Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2012-10-05

A A A POLEĆ DRUKUJ

Jak podwyższyć jakość publicznej służby zdrowia?

Wiele publicznych placówek służby zdrowia boryka się z problemami finansowymi i niezadowoleniem swoich pacjentów. Zarządzający nimi dyrektorzy często nie zdają sobie sprawy z korzyści, jakie mogą przynieść odpowiednio prowadzone na rzecz ośrodków medycznych działania marketingowe.

Dostęp do dotacji i funduszy europejskich sprawia, że coraz więcej publicznych placówek ochrony zdrowia ma możliwość uzupełnienia zaplecza technologicznego. Jednak są one nadal gorzej postrzegane niż ośrodki prywatne. O czym powinien pamiętać menager, by państwowa placówka mogła konkurować z innymi klinikami?
Zarządzanie personelem
Znaczący wpływ na kreowanie zadowolenia pacjenta oraz utrzymanie płynności finansowej ośrodka zdrowia ma doświadczenie jego menagera.
- Konieczne jest, aby dyrektor placówki posiadał wiedzę z kilku dziedzin: zarządzania, psychologii, marketingu, public relations, a także rachunkowości i finansów. Powinien on zacząć od opracowania biznesplanu, obserwacji lokalnego rynku, wykorzystania pojawiających się na nim szans oraz rozsądnego planowania wydatków. Dużym problemem w publicznych placówkach wciąż pozostaje podejście do pacjenta, dlatego tak ważnym jest wyznaczenie przez menagera celów, misji i wizji ośrodka oraz systemu wyznawanych wartości, którymi kierować się ma personel– mówi Artur Olesch z Ogólnopolskiego Systemu Ochrony Zdrowia, organizatora III Forum Marketingu i Public Relations w ochronie zdrowia.
To właśnie personel ma największy wpływ na to, jaki wizerunek będzie miała przychodnia czy szpital. Dobra organizacja pracy, sprawny system kolejkowy, szybkość załatwienia niezbędnych formalności, uprzejmość i pomoc personelu recepcyjnego, odpowiednie podejście lekarza do chorego i jego problemów, empatia i autorytet są kluczem do zadowolenia pacjenta. Można je osiągnąć dzięki płynnej komunikacji wewnętrznej, kształtującej zaangażowane i morale pracowników oraz szkoleniom personelu.
Budowanie wizerunku
Pomocne w kreowaniu wizerunku będą odpowiednio dobrane do charakteru placówki certyfikaty, które nie tylko zdobią ściany, ale również wymagają doskonalenia i standaryzacji procesów wewnętrznych, są świadectwem rozwoju oraz tworzą osobowość placówki. Precyzyjne określenie jej charakteru np. przyjaznej przychodni, czy szpitala bezpiecznego i przyjaznego dziecku, pozwoli wyróżnić i zwrócić na nią uwagę potencjalnych pacjentów. Warto również zadbać o przygotowanie planów działania kryzysowego, które pozwolą świadomie reagować nawet na trudne sytuacje takie jak strajk czy błąd medyczny, skutkujące zazwyczaj zniszczeniem reputacji.
Promowanie placówki
Dbając o dobry wizerunek, osoba zarządzająca powinna pamiętać o zewnętrznej promocji.
- Nawet przy niewielkim budżecie, ale przy odrobinie inicjatywy, możemy zainteresować pacjentów i darczyńców. Sposobów na promocje jest wiele – od gazetek i tablic informacyjnych, przez organizacje białych sobót, aż po programy profilaktyczne realizowane we współpracy z lokalnym samorządem. Kreatywność i dobra organizacja przyczynią się do zaangażowania lokalnej społeczności w wydarzenia organizowane przez placówkę – tłumaczy Artur Olesch z OSOZ.
Obecność w mediach
Istotnym elementem promocji jest informowanie mediów o działalności – nawet pozornie mało istotne wydarzenia mogą stać się dla prasy ciekawą informacją, a częste wzmianki o danej placówce przykują uwagę pacjentów. Lekarze powinni pamiętać, że dzisiejsi pacjenci często przed udaniem się do lekarza, sprawdzają objawy w Internecie, konsultują się na forach i na wizytę przychodzą, posiadając już pewne informacje. Obecność specjalistów w świecie internetowym może znacznie ułatwić komunikację z takimi pacjentami. Działalność w mediach społecznościowych, jest doskonałym sposobem na obserwację rynku i bezpośredni kontakt z pacjentami, bez konieczności ponoszenia żadnych kosztów.
Nawet najlepszy manager, z doskonałym personelem i zapleczem technicznym, nie wypromuje placówki ochrony zdrowia jeśli jego priorytetem nie będzie zadowolenie pacjenta. Stała obserwacja otoczenia, pomysłowość, komunikacja z lokalną społecznością i sprostanie wymaganiom pacjentów, a przede wszystkim uprzejmość i troska mogą być kluczem do stworzenia konkurencyjnej placówki, której standard będzie się równał placówkom prywatnym.




Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS