Przerost formy nad treścią
2012-04-19 01:31:15 - Staszek Sosenko
Kumpel wrzucił na Fejsa swój onboard z Autochip Tuning Show - w
zasadzie nic ciekawego, ale pokazuje IMO ciekawe zjawisko:
youtu.be/S0-J_MK_m1Y
Oto lekko zmodzona, przednionapędowa Integra Type-R wlecze się na
zakrętach za Lancerem EVO (IX?) na slickach. Za to na prostych mistrz
daje grubo w palnik i odlatuje ;) Jak się jednak okazuje nawet sporą
stratę udało się koledze odrobić i pod koniec filmiku znajduje się w
punkcie wyjścia.
Pozdro!
--
# Staszek Sosenko - Cesarsko-Królewskie Miasto Kraków #
# 4 kółka: '95 Nissan 100NX 2.0 GTI - DO SPRZEDANIA #
# 2 kółka: '93 Suzuki GS 500 #
# staszek
Re: Przerost formy nad treścią
2012-04-19 07:59:53 - Mirek Ptak
żeby odpisać:
> Hej.
>
> Kumpel wrzucił na Fejsa swój onboard z Autochip Tuning Show - w
> zasadzie nic ciekawego, ale pokazuje IMO ciekawe zjawisko:
>
> youtu.be/S0-J_MK_m1Y
[...]
Widać wyraźnie, że to EVO jedzie jak łajza. Daleko od optymalnej linii i
hamowania z czapy
>
>
To pierwsze :)
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
Re: Przerost formy nad treścią
2012-04-19 08:41:00 - Przemysław Czaja
Użytkownik Staszek Sosenko <
>
>
LOL! napisałeś to chyba złosliwie :) z kilometra widać, że ten kierownik
nie ma pojęcia o zakrętach, no bo kto przy zdrowych zmysłach wchodzi w
zakręt po ciasnej?
Re: Przerost formy nad treścią
2012-04-19 09:06:34 - LEPEK
>
>
Zdecydowanie to pierwsze. Poznać choćby po włączaniu świateł stop po
środku zakrętu ;)
Pozdr,
--
L E P E K Pruszcz Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Corolla E11 4E-FE sedan '97
Avensis T22 1CD-FTV sedan '01
Re: Przerost formy nad treścią
2012-04-19 09:19:42 - J.F.
> youtu.be/S0-J_MK_m1Y
> Oto lekko zmodzona, przednionapędowa Integra Type-R wlecze się na
> zakrętach za Lancerem EVO (IX?) na slickach. Za to na prostych mistrz
> daje grubo w palnik i odlatuje ;) Jak się jednak okazuje nawet sporą
> stratę udało się koledze odrobić i pod koniec filmiku znajduje się w
> punkcie wyjścia.
>
>
A nagroda jaka byla ?
Moze kierowca d*, moze nie ma wyscigowych ambicji, moze klocki oszczedza.
Ale odejscie jednak ma, warto bylo wydac pieniadze ;-)
Nie bardzo widze - czy on sobie spokojnie zwalnia przed zakretami, czy
predkosc maksymalna tego z tylu jednak wieksza ?
A warunki nie sa takie zeby wyzszosc AWD pokazac. Obaj jada rowno i
oponaami nie piszcza ;-) Za to jesli dobrze widze to w niektorych zakretach
nie byl zbyt stabilny.
J.
Re: Przerost formy nad treścią
2012-04-19 10:43:59 - yabba
news:jmniqf$lo3$1@inews.gazeta.pl...
> Hej.
>
> Kumpel wrzucił na Fejsa swój onboard z Autochip Tuning Show - w zasadzie
> nic ciekawego, ale pokazuje IMO ciekawe zjawisko:
>
> youtu.be/S0-J_MK_m1Y
>
> Oto lekko zmodzona, przednionapędowa Integra Type-R wlecze się na
> zakrętach za Lancerem EVO (IX?) na slickach. Za to na prostych mistrz daje
> grubo w palnik i odlatuje ;) Jak się jednak okazuje nawet sporą stratę
> udało się koledze odrobić i pod koniec filmiku znajduje się w punkcie
> wyjścia.
>
>
>
>
Czy ten z Evo wiedział, że bierze udział w wyścigu?
--
Pozdrawiam,
yabba
Re: Przerost formy nad treścią
2012-04-19 10:57:01 - Tomasz Pyra
> Czy ten z Evo wiedział, że bierze udział w wyścigu?
Mi to nie wygląda na wyścig, a jakiś trackday grze zdarzają się bardzo
różne rzeczy - zwłaszcza że to jakiś Tuning Show, a fani tuningu zazwyczaj
czas spędzają w sklepach i warsztatach, a nie trenując za kierownicą :)
Inna sprawa że na torze jest i tak sporo jeszcze wolniejszych pojadów.
Re: Przerost formy nad treścią
2012-04-19 13:59:51 - Marcin 'Yans' Bazarnik
>
>
Kierowca. Na suchym asfalcie, przy tych prędkościah i mocach AWD jest
zbędne.
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
Re: Przerost formy nad treścią
2012-04-19 14:06:04 - Marcin 'Yans' Bazarnik
> On 2012-04-19 01:31, Staszek Sosenko wrote:
>>
>>
>
> Kierowca. Na suchym asfalcie, przy tych prędkościah i mocach AWD jest
> zbędne.
Tak powinno się jechać :-)
Mhmm E30 :-)
www.youtube.com/watch?v=ucfXQikfPcI&feature=related
M3
www.youtube.com/watch?v=T-WSv-rOojk&feature=related
Patrząć po mijacnych kierowcach, to nie bardzo mają oni pojęcie jak
jechać po torze.
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
Re: Przerost formy nad treścią
2012-04-20 08:28:19 - LEPEK
> M3
> www.youtube.com/watch?v=T-WSv-rOojk&feature=related
>
> Patrząć po mijacnych kierowcach, to nie bardzo mają oni pojęcie jak
> jechać po torze.
Albo puszczają to M3. Albo zawieszenie, silnik i opony im nie pozwalają.
Albo wszystko na raz.
Chociaż 4:50 pan w białej Integrze to się chyba zagapił ;)
Pozdr,
--
L E P E K Pruszcz Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Corolla E11 4E-FE sedan '97
Avensis T22 1CD-FTV sedan '01
Re: Przerost formy nad treścią
2012-04-20 11:48:38 - kamil
> W dniu 2012-04-19 14:06, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
>
>> M3
>> www.youtube.com/watch?v=T-WSv-rOojk&feature=related
>>
>> Patrząć po mijacnych kierowcach, to nie bardzo mają oni pojęcie jak
>> jechać po torze.
>
> Albo puszczają to M3. Albo zawieszenie, silnik i opony im nie pozwalają.
> Albo wszystko na raz.
> Chociaż 4:50 pan w białej Integrze to się chyba zagapił ;)
Raczej jak każdy track-day, ten w zasadach ma wyraźnie napisane żadnych
wyścigów, albo będzie zakaz wstepu, więc puszczają jadących szybciej.
--
Pozdrawiam,
Kamil
bynajmniej.net
Re: Przerost formy nad treścią
2012-04-19 14:11:37 - kamil
> On 2012-04-19 01:31, Staszek Sosenko wrote:
>>
>>
>
> Kierowca. Na suchym asfalcie, przy tych prędkościah i mocach AWD jest
> zbędne.
Mówisz, że przy 300-360Km wystarczy spokojnie FWD? No prosze cię.
--
Pozdrawiam,
Kamil
bynajmniej.net
Re: Przerost formy nad treścią
2012-04-19 12:16:20 - to
> Mówisz, że przy 300-360Km wystarczy spokojnie FWD? No prosze cię.
I to nawet bez szpery czyli 1WD! A jak się wyłączy ABS, to można
zahamować na 4 metrach na śniegu.
--
An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools. -- Ernest Hemingway
Re: Przerost formy nad treścią
2012-04-19 14:27:15 - kamil
> begin kamil
>
>> Mówisz, że przy 300-360Km wystarczy spokojnie FWD? No prosze cię.
>
> I to nawet bez szpery czyli 1WD! A jak się wyłączy ABS, to można
> zahamować na 4 metrach na śniegu.
>
Ale tylko na slickach z węża ogrodowego!
--
Pozdrawiam,
Kamil
bynajmniej.net
Re: Przerost formy nad treścią
2012-04-19 18:08:35 - Marcin 'Yans' Bazarnik
> On 19/04/2012 12:59, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
>> On 2012-04-19 01:31, Staszek Sosenko wrote:
>>>
>>>
>>
>> Kierowca. Na suchym asfalcie, przy tych prędkościah i mocach AWD jest
>> zbędne.
>
> Mówisz, że przy 300-360Km wystarczy spokojnie FWD? No prosze cię.
Zdajesz sobie sprawę, z tego jak dobrą trakcję potrafi dać slick ? Chyba
niebardzo.
No i kto powiedział, że koniecznie FWD ? Ja akurat domyślnie pisałęm o RWD.
PS: Pamiętaj, że rozmawiamy o prędkościach ~70-250. Bez problemu napęd
na jedną oś wystarczy.
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
Re: Przerost formy nad treścią
2012-04-19 18:21:53 - Marcin 'Yans' Bazarnik
> On 2012-04-19 14:11, kamil wrote:
>> On 19/04/2012 12:59, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
>>> On 2012-04-19 01:31, Staszek Sosenko wrote:
>>>>
>>>>
>>>
>>> Kierowca. Na suchym asfalcie, przy tych prędkościah i mocach AWD jest
>>> zbędne.
>>
>> Mówisz, że przy 300-360Km wystarczy spokojnie FWD? No prosze cię.
>
> Zdajesz sobie sprawę, z tego jak dobrą trakcję potrafi dać slick ? Chyba
> niebardzo.
>
> No i kto powiedział, że koniecznie FWD ? Ja akurat domyślnie pisałęm o RWD.
>
> PS: Pamiętaj, że rozmawiamy o prędkościach ~70-250. Bez problemu napęd
> na jedną oś wystarczy.
Ponadto, patrz pan... 750KM, tylko RWD i najszybsze okrążenie na
Nurburgring. Jak to możliwe, przecież bez AWD się nie da...
Polecam zobaczyć - bardzo ładnie gość jedzie :-)
www.youtube.com/watch?v=YPd0ATqvoJM
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
Re: Przerost formy nad treścią
2012-04-20 11:50:20 - kamil
> On 2012-04-19 18:08, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
>> On 2012-04-19 14:11, kamil wrote:
>>> On 19/04/2012 12:59, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
>>>> On 2012-04-19 01:31, Staszek Sosenko wrote:
>>>>>
>>>>>
>>>>
>>>> Kierowca. Na suchym asfalcie, przy tych prędkościah i mocach AWD jest
>>>> zbędne.
>>>
>>> Mówisz, że przy 300-360Km wystarczy spokojnie FWD? No prosze cię.
>>
>> Zdajesz sobie sprawę, z tego jak dobrą trakcję potrafi dać slick ? Chyba
>> niebardzo.
>>
>> No i kto powiedział, że koniecznie FWD ? Ja akurat domyślnie pisałęm o
>> RWD.
>>
>> PS: Pamiętaj, że rozmawiamy o prędkościach ~70-250. Bez problemu napęd
>> na jedną oś wystarczy.
>
> Ponadto, patrz pan... 750KM, tylko RWD i najszybsze okrążenie na
> Nurburgring. Jak to możliwe, przecież bez AWD się nie da...
>
> Polecam zobaczyć - bardzo ładnie gość jedzie :-)
> www.youtube.com/watch?v=YPd0ATqvoJM
Nie porównuj samochodu zbudowanego wyłącznie po to, żeby przejechać Ring
o 0.5 sekundy szybciej do seryjnych..
--
Pozdrawiam,
Kamil
bynajmniej.net
Re: Przerost formy nad treścią
2012-04-20 14:44:54 - Marcin 'Yans' Bazarnik
> On 19/04/2012 17:21, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
>> On 2012-04-19 18:08, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
>>> On 2012-04-19 14:11, kamil wrote:
>>>> On 19/04/2012 12:59, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
>>>>> On 2012-04-19 01:31, Staszek Sosenko wrote:
>>>>>>
>>>>>> góruje? ;)
>>>>>>
>>>>>
>>>>> Kierowca. Na suchym asfalcie, przy tych prędkościah i mocach AWD jest
>>>>> zbędne.
>>>>
>>>> Mówisz, że przy 300-360Km wystarczy spokojnie FWD? No prosze cię.
>>>
>>> Zdajesz sobie sprawę, z tego jak dobrą trakcję potrafi dać slick ? Chyba
>>> niebardzo.
>>>
>>> No i kto powiedział, że koniecznie FWD ? Ja akurat domyślnie pisałęm o
>>> RWD.
>>>
>>> PS: Pamiętaj, że rozmawiamy o prędkościach ~70-250. Bez problemu napęd
>>> na jedną oś wystarczy.
>>
>> Ponadto, patrz pan... 750KM, tylko RWD i najszybsze okrążenie na
>> Nurburgring. Jak to możliwe, przecież bez AWD się nie da...
>>
>> Polecam zobaczyć - bardzo ładnie gość jedzie :-)
>> www.youtube.com/watch?v=YPd0ATqvoJM
>
> Nie porównuj samochodu zbudowanego wyłącznie po to, żeby przejechać Ring
> o 0.5 sekundy szybciej do seryjnych..
Ale jak on to zrobił ? Przecież bez AWD się nie da ?
Weź dowolne BMW (nawet 335i ma już ponad 300KM), Porsche, Ferrari,
Zondę, Astona Martina, Koenigsegga itp. Bez problemu mają ponad 300,
400, 500KM i napęd na jedną oś. Dziwnym trafem bez problemu dają radę w
takich warunkach.
Czas najwyższy, abyś przestał opowiadać bzdury o konieczności posiadania
AWD, które w tych warunkach jedynie pogarsza osiągi.
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
Re: Przerost formy nad treścią
2012-04-20 15:03:36 - kamil
>> Nie porównuj samochodu zbudowanego wyłącznie po to, żeby przejechać Ring
>> o 0.5 sekundy szybciej do seryjnych..
>
> Ale jak on to zrobił ? Przecież bez AWD się nie da ?
>
> Weź dowolne BMW (nawet 335i ma już ponad 300KM), Porsche, Ferrari,
> Zondę, Astona Martina, Koenigsegga itp. Bez problemu mają ponad 300,
> 400, 500KM i napęd na jedną oś. Dziwnym trafem bez problemu dają radę w
> takich warunkach.
>
> Czas najwyższy, abyś przestał opowiadać bzdury o konieczności posiadania
> AWD, które w tych warunkach jedynie pogarsza osiągi.
Zdaje się, że argument AWD nie potrzeba jest omawiany w kontekście
Integry z filmu rozpoczynającego wątek, a ty wyskakujesz z Astonem.
--
Pozdrawiam,
Kamil
bynajmniej.net
Re: Przerost formy nad treścią
2012-04-20 21:39:25 - Marcin 'Yans' Bazarnik
> On 20/04/2012 13:44, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
>
>>> Nie porównuj samochodu zbudowanego wyłącznie po to, żeby przejechać Ring
>>> o 0.5 sekundy szybciej do seryjnych..
>>
>> Ale jak on to zrobił ? Przecież bez AWD się nie da ?
>>
>> Weź dowolne BMW (nawet 335i ma już ponad 300KM), Porsche, Ferrari,
>> Zondę, Astona Martina, Koenigsegga itp. Bez problemu mają ponad 300,
>> 400, 500KM i napęd na jedną oś. Dziwnym trafem bez problemu dają radę w
>> takich warunkach.
>>
>> Czas najwyższy, abyś przestał opowiadać bzdury o konieczności posiadania
>> AWD, które w tych warunkach jedynie pogarsza osiągi.
>
> Zdaje się, że argument AWD nie potrzeba jest omawiany w kontekście
> Integry z filmu rozpoczynającego wątek, a ty wyskakujesz z Astonem.
Przy mocach wolnnossącej integry i tych warunkach, spokojnie napęd na
jedną oś (fwd) wystarczy. Natomiast ogólnie napęd na jedną oś (WŁAŚCIWĄ
OŚ) wystarczy dla znacznie, znacznie większych mocy.
Jak już przy mocach jesteśmy, to wyjaśnij mi proszę skąd w wolnossącej
integrze 360KM o których piszesz ?
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
Re: Przerost formy nad treścią
2012-04-20 15:11:39 - Przemysław Czaja
Użytkownik Marcin 'Yans' Bazarnik
> Weź dowolne BMW (nawet 335i ma już ponad 300KM), Porsche, Ferrari,
> Zondę, Astona Martina, Koenigsegga itp. Bez problemu mają ponad 300,
> 400, 500KM i napęd na jedną oś. Dziwnym trafem bez problemu dają radę
> w takich warunkach.
>
> Czas najwyższy, abyś przestał opowiadać bzdury o konieczności
> posiadania AWD, które w tych warunkach jedynie pogarsza osiągi.
Zgadza się, AWD może się prowadzić znacznie gorzej niż auto pozbawione
tego wynalazku, dlatego co bardziej przemyślane konstrukcje pozwalają na
odłaczenie przodu.
Re: Przerost formy nad treścią
2012-04-20 21:42:13 - Marcin 'Yans' Bazarnik
>
> Użytkownik Marcin 'Yans' Bazarnik
>
>> Weź dowolne BMW (nawet 335i ma już ponad 300KM), Porsche, Ferrari,
>> Zondę, Astona Martina, Koenigsegga itp. Bez problemu mają ponad 300,
>> 400, 500KM i napęd na jedną oś. Dziwnym trafem bez problemu dają radę
>> w takich warunkach.
>>
>> Czas najwyższy, abyś przestał opowiadać bzdury o konieczności
>> posiadania AWD, które w tych warunkach jedynie pogarsza osiągi.
>
> Zgadza się, AWD może się prowadzić znacznie gorzej niż auto pozbawione
> tego wynalazku, dlatego co bardziej przemyślane konstrukcje pozwalają na
> odłaczenie przodu.
Z ciekawości, które (o nadwoziu sedana/coupe) pozwalają zostawić napęd
na tył ?
Subaru ogólnie, Lancery, Quattro w Audi ZTCW mają stały,
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
Re: Przerost formy nad treścią
2012-04-21 17:04:09 - Przemysław Czaja
Użytkownik Marcin 'Yans' Bazarnik
> Z ciekawości, które (o nadwoziu sedana/coupe) pozwalają zostawić napęd
> na tył ?
nie pamietam modelu auta, ale to chyba było jakieś ferrari a może
lambo...chwila googlowania wyrzuciła zaskakujące wyniki
R32 and R33 (1989-1997) GTS4 Skyline
GT-R - 1989-2003
Nissan Stagea
A31 Cefiro
Infiniti G35x/Nissan Skyline (V35 & V36)
Infiniti M
Infiniti FX
Infiniti EX35
ponoć te modele mają odłączany przedni napęd
Re: Przerost formy nad treścią
2012-04-21 23:28:33 - kamil
>
> Użytkownik Marcin 'Yans' Bazarnik
>
>> Z ciekawości, które (o nadwoziu sedana/coupe) pozwalają zostawić napęd
>> na tył ?
>
> nie pamietam modelu auta, ale to chyba było jakieś ferrari a może
> lambo...chwila googlowania wyrzuciła zaskakujące wyniki
>
>
> R32 and R33 (1989-1997) GTS4 Skyline
> GT-R - 1989-2003
> Nissan Stagea
> A31 Cefiro
> Infiniti G35x/Nissan Skyline (V35 & V36)
> Infiniti M
> Infiniti FX
> Infiniti EX35
>
> ponoć te modele mają odłączany przedni napęd
Pomylił ci się sterowany komputerem centralny dyferencjał z odłączaniem
napędu. ;)
--
Pozdrawiam,
Kamil
bynajmniej.net
Re: Przerost formy nad treścią
2012-04-20 09:07:45 - ArekM
>
>
>
A to jest jakis wyścig, czy kolesie tak po prostu sobie kręca kółka po
torze? :)
--
Pzdr! E90
Re: Przerost formy nad treścią
2012-04-25 02:58:31 - anacron
> Hej.
>
> Kumpel wrzucił na Fejsa swój onboard z Autochip Tuning Show - w
> zasadzie nic ciekawego, ale pokazuje IMO ciekawe zjawisko:
>
> youtu.be/S0-J_MK_m1Y
>
> Oto lekko zmodzona, przednionapędowa Integra Type-R wlecze się na
> zakrętach za Lancerem EVO (IX?) na slickach. Za to na prostych mistrz
> daje grubo w palnik i odlatuje ;) Jak się jednak okazuje nawet sporą
> stratę udało się koledze odrobić i pod koniec filmiku znajduje się w
> punkcie wyjścia.
To moja babcia się wozi tym evo, wybacz jej jeszcze boi się zakrętów
trochę. :) A poważniej już, ja takich magików widuje na polskich
drogach, jadę sobie kulturalnie 100-120 i co i jakiś matoł w BWM mija
mnie jakbym stał w miejscu, a za chwile na zakręcie, ja muszę zwalniać,
bo ta pipa prawie się tam zatrzymuje i przepycha to BMW.