Warner Bros. Discovery uruchomi kanał filmowy w naziemnej telewizji
Amerykański koncern Warner Bros. Discovery do końca października uruchomi nowy niekodowany kanał filmowy w ramach włoskiej naziemnej telewizji cyfrowej. Firma wydzierżawiła miejsca na multipleksie, które wcześniej zajmował kanał telezakupowy.
Dziennik „Il Sore 24 Ore” poinformował, że Warner Bros. Discovery wydzierżawił na 5 lat miejsce w multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej od Sciscione Group. Wcześniej slot był wykorzystywany przez włoską wersję stacji telezakupowej Home Shopping Europe, ale został sprzedany właśnie Sciscione Group w lipcu 2019 roku.
Nowy kanał filmowy nie będzie miał łatwego zadania. Wchodzi na dość zatłoczony rynek. Poza stacjami o tej tematyce Sky Italia, działają tu m.in. Cine 34, Iris, 20 i 27 Twentyseven (wszystkie należące do Mediaset), Rai Movie i Rai Premium (od publicznego nadawcy Rai).
Warner Bros. Discovery we Włoszech
WBD jest trzecim co do wielkości nadawcą we Włoszech z 10-proc. udziałem w rynku. Pojawienie się nowego kanału poszerzy portfolio kanałów grupy do 10 kanałów niekodowanych. W ten sposób są oferowane: Nove, Real Time, DMAX, Giallo, Food Network, MotorTrend, HGTV, K2 i Frisbee. Przekaz satelitarny większości z nich jest realizowany z transpondera TVN na Hot Birdzie 13E.
K2 to należący do Discovery kanał dla dzieci i młodzieży w wieku 3-13 lat. Frisbee też jest związany z amerykańskim koncernem. Nadaje treści emitowane dla dzieci w wieku przedszkolnym (3-6 lat). Real Time to nieobecny w Polsce kanał emitujący programy dla mężczyzn. Food Network jest stacją z programami kulinarnymi, znaną polskim widzom. HGTV, podobnie jak nad Wisłą, skupia się na programach o domach i ogrodach. DMAX to stacja poświęcona stylowi życia, która poza Włochami nadaje też w Wielkiej Brytanii i Niemczech. W 2013 roku Discovery zaproponował wprowadzenie DMAX do MUX-1 polskiej naziemnej telewizji cyfrowej. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji nie wybrała jednak tej stacji. Konkurs wygrał Fokus TV. MotorTrend pokazuje sporty motoryzacyjne. Nove jest kanałem poświęconym szeroko pojętej rozrywce, natomiast Giallo pokazuje programy o tematyce kryminalnej.
Darmowe włoskie stacje Warner Bros. Discovery są w górnej części ekranu opatrzone logotypem tego koncernu. Wiele z nich, jak na przykład DMAX, emitują treści telezakupowe. Polskie stacje amerykańskiej firmy umieściły logo WBD m.in. w „identach” TVN i TVN7, a także w napisach końcowych wyświetlanych po programach informacyjnych i publicystycznych TVN24.
Dołącz do dyskusji: Warner Bros. Discovery uruchomi kanał filmowy w naziemnej telewizji