Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2011-02-16

A A A POLEĆ DRUKUJ

Fundacja PKO Banku Polskiego strategicznym partnerem Stowarzyszenia SIEMACHA

150x110

600 tys. zł w formie darowizny przekaże do końca roku Fundacja PKO Banku Polskiego dla Stowarzyszenia SIEMACHA. Środki te zostaną przeznaczone na pomoc dzieciom i młodzieży w trudnej sytuacji życiowej. Umowa w tej sprawie została podpisana 14 lutego br. w Krakowie.

Strategia Lider na lata 2010-2012 zakłada zwiększenie zaangażowania PKO Banku Polskiego w działalność dobroczynną. Z tego względu w lipcu ubiegłego roku została powołana do życia Fundacja. Jej celem jest współfinansowanie wybranych projektów realizowanych przez organizacje non-profit.

Wspieranie dzieci i mlodzieży w trudnej sytuacji życiowej wpisuje się w strategiczne kierunki działań Fundacji PKO Banku Polskiego w 2011 roku. Umowa ze Stowarzyszeniem SIEMACHA przewiduje wsparcie dla sieci specjalistycznych placówek, z których codziennie korzystają dzieci m.in. w Krakowie, Tarnowie, Kielcach i Wrocławiu. Są wśród nich dzienne całodobowe placówki opiekuńczo-wychowawcze, ośrodki poradnictwa i terapii, centra sportowe. Dzienne placówki Stowarzyszenia to nowoczesne „podwórka”, które stanowią atrakcyjną alternatywę dla współczesnej „ulicy”.

To fantastyczna inicjatywa. Dzięki takim przedsięwzięciom możemy być lepsi jako ludzie. I jesteśmy. Decyzja, aby wesprzeć Stowarzyszenie Siemacha była dla nas zupełnie naturalna – mówi Zbigniew Jagiełło, Prezes Zarządu PKO Banku Polskiego, z którego inicjatywy powołano do życia Fundację.

Jej Prezes Urszula Kontowska dodaje: – Wiele naszych idei odnaleźliśmy w programie Siemachy. Wierzymy, że razem możemy realizować hasło Fundacji “dobro procentuje” jeszcze pełniej.

W listopadzie 2010 roku została uroczyście otwarta pierwsza placówka opiekuńczo-wychowawcza SIEMACHY zlokalizowana w galerii handlowej w Tarnowie. W kwietniu tego roku Stowarzyszenie otworzy kolejną podobną w Krakowie.

W najbliższych latach planujemy stworzyć ogólnopolską sieć, która skutecznie rozwiąże problem dzieci w galeriach handlowych. Mamy ambicję, by do 2020 roku stać się największą i najlepiej funkcjonującą organizacją pożytku publicznego świadczącą systemową pomoc dzieciom i młodzieży w Polsce. Stąd strategiczna współpraca z Fundacją PKO Banku Polskiego jest dla nas czymś wyjątkowo cennym – mówi ks. Andrzej Augustyński, Przewodniczący Zarządu Głównego Stowarzyszenia SIEMACHA.

Organizacja prowadzi łącznie 24 placowki, z których korzysta w sumie 2 tys. dzieci i młodzieży w trudnej sytuacji życiowej.

Fundacja PKO Banku Polskiego oraz Stowarzyszenie SIEMACHA pracują też nad wspólnym programem edukacyjno-wychowawczym dla młodych ludzi.

***

PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego pod względem wyników finansowych. Po 3. kwartale 2010 roku osiągnął zysk netto w wysokości 2,5 mld zł, co stanowiło blisko 29 proc. zysku polskiego sektora bankowego w tym okresie. Z 28-procentowym udziałem w rynku Bank zajmuje także czołowe miejsce w sprzedaży kredytów, oferując oprócz tradycyjnych kredytów hipotecznych również preferencyjne kredyty mieszkaniowe z dopłatą państwa. PKO Bank Polski jest wielokrotnie nagradzany w wielu prestiżowych rankingach. Oferta kredytu hipotecznego, pod względem dostosowania do nietypowych oczekiwań klientów, została uznana za najlepszą na rynku przez porównywarkę finansową Comperia.pl. Bank został również doceniony za elastyczność oferty tych kredytów, które mogą być udzielane na sfinansowanie różnych celów oraz w kategorii najlepszego banku oszczędnościowo-inwestycyjnego. Aż pięć produktów PKO Banku Polskiego: kredyt hipoteczny, kredyt gotówkowy, konto, lokata i karta kredytowa, zostało nagrodzonych przez miesięcznik Reader’s Digest certyfikatami „Produkt Roku 2010” jako najczęściej i najchętniej wybierane przez klientów. Bank jest też m.in. laureatem „Złotego Bankiera” za najlepszy na rynku kredyt hipoteczny, a także zwycięzcą konkursu „Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców” oraz posiadaczem certyfikatu „Firma Przyjazna Klientowi”. Według analiz firmy badawczej MillwardBrown SMG/KRC PKO Bank Polski cieszy się najwyższym zaufaniem spośród badanych instytucji finansowych – 3/4 ankietowanych ufa jego stabilności finansowej. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju, o czym świadczy pozycja lidera rankingu „Top Marka” według magazynu Press. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym. Specjaliści z magazynu The Banker wycenili jej wartość na miliard dolarów, a w rankingu Rzeczpospolitej „Polskie Marki 2010”  jej wartość została określona na 3,6 mld zł.





Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS