Wyższe ceny w Netfliksie? Analityk: to możliwe
W nadchodzącym czasie Netflix może podnieść ceny subskrypcji za dostęp do treści - wynika z analiz eksperta banku Jefferies. Podwyżki miałyby dotyczyć w pierwszej kolejności USA oraz rynków europejskich, będą spowodowane coraz większymi inwestycjami w oryginalne produkcje i chęcią zwiększenia przychodów przez platformę.
Obecnie Netflix jest największym graczem na globalnym rynku VoD. W drugim kwartale br. serwis osiągnął wzrost przychodów o 24,9 proc. do 6,15 mld dolarów oraz 720 mln dolarów zysku netto. Liczba jego subskrybentów zwiększyła się o 10,09 mln do 192,95 mln.
Czytaj także: „Gambit królowej” od 23 października w Netfliksie, Marcin Dorociński w obsadzie (wideo)
Ceny mogą wzrosnąć
Netflix stosuje w różnych regionach świata plany abonamentowe dostosowane do lokalnych warunków. W Polsce dostęp do serwisu jest oferowany w cenach 34, 43 oraz 52 zł miesięcznie.
Koszty subskrypcji Netfliksa nie są niezmienne. W poprzednich latach zmieniały się na poszczególnych rynkach, przykładem może być podwyżka abonamentów dokonana w USA na początku 2019 r. Także w Polsce Netflix w przeszłości sondował możliwość zmiany cen subskrypcji na wyższe, ostatecznie jednak się na to nie zdecydował.
Teraz okazuje się, że Netflix może po raz kolejny dokonać podwyżek kosztów subskrypcji. Tak sugeruje Alex Giaimo, analityk banku inwestycyjnego Jefferies.
Czytaj także: Netflix pokazał pierwsze zdjęcia z filmu Georga Clooneya „Niebo o północy”, premiera w grudniu
Według eksperta w ciągu nadchodzących kilku miesięcy Netflix podniesie ceny abonamentu, w pierwszej kolejności w USA i Kanadzie, a także na rynkach europejskich. Później podwyżki mają dotrzeć także do Bliskiego Wschodu oraz Afryki.
Giaimo zaznacza w swojej analizie, że podwyżki nie będą zbyt dotkliwe dla użytkowników i wyniosą od 1 do 2 dol. miesięcznie. Jednak ostatecznie mogą one przynieść Netfliksowi od 500 mln do 1 mld dol. dodatkowych przychodów rocznie.
Analityk wyjaśnia, że chociaż Netflix znajduje się obecnie w dobrej kondycji finansowej, to może potrzebować coraz więcej środków na rozwój swojego biznesu.
Tylko w październiku br. serwis zaoferuje użytkownikom 59 oryginalnych filmów i seriali, których produkcja pochłania poważne kwoty. W 2020 r. Netflix na własne treści przeznaczy w sumie 15 mld dol. Giaimo zwraca uwagę na fakt, że Netflix opiera swoje przychody jedynie na przychodach z subskrypcji i stanowczo zaprzecza możliwości wprowadzenia reklam na platformie. W tej sytuacji kolejna podwyżka cen abonamentu wydaje się jeszcze bardziej możliwa.
Netflix z rekordowym kwartałem
Według badania Gemius/PBI w czerwcu br. przeglądarkową wersję Netfliksa odwiedziło 4,76 mln polskich internautów, wykonując 65,96 mln odsłon.
W 2019 roku Netflix wydał na zawartość programową rekordową kwotę 15 mld dolarów - wynika z danych firmy analitycznej BMO Capital Markets. Według prognoz ekspertów serwis nie zamierza ograniczać się w przyszłości w inwestowaniu w treści. W 2020 roku może to być kwota 17,3 mld, zaś w 2028 - 26 mld dolarów.
Dołącz do dyskusji: Wyższe ceny w Netfliksie? Analityk: to możliwe