SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Time ze wzrostem wpływów w reklam radiowych. 93 mln zł z „Super Expressu”, czasopism i książek

W ub.r. firma Time osiągnęła 304,53 mln zł wpływów i 33,42 mln zł zysku netto. Przychody z reklam radiowych zwiększyły się ze 133,99 do 137,04 mln zł, a 93,05 mln zł przyniosła sprzedaż egzemplarzowa i oferty reklamowej „Super Expressu”, czasopism i książek. W br. spółka prognozuje spadek wpływów w związku z recesją reklamową.

Katarzyna Białek, prezes spółki Time Katarzyna Białek, prezes spółki Time

Firma Time, należąca do grupy kapitałowej ZPR Media, od lat zajmuje się sprzedażą oferty reklamowej stacji radiowych nadawanych przez powiązane z nią spółki. W ub.r. przychody Time’a z reklamy radiowej poszły w górę ze 133,99 do 137,04 mln zł.

Według badania Radio Track w całym ub.r. Radio Eska miało 7,8 proc. udziału w rynku słuchalności, Vox FM - 3,5 proc., Radio Plus - 2,2 proc., a Radio Wawa - 1,7 proc.

- Stacje radiowe, których czas reklamowy sprzedajemy miały dobre wyniki słuchalności, zanotowały łącznie podobny jak rok wcześniej udział w czasie słuchania. Cała grupa radiowa utrzymała wg danych monitoringowych udziały w rynku reklamy na poziomie 17 proc. - podano w sprawozdaniu firmy.

93 mln zł z pionu prasowo-książkowego

Z początkiem 2018 roku Time przejął od ZPR Media wydawanie magazynów „Murator”, „Architektura-murator”, „Moje Mieszkanie”, „M jak mieszkanie”, „Dobre Wnętrze”, „Zdrowie”, „M jak mama” i „Podróże”, a z początkiem ub.r. - „Super Express”, jego portalu internetowego SE.pl i Wydawnictwo Harde.

W konsekwencji w ub.r. mocno w górę poszły przychody Time’a z prasy, internetu i książek. Wpływy ze sprzedaży tytułów prasowych i książek podskoczyły z 10,92 do 56,59 mln zł, z reklam prasowych - z 19,25 do 36,46 mln zł, a z reklam internetowych - z 17,21 do 31,61 mln zł.

- W obszarze Internetu najsilniejszy wpływ na kondycję rynku mają globalni gracze - Google i Facebook. Nadal rośnie zainteresowanie reklamą: SEM, reklamą w mediach społecznościowych oraz w serwisie YT - media te stanowią nieodzowny element większości kampanii. W segmencie prasa spadki sprzedaży egzemplarzowe nie przekraczają 9 proc. (Super Express - 4 proc.) - skomentowano w raporcie spółki Time.

Jej przychody z brokerstwa zmalały rok do roku z 17,49 do 14,58 mln zł, z akcji specjalnych - z 2,96 do 2,17 mln zł, a z produkcji reklam - z 2,34 do 2,14 mln zł. Natomiast wpływy ze sprzedaży komisowej poszły w górę z 5,7 do 5,75 mln zł, z usług redakcyjnych - z 1,08 do 2,43 mln zł, a z pozostałej sprzedaży - z 5,07 do 6,06 mln zł.

685 pracowników

Koszty operacyjne spółki Time w ub.r. wyniosły 267,95 mln zł, wobec 205,22 mln zł rok wcześniej. Wydatki na usługi obce poszły w górę rok do roku ze 115,07 do 137,13 mln zł, na wynagrodzenia - z 45,86 do 65,99 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 7,77 do 10,36 mln zł.

W związku z przejęciem „Super Expressu” mocno wzrosło zatrudnienie w firmie - z 525,5 etatów średnio w 2018 roku do 685,1 rok później.

Koszty amortyzacji zwiększyły się z 9,45 do 13,65 mln zł, zużycia materiałów i energii - z 11,12 do 24,77 mln zł, podatków i opłat - z 1,17 do 1,51 mln zł, a pozostałe wydatki rodzajowe zmalały z 14,75 do 14,44 mln zł.

Wydatki finansowe zmalały z 6,84 do 3,2 mln zł, a wpływy finansowe zwiększyły się z 7,22 do 8,13 mln zł.

12,6 mln zł na dywidendę

Znacząco poprawiły się wyniki rentowności firmy. Zysk sprzedażowy poszedł w górę z 20,08 do 36,58 mln zł, zysk operacyjny - z 18,74 do 34,79 mln zł, zysk brutto - z 19,12 do 39,72 mln zł, a zysk netto - z 15,13 do 33,42 mln zł.

W spółce Time 57,94 proc. udziałów mają Zjednoczone Przedsiębiorstwa Rozrywkowe, 32,06 proc. - ZPR Express, a 10 proc. - Finkorp.

Na walnym zgromadzeniu udziałowcy zdecydowali, że z zeszłorocznego zysku netto firmy 12,65 mln zł na wypłatę dywidendy do końca br., a 20,77 mln zł zostanie przeznaczone na kapitał zapasowy.

Przez epidemię zmaleją wpływy reklamowe

W sprawozdaniu Time’a krótko odniesiono się do konsekwencji epidemii koronawirusa, podkreślając spowodowaną przez nią niepewność gospodarczą. - Sytuacja ta wpłynie na zmniejszenie wartości budżetów reklamowych, a tym samym na wynik spółki - zaznaczono.

Na początku kwietnia Time zawiesił wydawanie miesięcznika turystycznego „Podróże”, a miesiąc później zrezygnował z miesięcznika „Zdrowie”. Murator Expo, inna spółka z grupy ZPR Media, zrezygnował z magazynu „Żagle”, a w czerwcu złożył wniosek o upadłość.

W kwietniu z grupą ZPR Media pożegnał się Leszek Kozioł, na stanowisku wiceprezesa firmy Time zastąpił go Michał Hejka. Natomiast w drugiej połowie kwietnia spółki ZPR Media i Time obniżyły o 20 proc. pensje i wymiar pracy wszystkim pracownikom na sześć miesięcy, żeby skorzystać z dofinansowania w ramach tzw. tarczy antykryzysowej.

Dołącz do dyskusji: Time ze wzrostem wpływów w reklam radiowych. 93 mln zł z „Super Expressu”, czasopism i książek

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl