Jak młodzi Polacy postrzegają promocję Polski? Jak widzą swoją rolę w budowaniu i wzmacnianiu wizerunku swojego kraju? A także jak oceniają działania promocyjne Polski? Na te i inne pytania odpowiedzą uczestnicy konferencji „Polskie Puzzle. Marka Polska w oczach młodych Polaków”, której towarzyszy wyłonienie finalistów 6. edycji konkursu „Teraz Polska Promocja”.
W tym roku aż 47% laureatów konkursu pochodzi z Polski Centralnej. Nieco mniej (bo 42%) jest laureatów z południa Polski. Wyniki te jednoznacznie wskazują, że uczelnie z większych miast na południu i w centrum kraju przykładają dużą wagę do propagowania wśród studentów tematów brandingu narodowego. Promotorzy z tych uczelni mają realny wpływ na poszukiwanie praktycznych zastosowań badań prowadzonych przez uczniów oraz próbę łączenia środowiska biznesowego ze światem nauki.
„Z roku na rok odnotowujemy coraz większe zainteresowanie Konkursem. Otrzymaliśmy wiele prac z całego kraju, zarówno z uczelni państwowych, jak i prywatnych. Ich poziom był bardzo wysoki, natomiast tematyka różnorodna i przekrojowa. W ocenie braliśmy pod uwagę m.in. innowacyjność podjętego zagadnienia, sposób jego realizacji oraz oryginalność wyników; zastosowanie w praktyce i możliwość kontynuowania badań.”- mówi prof. dr hab. Alojzy Nowak, Przewodniczący Kapituły Konkursu „Teraz Polska Promocja”, Prorektor Uniwersytetu Warszawskiego ds. Badań Naukowych i Współpracy.
Szczególny powód do dumy mogą mieć w tym roku uczelnie warszawskie (23%) i wrocławskie (23%), z których pochodzi aż 46% tegorocznych laureatów. Równie dobrze wypadł Poznań, skąd w tej edycji wywodzi się niemal 17% wszystkich finalistów. Sumując zaś wszystkie dotychczasowe wydania „Teraz Polska Promocja” - najwięcej laureatów, pochodzi z Uniwersytetu Warszawskiego (19%) oraz z warszawskiego SGGW (12%).
Konkurs prac magisterskich wieńczy coroczna gala połączona z konferencją zatytułowaną w tym roku „Polskie Puzzle. Marka Polski w oczach młodych Polaków”. Celem organizatorów jest motywowanie studentów do podejmowania prac badawczych w obszarze promocji Polski: jej gospodarki, nauki i kultury. Tematyka marketingu terytorialnego jest bardzo atrakcyjna z punktu widzenia potencjału naukowo-badawczego oraz z uwagi na możliwość wykorzystywania tej wiedzy w trakcie kariery zawodowej.