Dlaczego warto upowszechniać coachingowy styl zarządzania w polskich firmach?
W firmach stosujących coaching jako styl zarządzanie dominują pozytywne opnie uczestników na jego temat oraz pozytywne oceny jego efektywności. Badani jako główną korzyść wskazują wzrost efektywności i samodzielności pracowników oraz lepszą atmosferę w firmie (69%); mniejszą rotację pracowników, awansowanie uczestników coachingu (9%) i większą motywację pracowników (6%).
Od czego zależy efektywność coachingu?
Jako czynnik kluczowy dla efektywności coachingu w świetle badań jawią się kwalifikacje i umiejętności coacha-menedżera oraz właściwy jego dobór do potrzeb uczestnika. Sugeruje to potrzebę przygotowywania coachów do ich zadań poprzez odpowiednie szkolenia. Kolejnym wyróżnianym przez badanych czynnikiem jest motywacja uczestników, co wskazuje na konieczność przygotowywania też uczestników do udziału w coachingu, informowania o jego celach i formie.
Jak przygotować menedżerów do wdrożenia coachingowego stylu zarządzania?
Dobrym początkiem może być udział w szkoleniu menedżer coachem. Zapraszamy http://prooptima.pl/menedzer-coachem-szkolenie-otwarte-dla-menedzerow-krakow
Joanna Kozioł