„Top Chef 6” stracił 120 tys. widzów. Czy będzie kolejna edycja?
Szósty sezon „Top Chef’a” gromadził średnio 1,47 mln oglądających, o 120 tys. widzów mniej niż oglądało format w analogicznym okresie rok wcześniej. Polsat w czasie nadawania programu był wiceliderem rynku telewizyjnego, a wpływy z reklam wyniosły 16,16 mln zł.
Szóstą edycję reality-show „Top Chef” oglądać można było w Polsacie w środy o godz. 20.40, w okresie od 2 marca do 4 maja br. Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że po wszystkich dziesięciu odcinkach średnia oglądalność formatu wyniosła 1,47 mln widzów. Przełożyło się to na 9,72 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 13,36 proc. w grupie komercyjnej 16-49.
Największą widownię, wynoszącą 1,66 mln oglądających, zgromadził odcinek programu z 6 kwietnia. Drugie miejsce zajął finał produkcji, który przyciągnął przed ekrany 1,60 mln widzów.
Oglądalność formatu odcinek po odcinku
Data | Start | Koniec | Wszyscy 4+ | |
AMR | SHR % | |||
06-04-2016 | 20:41:31 | 22:05:45 | 1 658 341 | 10,99% |
04-05-2016 | 20:42:41 | 22:08:10 | 1 598 178 | 10,74% |
20-04-2016 | 20:42:54 | 22:05:48 | 1 586 743 | 10,56% |
W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej „Top Chef” stracił 120 tys. widzów. Czwartą serię programu śledziło 1,59 mln osób przy udziałach wynoszących odpowiednio 10,09 proc. oraz 14,47 proc.
Z kolei nadawana jesienią ub.r. piąta seria formatu miała 1,80 mln widzów, a jej udział wynosił odpowiednio 11,70 proc. i 16,58 proc. (dowiedz się więcej). W tym ujęciu kulinarny program stracił 330 tys. oglądających.
Polsat w czasie emisji „Top Chef’a” zajął drugie miejsce w rynku telewizyjnym. Liderem była Dwójka emitująca w tym czasie „Na dobre i na złe” i „Na sygnale”, co przełożyło się na 26,16 proc. udziału. Gorzej od Polsatu wypadły TVP1 (liczne programy, w tym filmy biograficzne i dokumentalne; 7,63 proc.) i TVN (końcówka „Na Wspólnej”, „Singielka” i „You Can Dance”; 7,60 proc.). Natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej TVN miał lepszy wynik od Jedynki.
Widownia „Top Chef’a 6” na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | Wszyscy 16-49 | ||
AMR | SHR % | AMR | SHR % | |
TVP2 | 3 964 805 | 26,16% | 1 204 983 | 19,94% |
Polsat - Top Chef 6 | 1 473 388 | 9,72% | 807 298 | 13,36% |
TVP1 | 1 156 681 | 7,63% | 377 876 | 6,25% |
TVN | 1 151 768 | 7,60% | 595 622 | 9,86% |
Wpływy reklamowe z 10 premierowych odcinków kulinarnego formatu wyniosły 16,16 mln zł. Dla porównania czwarta edycja z reklam zarobiła 17,27 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Zwycięzcą szóstej edycji „Top Chef’a” został Dawid Szkudlarek, który otrzymał czek na 100 tys. złotych.
Polsat nie podjął jeszcze decyzji w sprawie kontynuacji kulinarnego show, jednak już wiadomo, że stacja jesienią br. pokaże szóstą serię siostrzanego programu „Hell’s Kitchen”, do którego w kwietniu br. odbyły się castingi. Z naszych informacji wynika, że Telewizja Polsat rozważa wprowadzenie na główną antenę nowych programów rozrywkowych, jednak nie wiadomo czy już w jesiennej ramówce br.
W kwietniu br. udział Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów wyniósł 11,79 proc.
Dołącz do dyskusji: „Top Chef 6” stracił 120 tys. widzów. Czy będzie kolejna edycja?