Finał piątej edycji programu AmCham „30 under 30” dla młodych liderów biznesu za nami
„30 under 30” to program mentoringowy prowadzony przez Amerykańską Izbę Handlową w Polsce (AmCham), opracowany z myślą o najzdolniejszych menedżerach poniżej 30 roku życia, których pracodawcy są członkami AmCham. Co roku trzydziestu uczestników programu spotyka się na comiesięcznych sesjach z przedstawicielami największych firm z całego świata, dyskutując o zagadnieniach, takich jak zarządzanie personelem, rynki kapitałowe czy negocjacje. Właśnie zakończyła się piąta edycja programu.
Program działa od 2015 roku. Opracowany został w taki sposób, aby umożliwić jego uczestnikom włączenie się do istniejącej już sieci kontaktów Izby, a także pokazać im, jak skutecznie prowadzić networking na własną rękę. Piąta edycja „30 under 30” znalazła swój finał w grudniu br.
Program zrzeszający trzydziestu młodych liderów z naszych firm członkowskich służy temu, aby zbudować relacje. Wybrana trzydziestka może poznać ciekawych ludzi, tematy, zawody i siebie nawzajem. Każdy rocznik to grupa wybitnych osób z różnych branż i o różnych zawodach: informatyk z branży logistycznej poznaje prawniczkę specjalizująca się w przejęciach, czy speca od komunikacji korporacyjnej – mówi Dorota Dąbrowska-Winterscheid, Dyrektor Zarządzający Amerykańskiej Izby Handlowej w Polsce.
W programie mogą brać udział managerowie, analitycy, prawnicy oraz inni specjaliści z różnorodnych dziedzin biznesu. Jedynymi wymogami są: wiek poniżej 30 lat, minimum trzy lata doświadczenia zawodowego i zatrudnienie w firmie należącej do AmCham. Program kończy projekt, w przygotowaniu którego biorą udział wszyscy uczestnicy. W ostatniej edycji programu uczestnicy zostali podzieleni na pięć grup. Każda z nich musiała przygotować projekt wsparcia dla Fundacji Ronalda McDonalda.
To, co mnie zaskoczyło niezwykle pozytywnie, to otwartość i zainteresowanie wybranej trzydziestki dziedziną odpowiedzialności społecznej biznesu. Cieszy skala tej otwartości, chęci i kreatywność w tym zakresie. Doceniam bogatą już wiedzę i zrozumienie dla znaczenia takich inicjatyw w budowaniu wiarygodności marek i ich reputacji. Inspirujące spotkania, których treścią było pomaganie innym, buduje i wystawia jak najlepszą opinię przedstawicielom młodej generacji biznesu – powiedział Krzysztof Kłapa, Prezes polskiego zarządu Fundacji Ronalda McDonalda.
W ciągu ostatnich lat z ogromną przyjemnością obserwowałem jak projekt ten nieustannie się rozwija, stając się nie tylko platformą wymiany kontaktów i wiedzy, lecz również wspólnego dzielenia się doświadczeniami oraz dyskusji na temat odpowiedzialności, a także wartości, jakimi powinien kierować się biznes. Szerokie spektrum przedsiębiorstw należących do Amerykańskiej Izby Handlowej w Polsce stwarza niepowtarzalną okazję do poznania opinii wielu niezwykle ambitnych młodych ludzi, których kariery rozwijają się w rozmaitych branżach – podkreśla Marcin Petrykowski, Dyrektor Zarządzający S&P Global Ratings i jeden z mentorów programu „30 under 30”.
Mogłoby się wydawać, że mentorzy dzielący się swoim doświadczeniem będą podkreślać wagę kariery, kolejnych kroków w życiu zawodowym i określania swojej roli w nowej gospodarce przyspieszającej co chwila do kosmicznych prędkości. Ale to, co kluczowe, kryło się w opowieściach o własnej historii tych ludzi, o seriach przypadków, o niespodziewanych zdarzeniach i nieoczywistych wyborach, które na końcu miały jednak sens – opisuje Agnieszka Śpionek, Managing Consultant w zespole Mastercard Advisors, uczestnik programu „30 under 30”.
Amerykańska Izba Handlowa w Polsce to akredytowana filia Amerykańskiej Izby Handlowej z siedzibą w Waszyngtonie. Istniejąca od 1990 roku izba zrzesza ponad 330 firm i organizacji działających w Polsce. Do grona członków AmCham należą te podmioty, które posiadają silnych amerykańskich właścicieli. Aż 80 jej członków figuruje w prestiżowym indeksie Fortune500.