałem okazję rozbierać/naprawiać/serwisować (fiat
> siena,
> suzuki gsxf, chiński skuter) wyłączanie jest zrobione czysto elektrycznie.
To wiemy, wiemy jednak, ze jest tez postep.
Re: Co to ku**a jest?
2012-05-11 12:22:27 - Adam Wysocki
>> W pojazdach które miałem okazję rozbierać/naprawiać/serwisować (fiat
>> siena, suzuki gsxf, chiński skuter) wyłączanie jest zrobione czysto
>> elektrycznie.
>
> To wiemy, wiemy jednak, ze jest tez postep.
Dlatego jestem ciekawy jak to jest zrobione w najnowszych pojazdach.
--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
Re: Co to ku**a jest?
2012-05-11 13:29:55 - J.F
>>> W pojazdach które miałem okazję rozbierać/naprawiać/serwisować
>>> (fiat
>>> siena, suzuki gsxf, chiński skuter) wyłączanie jest zrobione
>>> czysto
>>> elektrycznie.
>> To wiemy, wiemy jednak, ze jest tez postep.
>Dlatego jestem ciekawy jak to jest zrobione w najnowszych pojazdach.
No ba, jesli sluchasz reklam ze wystarczy miec kluczyk przy sobie, np
w torebce, to juz w zasadzie wiesz ze musi byc w samochodzie jakis
nadajnik i odbiornik, ktory ten kluczyk wykrywa, komputer sprawdza
kod, po czym uruchamia reszte pojazdu ... raczej przekaznikiem.
I myslisz ze im sie chcialo w obwod przekaznika montowac przycisk
odcinajacy zasilanie i samopodtrzymanie ?
Przycisk idzie do komputera, a komputer wylacza, no chyba ze sie
zawiesil i juz nie wykonuje prawidlowo programu :-)
J.
Re: Co to ku**a jest?
2012-05-17 15:23:27 - Adam Wysocki
> I myslisz ze im sie chcialo w obwod przekaznika montowac przycisk
> odcinajacy zasilanie i samopodtrzymanie ?
> Przycisk idzie do komputera, a komputer wylacza, no chyba ze sie
> zawiesil i juz nie wykonuje prawidlowo programu :-)
Raczej zastanawiam się czy nie ma na to przepisów...
--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
Re: Co to ku**a jest?
2012-05-10 20:22:22 - Shrek
> neoniusz
>
>> Bezkluczykowy tez sie da wylaczyc, ale oczywiscie najlepiej wiedza ci,
>> ktorzy nie maja. Poza tym wylaczanie samochodu wydaje sie dosc glupim
>> pomyslem w takiej sytuacji.
>
> A co byś zrobił w takiej sytuacji?
Wcisnął hamulec? Nie zdławi silnika?
Shrek.
Re: Co to ku**a jest?
2012-05-11 10:10:09 - Adam Wysocki
>>> Bezkluczykowy tez sie da wylaczyc, ale oczywiscie najlepiej wiedza ci,
>>> ktorzy nie maja. Poza tym wylaczanie samochodu wydaje sie dosc glupim
>>> pomyslem w takiej sytuacji.
>>
>> A co byś zrobił w takiej sytuacji?
>
> Wcisnął hamulec? Nie zdławi silnika?
No hamulec na pewno - ale lepiej żeby silnik wtedy nie przyspieszał,
skuteczność hamowania większa.
--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
Re: Co to ku**a jest?
2012-05-11 19:23:31 - Shrek
> Shrek
>
>>>> Bezkluczykowy tez sie da wylaczyc, ale oczywiscie najlepiej wiedza ci,
>>>> ktorzy nie maja. Poza tym wylaczanie samochodu wydaje sie dosc glupim
>>>> pomyslem w takiej sytuacji.
>>>
>>> A co byś zrobił w takiej sytuacji?
>>
>> Wcisnął hamulec? Nie zdławi silnika?
>
> No hamulec na pewno - ale lepiej żeby silnik wtedy nie przyspieszał,
> skuteczność hamowania większa.
Z zera startował. Jakaś niewiarygodna skuteczność wymagana nie była:P
Shrek.
Re: Co to ku**a jest?
2012-05-10 19:14:38 - Kuba (aka cita)
Użytkownik Ghost
news:4fab7822$0$26705$65785112@news.neostrada.pl...
>
> Użytkownik 4CX250
> news:4fab76ab$0$1303$65785112@news.neostrada.pl...
>> Użytkownik dominik
>> news:joelkp$ee9$1@inews.gazeta.pl...
>>
>>> Może to usterka techniczna, było kilka modeli, które miały jakąśtam wadę
>>> fabryczną, która skutkowała takim samoistnym przyśpieszeniem, na
>>> automatycznej skrzyni pewnie nabierze niezłej prędkości.
>>
>> Kluczyk w stacyjce zaspawali? W manualu cegłówkę pod sprzęgłem
>> zamurowali?
>
> To jest problem w skrzyniach automatycznych. Kluczyki obecnie w wielu
> pojazdach mozna wyjac i sie jedzie, a jeszcze sa i bezkluczykowe.
pokaż mi taki samochód, który po wcisnięciu gazu i jednocześnie hamulca do
dechy dalej będzie przyspieszał....
--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita)
gg 1461968
Dwa ogony - Irma, Myszka.
A4 B5, FJ1100N
Sprzedam Lublin II sprawny, zarejestrowany, skrzyniowy, ważne OC. 1500zł.
Re: Co to ku**a jest?
2012-05-10 20:17:16 - Ghost
Użytkownik Kuba (aka cita)
news:jogt21$39j$1@inews.gazeta.pl...
>
> Użytkownik Ghost
> news:4fab7822$0$26705$65785112@news.neostrada.pl...
>>
>> Użytkownik 4CX250
>> news:4fab76ab$0$1303$65785112@news.neostrada.pl...
>>> Użytkownik dominik
>>> news:joelkp$ee9$1@inews.gazeta.pl...
>>>
>>>> Może to usterka techniczna, było kilka modeli, które miały jakąśtam
>>>> wadę
>>>> fabryczną, która skutkowała takim samoistnym przyśpieszeniem, na
>>>> automatycznej skrzyni pewnie nabierze niezłej prędkości.
>>>
>>> Kluczyk w stacyjce zaspawali? W manualu cegłówkę pod sprzęgłem
>>> zamurowali?
>>
>> To jest problem w skrzyniach automatycznych. Kluczyki obecnie w wielu
>> pojazdach mozna wyjac i sie jedzie, a jeszcze sa i bezkluczykowe.
>
>
> pokaż mi taki samochód, który po wcisnięciu gazu i jednocześnie hamulca do
> dechy dalej będzie przyspieszał....
Eee, czy jest jakis zwiazek Twojego pokażmi z moja wypowiedzia?
Te dzisiejsze matóry....
Re: Co to ku**a jest?
2012-05-10 21:03:58 - Kuba (aka cita)
Użytkownik Ghost
news:4fac0633$0$1226$65785112@news.neostrada.pl...
>>> To jest problem w skrzyniach automatycznych. Kluczyki obecnie w wielu
>>> pojazdach mozna wyjac i sie jedzie, a jeszcze sa i bezkluczykowe.
>>
>>
>> pokaż mi taki samochód, który po wcisnięciu gazu i jednocześnie hamulca
>> do dechy dalej będzie przyspieszał....
>
> Eee, czy jest jakis zwiazek Twojego pokażmi z moja wypowiedzia?
>
> Te dzisiejsze matóry....
związek jest prosty. Jak samochód zaczyna Ci przyspieszać ... nie kombinuj z
kluczykami, bo możesz włączyć blokade kierownicy i będzie jeszcze gorzej.
Wystarczy wcisnąć hamulec i tyle, wiec wszelkie dywagacje o
samoprzyspieszających autach to bzdury, bo w takim przypadku nagłówek
informacji powinien brzmieć kretyn za kierownicą zapomniał wcisnąć hamulec
zamiast zastanawiać sie jak wyłączyć zapłon, zaciągnąć elektryczny ręczny
(choć np. w nowych modelach BMW - które mają elektrycznie uruchamiany
hamulec pomocniczy można go w czasie jazdy wykorzystać do awaryjnego
hamowania wystaraczy go uruchomić, a samochód hamuje i to w sposob dość
skuteczny, ale nie mocno gwałtowny). Wysatrczy wcisnąć hamulec zasadniczy i
sie zatrzymać, bez względu na to ile auto ma KM.
ps. swoją drogą niektóre auta po stwierdzeniu wcisnięcia hamulca same
przestają przyspieszać i to bez związku z siłą hamowania - po prostu sam
czujnik stopu powoduje w sterowaniu silnikiem coś, co w zależności od tego
elementów wykonawczych powodują w efekcie zanik mocy.
--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita)
gg 1461968
Dwa ogony - Irma, Myszka.
A4 B5, FJ1100N
Sprzedam Lublin II sprawny, zarejestrowany, skrzyniowy, ważne OC. 1500zł.
Re: Co to ku**a jest?
2012-05-10 23:52:32 - czak norris
>
> związek jest prosty. Jak samochód zaczyna Ci przyspieszać ... nie
> kombinuj z kluczykami, bo możesz włączyć blokade kierownicy i będzie
> jeszcze gorzej.
W formie ciekawostki. Robiliśmy testy nowej C-klasy i po wyjęciu
kluczyka ze stacyjki gaśnie silnik, ale nie włącza się blokada
kierownicy. Ktoś o tym pomyślał i zastosował lame philter ;)
> ps. swoją drogą niektóre auta po stwierdzeniu wcisnięcia hamulca same
> przestają przyspieszać i to bez związku z siłą hamowania
Niektóre? Właściwie wszytskie w miarę współczesne...
--
pozdrawiam,
z półobrotu ;)
Re: Co to ku**a jest?
2012-05-11 00:27:19 - J.F.
> W dniu 2012-05-10 21:03, Kuba (aka cita) pisze:
>> związek jest prosty. Jak samochód zaczyna Ci przyspieszać ... nie
>> kombinuj z kluczykami, bo możesz włączyć blokade kierownicy i będzie
>> jeszcze gorzej.
>
> W formie ciekawostki. Robiliśmy testy nowej C-klasy i po wyjęciu
> kluczyka ze stacyjki gaśnie silnik, ale nie włącza się blokada
> kierownicy. Ktoś o tym pomyślał i zastosował lame philter ;)
A kiedy sie zalacza ? Po zamknieciu drzwi od zewnatrz ?
Ale ... jesli blokada jest elektrycznie sterowana, to ciekawe czy wystarczy
jeden lub dwa kabelki pod obudowa odpowiednio podlaczyc :-)
>> ps. swoją drogą niektóre auta po stwierdzeniu wcisnięcia hamulca same
>> przestają przyspieszać i to bez związku z siłą hamowania
> Niektóre? Właściwie wszytskie w miarę współczesne...
Ale we wszystkich wspolczesnych hamulce sa tez elektrycznie sterowane i
moze sie okazac ze je komputer odhami :-)
J.
Re: Co to ku**a jest?
2012-05-11 00:55:22 - neoniusz
>>> związek jest prosty. Jak samochód zaczyna Ci przyspieszać ... nie
>>> kombinuj z kluczykami, bo możesz włączyć blokade kierownicy i będzie
>>> jeszcze gorzej.
>>
>> W formie ciekawostki. Robiliśmy testy nowej C-klasy i po wyjęciu
>> kluczyka ze stacyjki gaśnie silnik, ale nie włącza się blokada
>> kierownicy. Ktoś o tym pomyślał i zastosował lame philter ;)
>
> A kiedy sie zalacza ? Po zamknieciu drzwi od zewnatrz ?
U mnie blokada kierownicy wlacza sie automatycznie po wylaczeniu silnika
i otworzeniu drzwi kierowcy.
Re: Co to ku**a jest?
2012-05-11 08:20:34 - Ghost
Użytkownik J.F.
news:i0yzssamwkvv$.l5iil3sixy7h.dlg@40tude.net...
>>> ps. swoją drogą niektóre auta po stwierdzeniu wcisnięcia hamulca same
>>> przestają przyspieszać i to bez związku z siłą hamowania
>> Niektóre? Właściwie wszytskie w miarę współczesne...
>
> Ale we wszystkich wspolczesnych hamulce sa tez elektrycznie sterowane i
> moze sie okazac ze je komputer odhami :-)
Swoja droga, pisanie/projektowanie softu na te komputery to dream-job.
Przynajmniej dla mnie.
Re: Co to ku**a jest?
2012-05-11 10:14:37 - Adam Wysocki
> Swoja droga, pisanie/projektowanie softu na te komputery to dream-job.
> Przynajmniej dla mnie.
Gorzej jak popełnisz błąd :)
Jest niby MISRA (obowiązkowa przy pisaniu takiego softu), ale ona nie
eliminuje błędów.
--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
Re: Co to ku**a jest?
2012-05-11 11:35:52 - Ghost
Użytkownik Adam Wysocki
wiadomości news:pms.1336724077@news.chmurka.net...
> Ghost
>
>> Swoja droga, pisanie/projektowanie softu na te komputery to dream-job.
>> Przynajmniej dla mnie.
>
> Gorzej jak popełnisz błąd :)
Piszac do komputera trzeba byc przynajmniej asertywnym :-)
Re: Co to ku**a jest?
2012-05-11 12:23:36 - Adam Wysocki
>>> Swoja droga, pisanie/projektowanie softu na te komputery to dream-job.
>>> Przynajmniej dla mnie.
>>
>> Gorzej jak popełnisz błąd :)
>
> Piszac do komputera trzeba byc przynajmniej asertywnym :-)
Taki własny assert, powodujący przejście na awaryjne sterowanie zgrubne?
Ma sens.
--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
Re: Co to ku**a jest?
2012-05-11 10:13:34 - Adam Wysocki
> Ale ... jesli blokada jest elektrycznie sterowana, to ciekawe czy wystarczy
> jeden lub dwa kabelki pod obudowa odpowiednio podlaczyc :-)
Może da się włączyć elektrycznie ale żeby wyłączyć trzeba przekręcić
kluczyk? :)
> Ale we wszystkich wspolczesnych hamulce sa tez elektrycznie sterowane
> i moze sie okazac ze je komputer odhami :-)
Jak to elektrycznie sterowane? Ja się zatrzymałem na układzie hydraulicznym.
Proste jak drut i w miarę niezawodne. Nie ma już tego?
--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
Re: Co to ku**a jest?
2012-05-11 10:22:29 - J.F
J.F.
>> Ale we wszystkich wspolczesnych hamulce sa tez elektrycznie
>> sterowane
>> i moze sie okazac ze je komputer odhami :-)
>Jak to elektrycznie sterowane? Ja się zatrzymałem na układzie
>hydraulicznym.
>Proste jak drut i w miarę niezawodne. Nie ma już tego?
Niby jest, ale wciskasz pedal mocna, a komputer od ABS stwierdza ze
masz poslizg i ci noge cofa.
Nie wciskasz, a komputer od ESP wciska za ciebie, bo stwierdza ze sie
za szybko obracasz.
Kolega juz chyba w drugim aucie trafil ze szwankujacy czujnik ABS
powodowal odpuszczanie przy hamowaniu i niemal do utraty znizki nie
doszlo :-)
J.
Re: Co to ku**a jest?
2012-05-11 11:39:03 - Ghost
Użytkownik J.F
news:joii88$bfg$1@inews.gazeta.pl...
> Kolega juz chyba w drugim aucie trafil ze szwankujacy czujnik ABS
> powodowal odpuszczanie przy hamowaniu
Ma potwierdzenie, czy tylko tak se tlumoczyl? Szwankujacy czujnik wylaczy
ABS a nie hamowanie.
Re: Co to ku**a jest?
2012-05-11 13:38:10 - J.F
Użytkownik J.F
>> Kolega juz chyba w drugim aucie trafil ze szwankujacy czujnik ABS
>> powodowal odpuszczanie przy hamowaniu
>Ma potwierdzenie, czy tylko tak se tlumoczyl? Szwankujacy czujnik
>wylaczy ABS a nie hamowanie.
Jak wysiadzie na stalew czasie jazdy, to owszem - wylaczy ABS. A jak
przestanie impulsowac akurat w chwili hamowania ? komputerek mysli ze
kolo w poslizgu i odpuszcza.
Po wymianie pierscienia kodujacego przeszlo, a byl cos pekniety, czy
przesuniety, czy nie od tego typu, bo cos mu tam w kole mechanicy
robili.
J.
Re: Co to ku**a jest?
2012-05-11 15:01:07 - Ghost
Użytkownik J.F
news:joitn5$99g$1@inews.gazeta.pl...
> Użytkownik Ghost napisał w
> Użytkownik J.F
>>> Kolega juz chyba w drugim aucie trafil ze szwankujacy czujnik ABS
>>> powodowal odpuszczanie przy hamowaniu
>
>>Ma potwierdzenie, czy tylko tak se tlumoczyl? Szwankujacy czujnik wylaczy
>>ABS a nie hamowanie.
>
> Jak wysiadzie na stalew czasie jazdy, to owszem - wylaczy ABS. A jak
> przestanie impulsowac akurat w chwili hamowania ? komputerek mysli ze kolo
> w poslizgu i odpuszcza.
I odpuszca dzialanie abs, a nie wylacza hamowanie.
Re: Co to ku**a jest?
2012-05-11 16:16:03 - J.F
Użytkownik J.F
>>>Ma potwierdzenie, czy tylko tak se tlumoczyl? Szwankujacy czujnik
>>>wylaczy ABS a nie hamowanie.
>>
>> Jak wysiadzie na stalew czasie jazdy, to owszem - wylaczy ABS. A
>> jak przestanie impulsowac akurat w chwili hamowania ? komputerek
>> mysli ze kolo w poslizgu i odpuszcza.
>I odpuszca dzialanie abs, a nie wylacza hamowanie.
Odpuszcza hamowanie, do czasu az kolo nie nabierze wlasciwych obrotow.
Oczywiscie kiedys moze sie domyslec ze cos jest nie tak i odpuscic
dalsze ingerencje, ale nie wiem ile to zajmie ... i czy nie bedzie dwa
metry za pozno :-)
A jak czujnik pracuje na granicy i troche tych impulsow przepuszcza ?
W kazdym badz razie kolega reke mial czujna i uzywac musial.
J.
Re: Co to ku**a jest?
2012-05-12 19:54:42 - Ghost
Użytkownik J.F
news:joj6v6$16p$1@inews.gazeta.pl...
> Użytkownik Ghost napisał w wiadomości
> Użytkownik J.F
>>>>Ma potwierdzenie, czy tylko tak se tlumoczyl? Szwankujacy czujnik
>>>>wylaczy ABS a nie hamowanie.
>>>
>>> Jak wysiadzie na stalew czasie jazdy, to owszem - wylaczy ABS. A jak
>>> przestanie impulsowac akurat w chwili hamowania ? komputerek mysli ze
>>> kolo w poslizgu i odpuszcza.
>
>>I odpuszca dzialanie abs, a nie wylacza hamowanie.
>
> Odpuszcza hamowanie, do czasu az kolo nie nabierze wlasciwych obrotow.
Cos na poparcie?
Re: Co to ku**a jest?
2012-05-12 20:17:25 - J.F.
> Użytkownik J.F
>>>> Jak wysiadzie na stalew czasie jazdy, to owszem - wylaczy ABS. A jak
>>>> przestanie impulsowac akurat w chwili hamowania ? komputerek mysli ze
>>>> kolo w poslizgu i odpuszcza.
>>
>>>I odpuszca dzialanie abs, a nie wylacza hamowanie.
>>
>> Odpuszcza hamowanie, do czasu az kolo nie nabierze wlasciwych obrotow.
>
> Cos na poparcie?
Zdrowy rozsadek ? Pomysl, jaki ma algorytm dzialania ?
J.
Re: Co to ku**a jest?
2012-05-12 22:04:04 - Ghost
Użytkownik J.F.
news:xz4vpojp16ag$.1xtg2x2jpdxs2$.dlg@40tude.net...
> Dnia Sat, 12 May 2012 19:54:42 +0200, Ghost napisał(a):
>> Użytkownik J.F
>>>>> Jak wysiadzie na stalew czasie jazdy, to owszem - wylaczy ABS. A jak
>>>>> przestanie impulsowac akurat w chwili hamowania ? komputerek mysli ze
>>>>> kolo w poslizgu i odpuszcza.
>>>
>>>>I odpuszca dzialanie abs, a nie wylacza hamowanie.
>>>
>>> Odpuszcza hamowanie, do czasu az kolo nie nabierze wlasciwych obrotow.
>>
>> Cos na poparcie?
>
> Zdrowy rozsadek ? Pomysl, jaki ma algorytm dzialania ?
Zdrowy rozsadek muwi, ze po pierwszym uderzeniu abs czujnik musi
zaimpulsowac, jesli to nie nastapi znaczy, ze abs nalezy wylaczyc. To, ze to
sie stanie wlasnie przy hamowaniu to juz mamy astronomicznie niskie
prawdopodobiensto, a to, ze jedno uderzenie abs bedzie mialo znaczacy wplyw,
mamy astronomicznie nieskie prawdopodobienstwo do kwadratu.
pac
2012-05-12 22:38:30 - Ghost
Użytkownik Ghost
news:4faec237$0$26684$65785112@news.neostrada.pl...
>
> Użytkownik J.F.
> news:xz4vpojp16ag$.1xtg2x2jpdxs2$.dlg@40tude.net...
>> Dnia Sat, 12 May 2012 19:54:42 +0200, Ghost napisał(a):
>>> Użytkownik J.F
>>>>>> Jak wysiadzie na stalew czasie jazdy, to owszem - wylaczy ABS. A jak
>>>>>> przestanie impulsowac akurat w chwili hamowania ? komputerek mysli ze
>>>>>> kolo w poslizgu i odpuszcza.
>>>>
>>>>>I odpuszca dzialanie abs, a nie wylacza hamowanie.
>>>>
>>>> Odpuszcza hamowanie, do czasu az kolo nie nabierze wlasciwych obrotow.
>>>
>>> Cos na poparcie?
>>
>> Zdrowy rozsadek ? Pomysl, jaki ma algorytm dzialania ?
>
> muwi
aaaa!
Re: Co to ku**a jest?
2012-05-16 08:43:56 - J.F.
> Użytkownik J.F.
>>>>>I odpuszca dzialanie abs, a nie wylacza hamowanie.
>>>> Odpuszcza hamowanie, do czasu az kolo nie nabierze wlasciwych obrotow.
>>> Cos na poparcie?
>>
>> Zdrowy rozsadek ? Pomysl, jaki ma algorytm dzialania ?
>
> Zdrowy rozsadek muwi, ze po pierwszym uderzeniu abs czujnik musi
> zaimpulsowac, jesli to nie nastapi znaczy, ze abs nalezy wylaczyc.
A w jakim czasie musi to nastapic ?
> To, ze to
> sie stanie wlasnie przy hamowaniu to juz mamy astronomicznie niskie
> prawdopodobiensto,
Chyba ze powodem jest np urwanie kabelka, ktore sie objawia dopiero przy
mocnym ugieciu wahacza.
Albo np czujnik pracujacy na granicy mozliwosci i po odksztalceniu
konstrukcji przez dzialajace sily lapiacy impulsy z polowy kola.
>a to, ze jedno uderzenie abs bedzie mialo znaczacy wplyw,
> mamy astronomicznie nieskie prawdopodobienstwo do kwadratu.
No coz - dla ciebie male, a ja widzialem jak kolega za reczny machal.
Sam mu podpowiadalem ze ABS, mechanik tez tak mowil, cos poprawil przy
kolach i przeszlo.
J.
Re: Co to ku**a jest?
2012-05-11 08:16:47 - Ghost
Użytkownik Kuba (aka cita)
news:joh3f2$j5q$1@inews.gazeta.pl...
>
> Użytkownik Ghost
> news:4fac0633$0$1226$65785112@news.neostrada.pl...
>>>> To jest problem w skrzyniach automatycznych. Kluczyki obecnie w wielu
>>>> pojazdach mozna wyjac i sie jedzie, a jeszcze sa i bezkluczykowe.
>>>
>>>
>>> pokaż mi taki samochód, który po wcisnięciu gazu i jednocześnie hamulca
>>> do dechy dalej będzie przyspieszał....
>>
>> Eee, czy jest jakis zwiazek Twojego pokażmi z moja wypowiedzia?
>>
>> Te dzisiejsze matóry....
>
> związek jest prosty.
Dopławdy?
> Jak samochód zaczyna Ci przyspieszać ... nie kombinuj z kluczykami
I naprawde nie zauwayzles, ze wskazalem, iz dzialanie na kluczyk moim
zdaniem nie jest optymalnym wyborem?
> informacji powinien brzmieć kretyn za kierownicą zapomniał wcisnąć
> hamulec
Ja bym na Twoim miejscu tak kretynemi nie rzucal, bo blizej tego zjawiska
jest niemiejetnosc czytania ze zrozumieniem prostych tekstow pisanych.
> zamiast zastanawiać sie jak wyłączyć zapłon, zaciągnąć elektryczny ręczny
Mysle, ze jestes bardzo mlody (o ile nie wiekiem, to doswiadczeniem) i pewne
rzeczy wymykaja sie po prostu Twojej wyobrazni. Zaciagniecie elektrycznego
recznego moze byc w tej sytuacji czynnoscia najtrudniejsza, znacznie
trudniejsza niz depniecie maks na hamulec zwykly.
> ps. swoją drogą niektóre auta po stwierdzeniu wcisnięcia hamulca same
> przestają przyspieszać i to bez związku z siłą hamowania - po prostu sam
> czujnik stopu powoduje w sterowaniu silnikiem coś, co w zależności od tego
> elementów wykonawczych powodują w efekcie zanik mocy.
O ile w sterowaniu silnikiem nie ma awarii.
Re: Co to ku**a jest?
2012-05-11 18:48:32 - Kuba (aka cita)
Użytkownik Ghost
news:4facaed7$0$1218$65785112@news.neostrada.pl...
>
>> ps. swoją drogą niektóre auta po stwierdzeniu wcisnięcia hamulca same
>> przestają przyspieszać i to bez związku z siłą hamowania - po prostu sam
>> czujnik stopu powoduje w sterowaniu silnikiem coś, co w zależności od
>> tego elementów wykonawczych powodują w efekcie zanik mocy.
>
> O ile w sterowaniu silnikiem nie ma awarii.
Nawet jak jest awaria - to i tak hamulce mają większą skuteczność niż silnik
możliwość przyspieszenia, wiec czyste siłowe hamowanie spowoduje
zatrzymanie.
Co by nie mówić - kiedy auto zaczyna przyspieszać, a kierowca tego nie chce
.... to nie trzeba sie drzeć, wyciągać kluczyków czy modlić - wystarczy, jak
bozia nakazała, wcisnąć hamulec...
Jeśli ktoś tego nie robi to jest kretyn i nie nadaje sie na kierowce.
ps. co do mojego doświadczenia - nic Ci do tego, a już napewno nie ma ono
nic do rzeczy jeśli chodzi o tak banalną rzecz jak hamowanie, kiedy jedzie
sie za szaybko.
--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita)
gg 1461968
Dwa ogony - Irma, Myszka.
A4 B5, FJ1100N
Sprzedam Lublin II sprawny, zarejestrowany, skrzyniowy, ważne OC. 1500zł.
Re: Co to ku**a jest?
2012-05-12 19:59:20 - Ghost
Użytkownik Kuba (aka cita)
news:jojft4$jnr$1@inews.gazeta.pl...
>
> Użytkownik Ghost
> news:4facaed7$0$1218$65785112@news.neostrada.pl...
>>
>>> ps. swoją drogą niektóre auta po stwierdzeniu wcisnięcia hamulca same
>>> przestają przyspieszać i to bez związku z siłą hamowania - po prostu sam
>>> czujnik stopu powoduje w sterowaniu silnikiem coś, co w zależności od
>>> tego elementów wykonawczych powodują w efekcie zanik mocy.
>>
>> O ile w sterowaniu silnikiem nie ma awarii.
>
> Nawet jak jest awaria - to i tak hamulce mają większą skuteczność niż
> silnik
Nie ulega watpliwosci, tyl, ze nie o tym mowa.
>>> zamiast zastanawiać sie jak wyłączyć zapłon, zaciągnąć elektryczny
>>> ręczny
>>Mysle, ze jestes bardzo mlody (o ile nie wiekiem, to doswiadczeniem) i
>>pewne rzeczy wymykaja sie po prostu Twojej wyobrazni. Zaciagniecie
>>elektrycznego recznego moze byc w tej sytuacji czynnoscia najtrudniejsza,
>>znacznie trudniejsza niz depniecie maks na hamulec zwykly.
> ps. co do mojego doświadczenia - nic Ci do tego,
P.S. Co do tego, co mi do czego, to nic Ci do tego.
> a już napewno nie ma ono nic do rzeczy jeśli chodzi o tak banalną rzecz
> jak hamowanie, kiedy jedzie sie za szaybko.
Manipulujesz synus. Tu jest mowa o recznym elektrycznym. To ja wyraznie
wskazalem, ze depnecie jest o wiele latwiejsze. Dlaczego nie chcesz brac
odpowiedzialnosci za wlasne slowa?
Re: Co to ku**a jest?
2012-05-11 10:11:42 - Adam Wysocki
> związek jest prosty. Jak samochód zaczyna Ci przyspieszać ... nie kombinuj
> z kluczykami, bo możesz włączyć blokade kierownicy i będzie jeszcze gorzej.
Jak się wyciągnie to tak - jak się tylko przekręci to nie.
--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
Re: Co to ku**a jest?
2012-05-11 02:08:22 - Adam Płaszczyca
> pokaż mi taki samochód, który po wcisnięciu gazu i jednocześnie hamulca do
> dechy dalej będzie przyspieszał....
jak Ci sterownik ABS odetnie hamulec, to sobie pohamujesz....
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
Re: Co to ku**a jest?
2012-05-11 08:32:59 - wchpikus
> jak Ci sterownik ABS odetnie hamulec, to sobie pohamujesz....
>
Nie widzialem nigdy takiej awarii..odciac hamulce?
Re: Co to ku**a jest?
2012-05-11 09:02:22 - Ghost
Użytkownik wchpikus
news:joibqr$1gkq$1@news2.ipartners.pl...
>
>> jak Ci sterownik ABS odetnie hamulec, to sobie pohamujesz....
>>
> Nie widzialem nigdy takiej awarii..odciac hamulce?
Wszelakie systemy w samochodzie sa tak projektowane, by ich awaria nie mogla
pogorszyc poziomu bezpieczenstwa (poza tym, ze co najwyzej przestaja sie
aktywowac). Jest to trudna sztuka i nie zawsze do konca mozliwa. W ABS
akurat dosc dobrze opanowana.
Re: Co to ku**a jest?
2012-05-11 12:57:56 - Adam Płaszczyca
> Wszelakie systemy w samochodzie sa tak projektowane, by ich awaria nie mogla
> pogorszyc poziomu bezpieczenstwa (poza tym, ze co najwyzej przestaja sie
> aktywowac). Jest to trudna sztuka i nie zawsze do konca mozliwa. W ABS
> akurat dosc dobrze opanowana.
Mhm. Wszystkie? To powiedz, dlaczego zdarzały sie przypadki samoczynnego
przyśpieszania samochodu?
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
Re: Co to ku**a jest?
2012-05-11 18:51:11 - Kuba (aka cita)
Użytkownik Adam Płaszczyca
wiadomości news:c1.01.3VppDj$16w@mike.oldfield.org.pl...
> Dnia Fri, 11 May 2012 09:02:22 +0200, Ghost napisał(a):
>
>> Wszelakie systemy w samochodzie sa tak projektowane, by ich awaria nie
>> mogla
>> pogorszyc poziomu bezpieczenstwa (poza tym, ze co najwyzej przestaja sie
>> aktywowac). Jest to trudna sztuka i nie zawsze do konca mozliwa. W ABS
>> akurat dosc dobrze opanowana.
>
> Mhm. Wszystkie? To powiedz, dlaczego zdarzały sie przypadki samoczynnego
> przyśpieszania samochodu?
bo ludzie to kretyni ... i zamiast hamować kombinują z kluczykami,
modlitwami i innymi voodoo zamiast wcisnąć hamulec!
--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita)
gg 1461968
Dwa ogony - Irma, Myszka.
A4 B5, FJ1100N
Sprzedam Lublin II sprawny, zarejestrowany, skrzyniowy, ważne OC. 1500zł.
Re: Co to ku**a jest?
2012-05-11 19:28:46 - Shrek
> Dnia Fri, 11 May 2012 09:02:22 +0200, Ghost napisał(a):
>
>> Wszelakie systemy w samochodzie sa tak projektowane, by ich awaria nie mogla
>> pogorszyc poziomu bezpieczenstwa (poza tym, ze co najwyzej przestaja sie
>> aktywowac). Jest to trudna sztuka i nie zawsze do konca mozliwa. W ABS
>> akurat dosc dobrze opanowana.
>
> Mhm. Wszystkie? To powiedz, dlaczego zdarzały sie przypadki samoczynnego
> przyśpieszania samochodu?
Bo ludzom się pedały pozajączkowały:P
Shrek.
Re: Co to ku**a jest?
2012-05-12 20:00:34 - Ghost
Użytkownik Shrek
news:joji89$luj$2@inews.gazeta.pl...
> On 2012-05-11 12:57, Adam Płaszczyca wrote:
>> Dnia Fri, 11 May 2012 09:02:22 +0200, Ghost napisał(a):
>>
>>> Wszelakie systemy w samochodzie sa tak projektowane, by ich awaria nie
>>> mogla
>>> pogorszyc poziomu bezpieczenstwa (poza tym, ze co najwyzej przestaja sie
>>> aktywowac). Jest to trudna sztuka i nie zawsze do konca mozliwa. W ABS
>>> akurat dosc dobrze opanowana.
>>
>> Mhm. Wszystkie? To powiedz, dlaczego zdarzały sie przypadki samoczynnego
>> przyśpieszania samochodu?
wtf? aaa, plaszczyca, sluszna linie ma moj kf.
> Bo ludzom się pedały pozajączkowały:P
Zle zaprojektowani ludzie.
Re: Co to ku**a jest?
2012-05-11 12:56:43 - Adam Płaszczyca
>> jak Ci sterownik ABS odetnie hamulec, to sobie pohamujesz....
>>
> Nie widzialem nigdy takiej awarii..odciac hamulce?
Zasilenie na stałe zaworów odcinających. Niekiedy drifterzy to robią
celowo, żeby mieć hamowany tylko przód.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
Re: Co to ku**a jest?
2012-05-11 12:26:37 - Krzysiek Kielczewski
>> pokaż mi taki samochód, który po wcisnięciu gazu i jednocześnie hamulca do
>> dechy dalej będzie przyspieszał....
>
> jak Ci sterownik ABS odetnie hamulec, to sobie pohamujesz....
Znasz jeden wiarygodny przypadek odcięcia hamulcy?
Krzysiek Kiełczewski
Re: Co to ku**a jest?
2012-05-11 12:58:19 - Adam Płaszczyca
>> jak Ci sterownik ABS odetnie hamulec, to sobie pohamujesz....
>
> Znasz jeden wiarygodny przypadek odcięcia hamulcy?
Więcej nawet, w tym kilka wywołanych celowo.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
Re: Co to ku**a jest?
2012-05-13 20:36:51 - jerzu
>Znasz jeden wiarygodny przypadek odcięcia hamulcy?
Proszę...
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@interia.pl
jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145
Re: Co to ku**a jest?
2012-05-14 08:18:22 - Ghost
Użytkownik jerzu
news:qpvvq7hi982nr01v6rpnv6uenobh1t8mli@4ax.com...
> On Fri, 11 May 2012 12:26:37 +0200, Krzysiek Kielczewski
>
>
>>Znasz jeden wiarygodny przypadek odcięcia hamulcy?
>
> Proszę...
chamulcy?
Re: Co to ku**a jest?
2012-05-11 18:50:06 - Kuba (aka cita)
Użytkownik Adam Płaszczyca
wiadomości news:c1.01.3VpWqB$16o@mike.oldfield.org.pl...
> Dnia Thu, 10 May 2012 19:14:38 +0200, Kuba (aka cita) napisał(a):
>
>> pokaż mi taki samochód, który po wcisnięciu gazu i jednocześnie hamulca
>> do
>> dechy dalej będzie przyspieszał....
>
> jak Ci sterownik ABS odetnie hamulec, to sobie pohamujesz....
wskaż taką awarie układu ABS (zwłaszcza elektryczną), zeby nie można było
hamować
ABS ma to do siebie, że jak sie psuje to co najwyżej nie działa układ
antypoślizgowy, ale hydraulika hamulców działa nadal tak jak działała, więc
nie pitol mi tu ...
--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita)
gg 1461968
Dwa ogony - Irma, Myszka.
A4 B5, FJ1100N
Sprzedam Lublin II sprawny, zarejestrowany, skrzyniowy, ważne OC. 1500zł.
Re: Co to ku**a jest?
2012-05-11 19:02:17 - J.F
Użytkownik Adam Płaszczyca
napisał w
>> jak Ci sterownik ABS odetnie hamulec, to sobie pohamujesz....
>wskaż taką awarie układu ABS (zwłaszcza elektryczną), zeby nie można
>było hamować
>ABS ma to do siebie, że jak sie psuje to co najwyżej nie działa układ
>antypoślizgowy, ale hydraulika hamulców działa nadal tak jak
>działała, więc nie pitol mi tu ...
konstrukcji wspolczesnego sterownika hydrauliki ABS jakos nikt nie
chce opublikowac, ale tak na zdrowy chlopski rozum - jesli wciskasz
pedal mocno, a komputerek widzi ze droga sliska i potrafi przestac
hamowac kolo ... to jest w stanie wstrzymac hamowanie rowniez na
skutek awarii.
Na ile skomplikowana to musi byc awaria, czy wystarczy np jeden
spalony tranzystor, to niestety nie wiem ..
J.
Re: Co to ku**a jest?
2012-05-12 20:02:28 - Ghost
Użytkownik J.F
news:jojgmt$lhv$1@inews.gazeta.pl...
> Użytkownik Kuba (aka cita) napisał
> Użytkownik Adam Płaszczyca
>>> jak Ci sterownik ABS odetnie hamulec, to sobie pohamujesz....
>
>>wskaż taką awarie układu ABS (zwłaszcza elektryczną), zeby nie można było
>>hamować
>>ABS ma to do siebie, że jak sie psuje to co najwyżej nie działa układ
>>antypoślizgowy, ale hydraulika hamulców działa nadal tak jak działała,
>>więc nie pitol mi tu ...
>
> konstrukcji wspolczesnego sterownika hydrauliki ABS jakos nikt nie chce
> opublikowac, ale tak na zdrowy chlopski rozum - jesli wciskasz pedal
> mocno, a komputerek widzi ze droga sliska i potrafi przestac hamowac kolo
> ... to jest w stanie wstrzymac hamowanie rowniez na skutek awarii.
Ale zauwazyles, ze abs tylko impulsuje i nie potrafi zablokowac na stale
hamulca?
Re: Co to ku**a jest?
2012-05-12 20:21:57 - J.F.
> Użytkownik J.F
>> konstrukcji wspolczesnego sterownika hydrauliki ABS jakos nikt nie chce
>> opublikowac, ale tak na zdrowy chlopski rozum - jesli wciskasz pedal
>> mocno, a komputerek widzi ze droga sliska i potrafi przestac hamowac kolo
>> ... to jest w stanie wstrzymac hamowanie rowniez na skutek awarii.
>
> Ale zauwazyles, ze abs tylko impulsuje i nie potrafi zablokowac na stale
> hamulca?
Zauwazylem, ale taki ma program, to coz innego moglem zauwazyc ?
Poza tym pomysl - hamujesz na lodzie, wciskasz na maksa, a abs mimo
impulsowania zdejmuje jakies 90% sily hamowania.
Wiec nawet jesli jest jakies mechaniczne ograniczenie, to i tak komputerek
moze ci mocno ograniczyc mozliwosc hamowania. Takie w koncu jego zadanie
:-)
J.
Re: Co to ku**a jest?
2012-05-12 22:05:10 - Ghost
Użytkownik J.F.
news:3mttapaenqwp$.36lfztv8cz0a$.dlg@40tude.net...
> Dnia Sat, 12 May 2012 20:02:28 +0200, Ghost napisał(a):
>> Użytkownik J.F
>>> konstrukcji wspolczesnego sterownika hydrauliki ABS jakos nikt nie chce
>>> opublikowac, ale tak na zdrowy chlopski rozum - jesli wciskasz pedal
>>> mocno, a komputerek widzi ze droga sliska i potrafi przestac hamowac
>>> kolo
>>> ... to jest w stanie wstrzymac hamowanie rowniez na skutek awarii.
>>
>> Ale zauwazyles, ze abs tylko impulsuje i nie potrafi zablokowac na stale
>> hamulca?
>
> Zauwazylem, ale taki ma program, to coz innego moglem zauwazyc ?
To nie program to zasada dzialania.
> Poza tym pomysl - hamujesz na lodzie, wciskasz na maksa, a abs mimo
> impulsowania zdejmuje jakies 90% sily hamowania.
>
> Wiec nawet jesli jest jakies mechaniczne ograniczenie, to i tak komputerek
> moze ci mocno ograniczyc mozliwosc hamowania. Takie w koncu jego zadanie
> :-)
Ale to inna bajka jest.
Re: Co to ku**a jest?
2012-05-16 08:44:25 - J.F.
> Użytkownik J.F.
>>> Ale zauwazyles, ze abs tylko impulsuje i nie potrafi zablokowac na stale
>>> hamulca?
>> Zauwazylem, ale taki ma program, to coz innego moglem zauwazyc ?
> To nie program to zasada dzialania.
Smiem podejrzewac ze realizowana w programie.
>> Poza tym pomysl - hamujesz na lodzie, wciskasz na maksa, a abs mimo
>> impulsowania zdejmuje jakies 90% sily hamowania.
>> Wiec nawet jesli jest jakies mechaniczne ograniczenie, to i tak komputerek
>> moze ci mocno ograniczyc mozliwosc hamowania. Takie w koncu jego zadanie
>> :-)
> Ale to inna bajka jest.
Ale podstawowa - nawet jesli musi impulsowac, to i tak potrafi zmniejszyc
sile hamowania bardzo duzo. Wystarczy ze program pojdzie w maliny, a moze
ze pare elementow sie uszkodzi.
J.
Re: Co to ku**a jest?
2012-05-13 01:25:35 - Adam Płaszczyca
> Ale zauwazyles, ze abs tylko impulsuje i nie potrafi zablokowac na stale
> hamulca?
Potrafi, potrafi. Kwestia tego, że nie jest do tego zaprogramowany.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
Re: Co to ku**a jest?
2012-05-12 22:08:58 - Adam Płaszczyca
> Na ile skomplikowana to musi byc awaria, czy wystarczy np jeden
> spalony tranzystor, to niestety nie wiem ..
Traktując sterownik jak czarna skrzynkę, to cholera wie - cokolwiek, co
zasili zawór odcinający.
Natomiast z punktu widzeni akonstruktora - prawdopodobnie układ jest taki,
że masz kondensator, który jest w szereg z zaworem - to zabezpiecza przed
podaniem napięcia na stałe. Tyle, że on może zostać przebity...
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
Re: Co to ku**a jest?
2012-05-12 22:06:34 - Adam Płaszczyca
> wskaż taką awarie układu ABS (zwłaszcza elektryczną), zeby nie można było
> hamować
Dowolna, która da na zawory odcinające zasilanie. Tylko tyle. Może być
przebicie tranzystorów sterujacych stopnia sterującego.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
Re: Co to ku**a jest?
2012-05-10 15:23:54 - Sebastian Kaliszewski
> Użytkownik dominik
> news:joelkp$ee9$1@inews.gazeta.pl...
>
>> Może to usterka techniczna, było kilka modeli, które miały jakąśtam wadę
>> fabryczną, która skutkowała takim samoistnym przyśpieszeniem, na
>> automatycznej skrzyni pewnie nabierze niezłej prędkości.
>
> Kluczyk w stacyjce zaspawali?
W paru automatach nie da się wyjąć (ba. nawet przekręcić) bez przestawienia
wajnych na P.
Ale po co kluczyk? Pozycję N zjedli?
Hamulców nie ma?
> W manualu cegłówkę pod sprzęgłem zamurowali?
pzdr
\SK
--
Never underestimate the power of human stupidity -- L. Lang
--
www.tajga.org -- (some photos from my travels)
Re: Co to ku**a jest?
2012-05-10 10:39:07 - neoniusz
>> bo już rozumie że jakiś kursant debil pomylil hamulec z gazem ale
>> kierowca????
>
> Może to usterka techniczna, było kilka modeli, które miały jakąśtam wadę
> fabryczną, która skutkowała takim samoistnym przyśpieszeniem, na
> automatycznej skrzyni pewnie nabierze niezłej prędkości.
Tak, bylo. Dywanik zacinajacy pedal gazu.