Analiza sytuacji przedsiębiorstwa jest koniecznym etapem do podjęcia decyzji. Dzięki niej poznamy aktualne i przyszłe zagrożenia dla przedsiębiorstwa. Będziemy mogli zorientować się, czy firma jest odpowiednio wyposażona i posiada wystarczające moce wytwórcze, aby zaspokoić pod względem ilościowym rynek zagraniczny. Istotnym elementem decydującym o sukcesie eksportu jest także wykwalifikowana kadra pracownicza. Cenna będzie wiedza z zakresu handlu, jak i świadomość różnic kulturowych.
- Decydując się na działalność eksportową, najpierw wybierzmy rynek, na który chcemy wejść. Zbadajmy kanały dotarcia do odbiorców. Kolejnym krokiem jest poszukiwanie partnerów biznesowych, a także poznanie przepisów dotyczących cła i podatków. Niezbędną wiedzę znajdziemy w szkoleniu „ABC eksportera”, a dzięki niej przedsiębiorcom łatwiej będzie podjąć decyzję – mówi Aneta Grzyb-Hejduk.
Najnowsze szkolenie Akademii PARP „ABC eksportera” ułatwi podjęcie decyzji: eksportować czy nie. Ze szkolenia dowiemy się czym jest eksport, jakie są możliwości wejścia na rynki zagraniczne i jakie są opłacalne metody eksportowania towarów i usług dla różnych typów przedsiębiorstw. Dowiemy się, jak przygotować plan i zorganizować eksport w firmie. Poznamy możliwości wykorzystania elektronicznych kanałów dotarcia do kontrahentów oraz przepisy podatkowe i celne w przepływie towarów wewnątrz i poza obszar Unii Europejskiej.
Na portalu www.akademiaparp.gov.pl znajduje się aż 35 szkoleń w pięciu zakresach tematycznych: finansowo-prawnym, zarządzanie strategiczne i operacyjne, umiejętności menedżerskie i osobiste, marketing i sprzedaż oraz wiedza ogólna i otoczenie biznesu. Wszyscy przedsiębiorcy i pracownicy sektora MSP oraz osoby planujące rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej mogą podjąć bezpłatną naukę.
Więcej informacji:
msp@akademiaparp.gov.pl
Infolinia 801 444 MSP (czyli 801 444 677)