Nauczyciele matematyki dostrzegają potrzebę zmian w sposobie nauczania i prezentowania wiedzy. Aktywnie interesują się nowymi technologiami, doskonalą swoje umiejętności, aby móc iść z duchem czasu i rozwoju. Niestety, nie mają wsparcia ze strony systemu edukacyjnego – w matematyce szkolnej nie wprowadzono istotnych zmian od przeszło dwustu lat. Jednym z przykładów, szczególnie krzywdzącym dla polskich uczniów, jest zakaz używania zaawansowanych kalkulatorów na maturze. Jednocześnie, prawie we wszystkich krajach Europy Zachodniej kalkulatory te są stosowane na niemal każdym etapie kształcenia, w tym także na egzaminach dojrzałości – mówi Piotr Tomczak z firmy Casio, uczestnik oraz współorganizator cyklu warsztatów. Lekcje matematyki prowadzone przy użyciu nowoczesnych narzędzi, np. kalkulatorów graficznych i tablic interaktywnych rozwijają logiczne myślenie, umożliwiają kontrolowanie procesu poprawnego rozwiązywania zadań, będąc znakomitym uzupełnieniem klasycznego programu – dodaje.
Organizatorem konferencji jest dr Tadeusz Ratusiński z Instytutu Matematyki na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie, przedstawiciel Zarządu Głównego Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki, Koordynator Grupy Roboczej SNM Matematyka i Komputery.