Tylko „Gazeta Polska Codziennie” i „Rzeczpospolita” na plusie sprzedaży kioskowej w I półroczu
W I półroczu br. większość dzienników pod względem średniej sprzedaży w kioskach zanotowało spadki, a najwięcej stracił „Parkiet”. Zyskały tylko „Gazeta Polska Codziennie” i „Rzeczpospolita”, a liderem zestawienia tradycyjnie był „Fakt”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że w samych kioskach i salonikach prasowych w I półroczu 2016 roku „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) sprzedawał się średnio w liczbie 288 587 egz. W porównaniu do I półrocza 2015 roku średnia sprzedaż egzemplarzowa tego dziennika zmniejszyła się o 7,50 proc. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się 98,86 proc. sprzedawanych egzemplarzy „Faktu”.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugi był „Super Express” (ZPR Media) ze średnim wynikiem na poziomie 140 747 egz., notując spadek o 4,31 proc. Sprzedaż kioskowa tej gazety stanowiła 99,40 proc. sprzedaży ogółem „SE”, co było najwyższym wynikiem w zestawieniu.
Ostatnia pozycja podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora), której średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych zmalała w ciągu roku o 8,46 proc. i wyniosła 100 150 egz. Udział sprzedaży kioskowej „GW” w sprzedaży ogółem wyniósł 68,34 proc.
Największym wzrostem średniej sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych pochwalić się mogła „Gazeta Polska Codziennie” (Forum), której średni wynik poszedł do góry o 10,85 proc. do 20 304 egz. Tytuł ten zajął miejsce piąte.
Ostatnią lokatę zajęła „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Business Communication), która odnotowała największą stratę w zestawieniu. Jej wynik zmalał o 20,56 proc. do 1 086 egz.
ZKDP |
I półrocze |
|
|||||||
Wirtualnemedia.pl |
2016 |
2015 |
|||||||
Tytuł |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Sprzedaż egz. wydań druk. |
Prenum. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Sprzedaż egz. wydań druk. |
Prenum. |
W proc. |
Fakt Gazeta Codzienna |
291 909 |
291 909 |
288 587 |
3 111 |
315 481 |
315 480 |
311 977 |
3 269 |
-7,50% |
Super Express |
142 320 |
141 600 |
140 747 |
853 |
148 786 |
148 066 |
147 089 |
977 |
-4,31% |
Gazeta Wyborcza |
165 312 |
146 542 |
100 150 |
44 420 |
179 939 |
162 096 |
109 401 |
50 428 |
-8,46% |
Przegląd Sportowy |
28 742 |
28 742 |
27 827 |
555 |
30 152 |
30 152 |
29 190 |
598 |
-4,67% |
Gazeta Polska Codziennie |
20 843 |
20 828 |
20 304 |
204 |
18 848 |
18 839 |
18 316 |
168 |
10,85% |
Dziennik Gazeta Prawna |
52 254 |
44 682 |
10 054 |
24 185 |
56 014 |
46 986 |
12 160 |
25 746 |
-17,32% |
Rzeczpospolita |
55 703 |
55 572 |
8 672 |
35 844 |
57 313 |
56 639 |
8 176 |
38 749 |
6,07% |
Puls Biznesu |
12 545 |
10 178 |
1 594 |
5 664 |
14 031 |
10 638 |
1 662 |
6 208 |
-4,09% |
Parkiet Gazeta Giełdy |
4 941 |
4 567 |
1 086 |
1 517 |
5 352 |
4 838 |
1 367 |
1 606 |
-20,56% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych to sprzedaż tytułu prasowego w kioskach i salonikach prasowych i innych punktach, gdzie można nabyć prasę.
Dołącz do dyskusji: Tylko „Gazeta Polska Codziennie” i „Rzeczpospolita” na plusie sprzedaży kioskowej w I półroczu
A teraz popatrzmy sobie na prenumeraty. No niewielki wzrost. Policzmy departamenty urzędach centralnych... Czyżby niektóre nadal szczędziły na prenumeracie lub zakupiły sobie po zaledwie jednym egzemplarzu?