Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
2010-07-10 12:57:07 - A r t i e
Trzeba wybrać jakąś wersję 6-cylindrową w cenie prawie domu, wchodząc w akcyzę 20%.
Czyżby tym że jak chce się mieć merca z air to jest to tylko dla bogatszych, dla tych nieco mniej zostaje merc z klasycznym
zawieszeniem albo citroen C5 ?..
Arek
Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
2010-07-10 15:07:29 - DoQ
> Czyżby tym że jak chce się mieć merca z air to jest to tylko dla
> bogatszych, dla tych nieco mniej zostaje merc z klasycznym zawieszeniem
> albo citroen C5 ?..
A dlaczego w Citroenie C1 nie ma hydropneumatyki?
Pozdrawiam
Pawel
Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
2010-07-10 15:52:36 - Maciej Browarczyk
> A dlaczego w Citroenie C1 nie ma hydropneumatyki?
Chyba nie zrozumiales.
Zostaje Merc z klasycznym zawieszeniem albo Citroen C5 w domysle z
opcjonalnym zawieszeniem pneumatycznym.
--
Pozdrawiam,
Maciek
Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
2010-07-10 20:27:42 - DoQ
>> A dlaczego w Citroenie C1 nie ma hydropneumatyki?
> Chyba nie zrozumiales.
> Zostaje Merc z klasycznym zawieszeniem albo Citroen C5 w domysle z
> opcjonalnym zawieszeniem pneumatycznym.
A to nie jest tak ze takie zawieszenie jest dla bogatszych?
Pozdrawiam
Pawel
Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
2010-07-12 09:23:27 - CeSaR
Tia... Szczególnie jak było montowane w BX i Xantii - typowe samochody dla
krezusów.
C
Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
2010-07-12 10:08:18 - DoQ
>> A to nie jest tak ze takie zawieszenie jest dla bogatszych?
>
> Tia... Szczególnie jak było montowane w BX i Xantii - typowe samochody dla
> krezusów.
Dlatego pytam dlaczego nie ma go w C1, C2, Xsarze itp?
Pozdrawiam
Pawel
Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
2010-07-12 10:25:56 - CeSaR
Bo go w najtańszych modelach nie było. Przy czym taniość Citroena wyglądała
trochę inaczej niż taniość Mercedesa.
Citroen montował hydro w takich samochodach o jakich wspomniałem, czyli BX i
Xantia czyli w samochodach popularnych. I można było.
Czemu przestał w C5 i C4? Nie wiem, żałuję.
C
Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
2010-07-12 10:47:38 - DoQ
> Bo go w najtańszych modelach nie było. Przy czym taniość Citroena wyglądała
No i tu powinna zakonczyc sie dyskusja.
Pozdrawiam
Pawel
Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
2010-07-12 10:53:17 - CeSaR
Ze względu na umiejętność odpowiedniego cięcia cytatów?
:-)
OK.
PJ
Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
2010-07-12 11:20:13 - DoQ
>> No i tu powinna zakonczyc sie dyskusja.
> Ze względu na umiejętność odpowiedniego cięcia cytatów?
> :-)
> OK.
Ze wzgledu na to ze mercedes podobnie jak citroen nie musi montowac
airmatica we wszystkich (w tym ubozszych) modelach.
Poza tym BX = Xantia = C5, wiec nie jest to najtanszy model marki.
Pozdrawiam
Pawel
Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
2010-07-12 11:33:27 - CeSaR
> airmatica we wszystkich (w tym ubozszych) modelach.
> Poza tym BX = Xantia = C5, wiec nie jest to najtanszy model marki.
To co wyciąłeś z mojego posta: taniość citroena wygląda inaczej niż taniość
mercedesa. A przypominam, że wątkotwórca pisze o E-klasie czyli nie o
najtańszym mietku. Od taniego ax-a czy c1 wymaga się żeby miał komplet kół,
kierownicę, jakiś hamulec i niekoniecznie drewniane siedzenia. Od taniej
E-klasy można wymagać nieco więcej więc ten airmatic czy jak się tam ten
wynalazek nazywa - mógłby być.
C
Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
2010-07-12 11:57:04 - DoQ
> To co wyciąłeś z mojego posta: taniość citroena wygląda inaczej niż taniość
> mercedesa. A przypominam, że wątkotwórca pisze o E-klasie czyli nie o
> najtańszym mietku. Od taniego ax-a czy c1 wymaga się żeby miał komplet kół,
> kierownicę, jakiś hamulec i niekoniecznie drewniane siedzenia. Od taniej
> E-klasy można wymagać nieco więcej więc ten airmatic czy jak się tam ten
> wynalazek nazywa - mógłby być.
Rownie dobrze mozna zalozyc ze od E-klasy mozna wymagac nieco wiecej niz
silnika 1,8.
Pozdrawiam
Pawel
Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
2010-07-12 12:21:02 - CeSaR
> silnika 1,8.
Pewnie tak. Tylko że kiedyś silnik 1.8 to było raptem ze 100KM a teraz
niekoniecznie. Równie dobrze można założyć, że MB 124 2.0D nie powinien
istnieć bo z tym motorem to było koryto na kołach a nie samochód :-)
Silnik z hydro sie nie gryzie. Xantia miała 1.6 i hydro było. Nie było
Xantii ani BX-a (nawet 1.4i) bez tego zawieszenia. A to nie były samochody z
najwyższej półki. Może raptem średniej.
W E-klasie to hydro niby ma być synonimem luksusu skoro w biednych
wersjach nie ma go nawet za dopłatą?
C
Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
2010-07-13 00:43:48 - DoQ
> W E-klasie to hydro niby ma być synonimem luksusu skoro w biednych
> wersjach nie ma go nawet za dopłatą?
Ale ja nie wiem co was tak dziwi? To ze producent nie oferuje bogatszego
wyposazenia do najmniejszych silnikow?
Pozdrawiam
Pawel
Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
2010-07-12 13:41:40 - A r t i e
> CeSaR pisze:
>
>> To co wyciąłeś z mojego posta: taniość citroena wygląda inaczej niż taniość mercedesa. A przypominam, że wątkotwórca pisze o
>> E-klasie czyli nie o najtańszym mietku. Od taniego ax-a czy c1 wymaga się żeby miał komplet kół, kierownicę, jakiś hamulec i
>> niekoniecznie drewniane siedzenia. Od taniej E-klasy można wymagać nieco więcej więc ten airmatic czy jak się tam ten wynalazek
>> nazywa - mógłby być.
>
> Rownie dobrze mozna zalozyc ze od E-klasy mozna wymagac nieco wiecej niz silnika 1,8.
Dla tych którzy kupują auto nie dla np. pochwalenia się to silnika najlepiej jak wogóle nie słychać i nie wazne V4 czy 6 czy 8.
Ważna jest moc i przebieg momentu a te wyciągane w jednostce pojemności stale rosną, widać że np. w obecnej klasy C można wziąć 2
silniki 204-konne:
V4 1.8 - daje 7.4 do setki
i V.6 - 8.4 do setki !!!!
Ja wybiorę V4 1.8 niż V6, a co ciekawe ten V6 jest droższy..
Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
2010-07-13 00:36:51 - DoQ
> Dla tych którzy kupują auto nie dla np. pochwalenia się to silnika
> najlepiej jak wogóle nie słychać i nie wazne V4 czy 6 czy 8. Ważna jest
> moc i przebieg momentu a te wyciągane w jednostce pojemności stale
> rosną, widać że np. w obecnej klasy C można wziąć 2 silniki 204-konne:
> V4 1.8 - daje 7.4 do setki
> i V.6 - 8.4 do setki !!!!
> Ja wybiorę V4 1.8 niż V6, a co ciekawe ten V6 jest droższy..
Tzn. twierdzisz ze lepiej sie chwalic przyspieszeniem od swiatel do
swiatel niz brzmieniem i kultura pracy?
ATSD nie wiedzialem ze mercedes robi widlaste 4 cylindrowki.
Pozdrawiam
Pawel
Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
2010-07-12 10:12:42 - A r t i e
>> A to nie jest tak ze takie zawieszenie jest dla bogatszych?
>
> Tia... Szczególnie jak było montowane w BX i Xantii - typowe samochody dla krezusów.
No ale w MB klasy S jednak jest - czyli nie jest to takie do (..)...
Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
2010-07-10 16:54:50 - to
> Jak sądzicie, czym jest spowodowany brak nawet w opcji Airmaticu w
> aktualnym E250 CGI (1.8 litra, 204KM i 7.5 do setki) ? Trzeba wybrać
> jakąś wersję 6-cylindrową w cenie prawie domu, wchodząc w akcyzę 20%.
No właśnie dlatego -- żebyś wszedł w cenę prawie domu.
--
www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g
Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
2010-07-10 21:31:51 - A r t i e
Użytkownik to
>A r t i e wrote:
>
>> Jak sądzicie, czym jest spowodowany brak nawet w opcji Airmaticu w
>> aktualnym E250 CGI (1.8 litra, 204KM i 7.5 do setki) ? Trzeba wybrać
>> jakąś wersję 6-cylindrową w cenie prawie domu, wchodząc w akcyzę 20%.
>
> No właśnie dlatego -- żebyś wszedł w cenę prawie domu.
To to jest po prostu zwykła złośliwość handlowa a nie technika.
Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
2010-07-10 19:56:42 - to
> To to jest po prostu zwykła złośliwość handlowa a nie technika.
Dlaczego? To raczej naturalne, że do tańszych wersji nie można zamówić
niektórych dodatków albo są one baaardzo drogie.
--
www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g
Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
2010-07-10 20:55:51 - to
> Ale technicznie do silnika 204KM możnaby bez problemu dać airmatic, a
> jego osiagi 7.5 do setki wcale nie są takie słabe
To kto by wtedy kupił większy? ;) Ciesz się, że w tańszej wersji masz tak
dobry silnik, a nie marudź, że nie ma airmatic. ;)
--
www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g
Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
2010-07-10 22:05:36 - to
>> To kto by wtedy kupił większy? ;)
>
> własnie to złośliwość
To nie jest złośliwość, gdyby nikt nie kupił większego to mniejszy by był
droższy. ;-) Po za tym myślisz, że wyprodukowanie trochę większego
silnika jest jakoś specjalnie droższe niż mniejszego? ;] A cena bardzo
różna. Masz kolejną złośliwość. ;]
--
www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g
Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
2010-07-11 01:26:51 - to
> No ale w kompie sobie mogę konfigurować na tyle na ile ogranicza sprzęt.
> Np jak potrzebuje to mogę dać słaby proc i 16GB RAM i 2x3TB HD. Albo
> mocny proc i twardziel tylko 256GB ale za to szybsze SSD, w zależności
> od potrzeb.
Chyba jak sobie kupisz części na Allegro. Ew. tylko w niektórych
(tańszych) firmach. Jakiś czas temu szukałem laptopa z dużą matrycą i
wysoką rozdzielczością, ale kompletnie nie zależało mi na dużej mocy
obliczeniowej czy wydajności 3D. Takie modele praktycznie nie istniały.
Albo chcieli, żebym dopłacił drugie tyle za rzeczy, których nie
potrzebuje albo laptop miał beznadziejną matrycę. W końcu znalazłem, ale
nie było łatwo.
> Co ciekawe zdaje mi się że w pierwszych miesiącach dało się skofigurować
> nawet 200CGI z air.. Kiedyś gość z audi mi tłumaczył że quattro nie ma z
> najsłabszymi silnikami bo są po prostu na to za słabe i to ma sens
> techniczny, z airmatic dopiero w V6 to raczej pozorowany sens czyli
> polityka handlowa.
Przyczyny mogą być całkiem racjonalne, dać, to się da połączyć prawie
wszystko, skoro do Żuka wkładają V6, ale możliwe że np. tańsze wersje są
produkowane w wg. jakichś uproszczonych procedur (żeby było taniej) i
dlatego nie można do nich zamontować niektórych, rzadziej zamawianych
elementów. Albo tak jest taniej z jakiegoś innego powodu. Generalnie
personalizacja kosztuje i to sporo w każdej branży, a wątpię, żeby tabuny
klientów były zainteresowane dość podstawową wersją + airmatic.
--
www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g
Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
2010-07-11 21:35:43 - to
> W laptopach racja ciężko, w stacjonarnych dało się robić co się chce.
> Ale są wyjątki np. Dell latitude E6510 da się poskładać z procem i3 +
> SSD + Full HD, wogóle ten kom się da konfigurować tak swobodnie jak
> auta.
No właśnie na Dellu się skończyło. Inne firmy przy matrycy 17 1920x1200
zmuszały do płacenia za mnóstwo zupełnie niepotrzebnych mi dodatków.
Racjonalnego powodu ku temu tez nie ma, bo spokojnie można ten sam laptop
zestawić z matrycami o różnej rozdzielczości, tak jak to zresztą robi
(albo robił, nie wiem jak teraz) Dell. W sumie jest to trochę
niezrozumiałe, bo rozdzielczość matrycy to sprawa bardzo indywidualna,
wiele osób tego zupełnie nie potrzebuje, bo ma po prostu zbyt słaby wzrok.
> No i chyba o to tu chodzi, że to komplikowałoby linię produkcyjną że
> E250CGI + airmatic...
>
> Ale ten E250CGI to nowoczesne 204KM z kompresorem z dobrym przebiegiem
> momentu, daje 0-100 w 7.5sekundy to może się mylę ale to nie jest auto
> dla dziadka czy dla biedniejszych ?..
W hierarchii Mercedesa może jest. Po za tym to chyba 4 cylindry, a przy 4
cylindrach trudno mówić o prestiżu. ;-)
--
www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g
Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
2010-07-11 11:45:50 - J.F.
>A r t i e wrote:
>> No ale w kompie sobie mogę konfigurować na tyle na ile ogranicza sprzęt.
>> Np jak potrzebuje to mogę dać słaby proc i 16GB RAM i 2x3TB HD. Albo
>> mocny proc i twardziel tylko 256GB ale za to szybsze SSD, w zależności
>> od potrzeb.
Moze sie okazac ze plyta z duza iloscia ram obsluguje juz tylko proce
z rodziny mocnych, a plyta pod mocne proce wymaga dwoch modulow
pamieci w najnowszej wersji, a te moduly dostepne juz tylko 1G minimum
...
>Chyba jak sobie kupisz części na Allegro. Ew. tylko w niektórych
>(tańszych) firmach. Jakiś czas temu szukałem laptopa z dużą matrycą i
>wysoką rozdzielczością, ale kompletnie nie zależało mi na dużej mocy
>obliczeniowej czy wydajności 3D. Takie modele praktycznie nie istniały.
>Albo chcieli, żebym dopłacił drugie tyle za rzeczy, których nie
>potrzebuje albo laptop miał beznadziejną matrycę. W końcu znalazłem, ale
>nie było łatwo.
troche dlatego ze laptop, troche dlatego ze duza firma.
Laptopa nie poskladasz tak z klockow jak blaszaka, a duze firmy tez
unikaja skladania i robia gotowe modele.
Do tego doszlo ze jak chcialem kupic toshibe z windows XP
professional, to sie okazalo ze musze w ogole na co innego patrzec,
bo windows jest u nas preinstalowany, professional jest dostepny na
laptopy klasy business, a pan by chcial laptopa klasy domowej.
A tam tylko XP Home do wyboru.
J.
Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
2010-07-11 21:54:23 - to
> -7.5 do setki mi starczy to bdb osiągi, ten V6 ma tylko o 0.7sek lepiej
Ale to V6. Zupełnie inne brzmienie. ;)
> -świadomość że tę cene podwyższa nie producent tylko idzie to na akcyze
> +15% z której w pl głównie się płaci przywileje
> emerytalno-rentowo-rolnicznie-becikowe a nie rozwój
Tu zgoda, ale to przecież nie jest wina Mercedesa i nie do niego te
pieniądze trafiają. Jaka by była różnica gdyby nie te dodatkowe 15%?
> -większe zużycie
> paliwa
A to jest jakaś większa różnica przy tej cenie auta?
> A za 65kzł to kupię wyższęj klasy sprzęt stereo.
Dokładanie do fabrycznego audio to dopiero wyrzucanie pieniędzy...
Wszystko kosztuje zwykle kilka razy tyle, co normalnie na rynku i jest
przy tym dość niechlujnie zmontowane (mówię ogólnie, nie konkretnie o
Mercedesie, możliwe, że tam w grę wchodzi tylko ta pierwsza kwestia ;)
> No ale możemy sobie tu gadać a i tak nie da się zmusić producenta co ma
> sprzedawać. Prezes MB obiecał niedawno że w 250CGI będzie skrzynia
> 7-demka, może doda też ten airmatic kiedyś... Z kolei dla odmiany tylko
> w tych najtańszych E200 będzie start-stop.
A po co w lepszych do paskudztwo?
--
www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g
Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
2010-07-10 20:01:27 - Jurand
Użytkownik A r t i e
news:i19jlb$3o8$1@inews.gazeta.pl...
> Jak sądzicie, czym jest spowodowany brak nawet w opcji Airmaticu w
> aktualnym E250 CGI (1.8 litra, 204KM i 7.5 do setki) ?
> Trzeba wybrać jakąś wersję 6-cylindrową w cenie prawie domu, wchodząc w
> akcyzę 20%.
>
> Czyżby tym że jak chce się mieć merca z air to jest to tylko dla
> bogatszych, dla tych nieco mniej zostaje merc z klasycznym zawieszeniem
> albo citroen C5 ?..
A Merc z klasycznym zawieszeniem to nei jest przypadkiem rozsądniejsze
rozwiązanie? ;)
Jurand.
Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
2010-07-10 21:34:03 - A r t i e
>
> Użytkownik A r t i e
>> Jak sądzicie, czym jest spowodowany brak nawet w opcji Airmaticu w aktualnym E250 CGI (1.8 litra, 204KM i 7.5 do setki) ?
>> Trzeba wybrać jakąś wersję 6-cylindrową w cenie prawie domu, wchodząc w akcyzę 20%.
>>
>> Czyżby tym że jak chce się mieć merca z air to jest to tylko dla bogatszych, dla tych nieco mniej zostaje merc z klasycznym
>> zawieszeniem albo citroen C5 ?..
>
> A Merc z klasycznym zawieszeniem to nei jest przypadkiem rozsądniejsze rozwiązanie? ;)
Raz jechałem klasą S poprzedniej generacji, na S mnie nie stać ale nowe E z air to wydaje mi się będzie tak samo dobre.. jeśli S to
ideał..
Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
2010-07-10 21:19:45 - Michał
aktualnym E2
> 50 CGI (1.8 litra, 204KM i 7.5 do setki) ?
> Trzeba wybrać jakąś wersję 6-cylindrową w cenie prawie domu, wchodząc w
akcyzę
> 20%.
>
> Czyżby tym że jak chce się mieć merca z air to jest to tylko dla
bogatszych, dl
> a tych nieco mniej zostaje merc z klasycznym
> zawieszeniem albo citroen C5 ?..
Dokładnie tak :)
Jako opcja jest w V6, jako standard w V8 E500
Ale w C5 tez jest tylko w opcji teraz.
C6 ma to w standardzie ale tez kosztuje prawie tyle co dom,
trochę więcej od merca E.
pozdrawiam.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/
Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
2010-07-10 21:21:13 - Michał
> > Jak sądzicie, czym jest spowodowany brak nawet w opcji Airmaticu w
> aktualnym E2
> > 50 CGI (1.8 litra, 204KM i 7.5 do setki) ?
> > Trzeba wybrać jakąś wersję 6-cylindrową w cenie prawie domu, wchodząc w
> akcyzę
> > 20%.
> >
> > Czyżby tym że jak chce się mieć merca z air to jest to tylko dla
> bogatszych, dl
> > a tych nieco mniej zostaje merc z klasycznym
> > zawieszeniem albo citroen C5 ?..
>
> Dokładnie tak :)
>
> Jako opcja jest w V6, jako standard w V8 E500
>
> Ale w C5 tez jest tylko w opcji teraz.
>
> C6 ma to w standardzie ale tez kosztuje prawie tyle co dom,
> trochę więcej od merca E.
>
>
> pozdrawiam.
>
a no i hasło reklamowe mercedesa E klasy :
Klasa E Limuzyna
Witaj w domu. ;)
pozdrawiam.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/
Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
2010-07-10 21:24:30 - Waldek Godel
> Ale w C5 tez jest tylko w opcji teraz.
>
Są wersje w których hydro jest w standardzie.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej zyc bez niego nie mozesz
Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
2010-07-10 22:29:54 - Michał
> Dnia Sat, 10 Jul 2010 19:19:45 +0000 (UTC), Michał napisał(a):
>
> > Ale w C5 tez jest tylko w opcji teraz.
> >
>
> Są wersje w których hydro jest w standardzie.
>
w mercedesie też są ;) E500, w reno też były
tylko wszystko w cenie prawie domu :) ale fakt w C5 sporo tańsze.
może jakieś nowe audi a8 z usa taniej wyjdzie z odpowiednikiem airmatica ?
pozdrawiam.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/
Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
2010-07-10 22:00:10 - A r t i e
>A r t i e wrote:
>
>> To to jest po prostu zwykła złośliwość handlowa a nie technika.
>
> Dlaczego? To raczej naturalne, że do tańszych wersji nie można zamówić
> niektórych dodatków albo są one baaardzo drogie.
Ale technicznie do silnika 204KM możnaby bez problemu dać airmatic, a jego osiagi 7.5 do setki wcale nie są takie słabe
Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
2010-07-10 22:10:22 - DoQ
> Ale technicznie do silnika 204KM możnaby bez problemu dać airmatic, a
> jego osiagi 7.5 do setki wcale nie są takie słabe
To moze kup sobie z mocniejszym silnikiem?
Pozdrawiam
Pawel
Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
2010-07-10 22:13:32 - J.F.
>A r t i e pisze:
>> Ale technicznie do silnika 204KM możnaby bez problemu dać airmatic, a
>> jego osiagi 7.5 do setki wcale nie są takie słabe
>
>To moze kup sobie z mocniejszym silnikiem?
Co mu od razu podniesie cene o dodatkowe 15% podatku.
J.
Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
2010-07-10 22:21:10 - A r t i e
Użytkownik J.F.
> On Sat, 10 Jul 2010 22:10:22 +0200, DoQ wrote:
>>A r t i e pisze:
>>> Ale technicznie do silnika 204KM możnaby bez problemu dać airmatic, a
>>> jego osiagi 7.5 do setki wcale nie są takie słabe
>>
>>To moze kup sobie z mocniejszym silnikiem?
>
> Co mu od razu podniesie cene o dodatkowe 15% podatku.
>
> J.
Właśnie a te 7.5 do 100 starczy
Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
2010-07-10 22:23:59 - DoQ
> Co mu od razu podniesie cene o dodatkowe 15% podatku.
Jakiego podatku?
Pozdrawiam
Pawel
Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
2010-07-10 23:10:25 - A r t i e
Użytkownik to
>A r t i e wrote:
>
>> Ale technicznie do silnika 204KM możnaby bez problemu dać airmatic, a
>> jego osiagi 7.5 do setki wcale nie są takie słabe
>
> To kto by wtedy kupił większy? ;)
własnie to złośliwość
Ciesz się, że w tańszej wersji masz tak
> dobry silnik, a nie marudź, że nie ma airmatic. ;)
Kupie audi a6
Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
2010-07-10 23:29:26 - J.F.
>J.F. pisze:
>> Co mu od razu podniesie cene o dodatkowe 15% podatku.
>Jakiego podatku?
Akcyzy.
Na auta z silniek ponad 2 litry dochodzi 18% akcyzy, ponizej tylko 3.
J.
Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
2010-07-11 01:27:22 - A r t i e
>>> To kto by wtedy kupił większy? ;)
>>
>> własnie to złośliwość
>
> To nie jest złośliwość, gdyby nikt nie kupił większego to mniejszy by był
> droższy. ;-) Po za tym myślisz, że wyprodukowanie trochę większego
> silnika jest jakoś specjalnie droższe niż mniejszego? ;] A cena bardzo
> różna. Masz kolejną złośliwość. ;]
No ale w kompie sobie mogę konfigurować na tyle na ile ogranicza sprzęt. Np jak potrzebuje to mogę dać słaby proc i 16GB RAM i 2x3TB
HD. Albo mocny proc i twardziel tylko 256GB ale za to szybsze SSD, w zależności od potrzeb.
Co ciekawe zdaje mi się że w pierwszych miesiącach dało się skofigurować nawet 200CGI z air.. Kiedyś gość z audi mi tłumaczył że
quattro nie ma z najsłabszymi silnikami bo są po prostu na to za słabe i to ma sens techniczny, z airmatic dopiero w V6 to raczej
pozorowany sens czyli polityka handlowa.
Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
2010-07-11 10:32:36 - DoQ
> Akcyzy.
> Na auta z silniek ponad 2 litry dochodzi 18% akcyzy, ponizej tylko 3.
Nie sadze zeby producent chcial dorzucac za pol darmo taki system do
najtanszej wersji. Tym bardziej ze mogloby to razem kosztowac tyle samo
co lepiej wyposazony egz. z wiekszym silnikiem.
Pozdrawiam
Pawel
Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
2010-07-11 11:15:16 - A r t i e
> J.F. pisze:
>
>> Akcyzy. Na auta z silniek ponad 2 litry dochodzi 18% akcyzy, ponizej tylko 3.
>
> Nie sadze zeby producent chcial dorzucac za pol darmo taki system do najtanszej wersji.
W pierwszych miesiacach sprzedazy nowego E airmatic mozna bylo wybrac nawet w E200, chyba ze to byl blad konfiguratora... Poza tym
to okolo +10000zl.
Tym bardziej ze mogloby to razem kosztowac tyle samo
> co lepiej wyposazony egz. z wiekszym silnikiem.
Ale gorszym zawieszeniem...
Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
2010-07-11 11:25:46 - A r t i e
>A r t i e wrote:
>
>> Ale technicznie do silnika 204KM możnaby bez problemu dać airmatic, a
>> jego osiagi 7.5 do setki wcale nie są takie słabe
>
> To kto by wtedy kupił większy? ;) Ciesz się, że w tańszej wersji masz tak
> dobry silnik, a nie marudź, że nie ma airmatic. ;)
Może by mnie było i stać dodać 65.000zł do 350CGI, ale nie dam bo to wbrew mojemu rozsądkowi bo:
-7.5 do setki mi starczy to bdb osiągi, ten V6 ma tylko o 0.7sek lepiej
-świadomość że tę cene podwyższa nie producent tylko idzie to na akcyze +15% z której w pl głównie się płaci przywileje
emerytalno-rentowo-rolnicznie-becikowe a nie rozwój
-większe zużycie paliwa
A za 65kzł to kupię wyższęj klasy sprzęt stereo. Poza tym w pl konfiguratorze jest jakiś dziwny E300, którego nie ma w Niemiecki.
No ale możemy sobie tu gadać a i tak nie da się zmusić producenta co ma sprzedawać. Prezes MB obiecał niedawno że w 250CGI będzie
skrzynia 7-demka, może doda też ten airmatic kiedyś... Z kolei dla odmiany tylko w tych najtańszych E200 będzie start-stop.
Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
2010-07-11 11:31:23 - A r t i e
> (tańszych) firmach. Jakiś czas temu szukałem laptopa z dużą matrycą i
> wysoką rozdzielczością, ale kompletnie nie zależało mi na dużej mocy
> obliczeniowej czy wydajności 3D. Takie modele praktycznie nie istniały.
> Albo chcieli, żebym dopłacił drugie tyle za rzeczy, których nie
> potrzebuje albo laptop miał beznadziejną matrycę. W końcu znalazłem, ale
> nie było łatwo.
W laptopach racja ciężko, w stacjonarnych dało się robić co się chce.
Ale są wyjątki np. Dell latitude E6510 da się poskładać z procem i3 + SSD + Full HD, wogóle ten kom się da konfigurować tak
swobodnie jak auta.
Generalnie
> personalizacja kosztuje i to sporo w każdej branży, a wątpię, żeby tabuny
> klientów były zainteresowane dość podstawową wersją + airmatic.
No i chyba o to tu chodzi, że to komplikowałoby linię produkcyjną że E250CGI + airmatic...
Ale ten E250CGI to nowoczesne 204KM z kompresorem z dobrym przebiegiem momentu, daje 0-100 w 7.5sekundy to może się mylę ale to nie
jest auto dla dziadka czy dla biedniejszych ?..
Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
2010-07-11 11:33:37 - J.F.
>J.F. pisze:
>> Akcyzy.
>> Na auta z silniek ponad 2 litry dochodzi 18% akcyzy, ponizej tylko 3.
>
>Nie sadze zeby producent chcial dorzucac za pol darmo taki system do
>najtanszej wersji. Tym bardziej ze mogloby to razem kosztowac tyle samo
>co lepiej wyposazony egz. z wiekszym silnikiem.
Ale dlaczego ma dorzucac za pol darmo ?
Niech dorzuci po normalnej cenie, a klient sobie wybierze czy chce
lepsze zawieszenie, lepszy silnik, skore czy wszystko :-)
Moze stoja za tym jakies wzgledy techniczne, a moze tylko taka
stragetia marketingowa. Marketingu ich uczyc nie mozemy, bo zarabiaja
wiecej od nas :-)
J.
Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
2010-07-11 11:35:54 - A r t i e
> Moze stoja za tym jakies wzgledy techniczne, a moze tylko taka
> stragetia marketingowa. Marketingu ich uczyc nie mozemy, bo zarabiaja
> wiecej od nas :-)
Moim zdaniem w tym przypadku to (zlosliwa) marketingowa, bo nie mozna dac za 180kzl auta o komforcie prawie takiem jak flagowy S.
Kazdy producent tak robi zeby jego wlasne produkty nie spychaly jeden drugiego.
Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
2010-07-11 11:57:33 - J.F.
>Użytkownik to
>> Generalnie
>> personalizacja kosztuje i to sporo w każdej branży, a wątpię, żeby tabuny
>> klientów były zainteresowane dość podstawową wersją + airmatic.
>
>No i chyba o to tu chodzi, że to komplikowałoby linię produkcyjną że E250CGI + airmatic...
Watpie czy maja tam jakas linie produkcyjna na E250CGI.
Raczej w ogole na E, i wstawiaja to co trzeba.
Oczywiscie nie mozna klientowi pozwolic na zbyt wiele, bo pozniej
zajoba na produkcji mozna dostac - choc najwyrazniej sobie z tym
dobrze radza, widac komputery juz to opanowaly.
Mysle ze z tym Airmatic'iem nie bylo by problemow .. ale coz - widac
marketing nie przewiduje, i dodatkowo nie bierze pod uwage niuansow
polskiego rynku, bo i po co :-)
J.
Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
2010-07-11 13:17:50 - A r t i e
> Oczywiscie nie mozna klientowi pozwolic na zbyt wiele, bo pozniej
> zajoba na produkcji mozna dostac - choc najwyrazniej sobie z tym
> dobrze radza, widac komputery juz to opanowaly.
> Mysle ze z tym Airmatic'iem nie bylo by problemow .. ale coz - widac
> marketing nie przewiduje
Po prostu nie można dać klientowi tego co ja chcę-czyli komfortu zbliżonego do klasy S za dokładnie pół ceny.. Tylko żebym nie kupił
Audi A6 z air.
Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
2010-07-12 10:11:08 - A r t i e
> Ale to V6. Zupełnie inne brzmienie. ;)
Dla mnie ideałem jest wogóle brak brzmienia silnika - tak jak w klasie S.
>> A za 65kzł to kupię wyższęj klasy sprzęt stereo.
>
> Dokładanie do fabrycznego audio to dopiero wyrzucanie pieniędzy...
> Wszystko kosztuje zwykle kilka razy tyle, co normalnie na rynku i jest
> przy tym dość niechlujnie zmontowane (mówię ogólnie, nie konkretnie o
> Mercedesie, możliwe, że tam w grę wchodzi tylko ta pierwsza kwestia ;)
Ale stereo do domu :)
Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
2010-07-12 10:20:28 - A r t i e
>A r t i e wrote:
>
>> -7.5 do setki mi starczy to bdb osiągi, ten V6 ma tylko o 0.7sek lepiej
>
> Ale to V6. Zupełnie inne brzmienie. ;)
Tak wogóle najlepiej bym kupił S gdyby nie cena (choć wygląd też dla mnie przesadnie bezpłciowy), bo najwyższy komfort tj wyciszenie
(np. silnika WCALE nie słychać) i tłumienie nierówności. W/g tabelek klasa E/E coupe 350CGI ma o ok. 3dB więcej przy każdej
prędkości, a polskie gazetki ostatnio wszystkie testowały tylko 350CGI i diesle a nie testowały tego 250CGI-będę musiał poszukać
takiego do jazd testowych żeby sprawdzić wyciszenie i zawieszenie..