SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Top Chef 6” stracił 120 tys. widzów. Czy będzie kolejna edycja?

Szósty sezon „Top Chef’a” gromadził średnio 1,47 mln oglądających, o 120 tys. widzów mniej niż oglądało format w analogicznym okresie rok wcześniej. Polsat w czasie nadawania programu był wiceliderem rynku telewizyjnego, a wpływy z reklam wyniosły 16,16 mln zł.

Szóstą edycję reality-show „Top Chef” oglądać można było w Polsacie w środy o godz. 20.40, w okresie od 2 marca do 4 maja br. Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że po wszystkich dziesięciu odcinkach średnia oglądalność formatu wyniosła 1,47 mln widzów. Przełożyło się to na 9,72 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 13,36 proc. w grupie komercyjnej 16-49.

Największą widownię, wynoszącą 1,66 mln oglądających, zgromadził odcinek programu z 6 kwietnia. Drugie miejsce zajął finał produkcji, który przyciągnął przed ekrany 1,60 mln widzów.

Oglądalność formatu odcinek po odcinku

Data

Start

Koniec

Wszyscy 4+

AMR

SHR %

06-04-2016

20:41:31

22:05:45

1 658 341

10,99%

04-05-2016

20:42:41

22:08:10

1 598 178

10,74%

20-04-2016

20:42:54

22:05:48

1 586 743

10,56%

W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej „Top Chef” stracił 120 tys. widzów. Czwartą serię programu śledziło 1,59 mln osób przy udziałach wynoszących odpowiednio 10,09 proc. oraz 14,47 proc.

Z kolei nadawana jesienią ub.r. piąta seria formatu miała 1,80 mln widzów, a jej udział wynosił odpowiednio 11,70 proc. i 16,58 proc. (dowiedz się więcej). W tym ujęciu kulinarny program stracił 330 tys. oglądających.

Polsat w czasie emisji „Top Chef’a” zajął drugie miejsce w rynku telewizyjnym. Liderem była Dwójka emitująca w tym czasie „Na dobre i na złe” i „Na sygnale”, co przełożyło się na 26,16 proc. udziału. Gorzej od Polsatu wypadły TVP1 (liczne programy, w tym filmy biograficzne i dokumentalne; 7,63 proc.) i TVN (końcówka „Na Wspólnej”, „Singielka” i „You Can Dance”; 7,60 proc.). Natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej TVN miał lepszy wynik od Jedynki.

Widownia „Top Chef’a 6” na tle konkurencji

Stacja

Wszyscy 4+

Wszyscy 16-49

AMR

SHR %

AMR

SHR %

TVP2

3 964 805

26,16%

1 204 983

19,94%

Polsat - Top Chef 6

1 473 388

9,72%

807 298

13,36%

TVP1

1 156 681

7,63%

377 876

6,25%

TVN

1 151 768

7,60%

595 622

9,86%

Wpływy reklamowe z 10 premierowych odcinków kulinarnego formatu wyniosły 16,16 mln zł. Dla porównania czwarta edycja z reklam zarobiła 17,27 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Zwycięzcą szóstej edycji „Top Chef’a” został Dawid Szkudlarek, który otrzymał czek na 100 tys. złotych.

Polsat nie podjął jeszcze decyzji w sprawie kontynuacji kulinarnego show, jednak już wiadomo, że stacja jesienią br. pokaże szóstą serię siostrzanego programu „Hell’s Kitchen”, do którego w kwietniu br. odbyły się castingi. Z naszych informacji wynika, że Telewizja Polsat rozważa wprowadzenie na główną antenę nowych programów rozrywkowych, jednak nie wiadomo czy już w jesiennej ramówce br.

W kwietniu br. udział Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów wyniósł 11,79 proc.

Dołącz do dyskusji: „Top Chef 6” stracił 120 tys. widzów. Czy będzie kolejna edycja?

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Vurys
Program kulinarny polsatu jest znakomity i pomimo spadku oglądalności nadal jest to ścisła czołówka. Szkoda, że zapowiada się odejście Amaro, bo to jednak juror, który znakomicie oceniał uczestników show.
0 0
odpowiedź
User
Gondon
Niby oglądalność spadła, ale moim zdaniem dalej jest bardzo dobra i spokojnie mogą robić kolejną edycję. Program jest świetny. Jeden z moich ulubionych.
0 0
odpowiedź
User
b e a t a
Kazdy kolejny sezon coraz slabszy....a zaproszeni goscie, rodziny jurorow oceniajace gotujacych szefow......nie do zniesienia (zalosne). Poziom polskiego topchef jest slabiutki. Pomidorki czy kwiatki na daniach, to po prostu prostota dekoracyjna. Kiedy oglada sie amerykanski czy tez australijskie wydanie, to widzi sie tam genialne dania, pomysly, dekoracje. Jestem Polka mieszkajaca w Stanach 27 lat i kiedy patrze na Polski Topchef...to wyglada to bardzo marniutko......
0 0
odpowiedź