SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Świąteczny Stół Pajacyka

Świąteczny Stół Pajacyka to jednodniowa akcja Polskiej Akcji Humanitarnej, z której dochód przeznaczony jest w całości na Program Pajacyk.

Firma:
PAPAYA GROUP

Klient:
Polska Akcja Humanitarna

Nazwa:
Zwiększenie zasięgu akcji Świąteczny Stół Pajacyka

Okres realizacji:
Listopad - grudzień 2007

Świąteczny Stół Pajacyka - opis akcji:
Świąteczny Stół Pajacyka to jednodniowa akcja Polskiej Akcji Humanitarnej, z której dochód przeznaczony jest w całości na Program Pajacyk - jeden z najlepiej rozpoznawanych programów społecznych w Polsce. W organizowanym zawsze w grudniu Świątecznym Stole uczestniczą właściciele lokali gastronomicznych deklarując przekazanie 10% dziennego utargu na rzecz niedożywionych dzieci objętych programem. Do tej pory w akcji uczestniczyły lokale z Warszawy, Krakowa, Poznania, Wrocławia, Torunia oraz Bielska-Białej.

Cel:
Celem PAPAYA GROUP było przede wszystkim poszerzenie zasięgu akcji o nowe miasta oraz zwiększenie liczby lokali biorących w niej udział. W latach ubiegłych działania Polskiej Akcji Humanitarnej w ramach Świątecznego Stołu Pajacyka opierały się głównie na bezpośrednim kontakcie z właścicielami lokali gastronomicznych. Ze względu na ograniczoną liczbę wolontariuszy powodowało to znaczne ograniczenie zasięgu akcji. Strategia opracowana przez Papaya Group zakładała, że komunikat dotyczący akcji ma trafić do odbiorów poprzez media tradycyjne oraz Internet.

Realizacja:
Relacje z mediami podzielone zostały na dwa etapy. Na przełomie października i listopada rozpoczęto działania komunikacyjne skierowane do właścicieli lokali gastronomicznych. Poprzez media, a także branżowe wortale internetowe, (m.in. gastronauci.pl., e-restauracja.pl) informowano o możliwości przyłączenia się do akcji. Za pośrednictwem wortali wykonano mailing do osób znajdujących się w bazie, co dodatkowo zwiększyło liczbę lokali uczestniczących w akcji. Działania komunikacyjne objęły zarówno media ogólnopolskie, jak i regionalne, ze szczególnym uwzględnieniem miast w których akcja na mniejszą skalę odbywała się w poprzednich latach. Pod koniec listopada wraz z Radiem Eska oraz wytwórnią My Music, które aktywnie włączyły się w promocję Programu Pajacyk, zorganizowano konferencję prasową. Efektem konferencji były liczne publikacje w prasie, radiu i Internecie, jak również relacje w Telexpressie i głównym wydaniu Wiadomości.
Bezpośrednio przed akcją działania skierowane zostały do wszystkich potencjalnych darczyńców, czyli osób, które w tym dniu wybiorą się do kawiarni lub restauracji, a także tych, którzy pozostając w domu mogą w inny sposób wesprzeć Program Pajacyk, np. klikając w brzuszek Pajacyka na stronie internetowej www.pajacyk.pl czy wpłacając pieniądze na konto Fundacji. Elementem kampanii było również zorganizowanie wspólnie z Radiem TOK FM aukcji internetowej przedmiotów przekazanych przez znanych restauratorów. Przedmioty przekazali m.in. Agnieszka Kręglicka, Maciej Kuroń, Robert Makłowicz. Do akcji włączył się także Pascal Brodnicki - internauci mogli licytować spotkanie z Mistrzem Kuchni w jego programie Po Prostu Gotuj. W ramach kampanii pozyskano również bezpłatne powierzchnie banerowe na znaczących stronach internetowych, takich jak Naszemiasto.pl, Gratka.pl; Kr-nightlife.pl oraz reklamy w Tygodniku Polityka oraz w Gazecie Wyborczej.

Efekty:
Dzięki działaniom agencji pojawiło się ponad 100 publikacji w prasie, radiu, telewizji i Internecie. Wszystkie publikacje miały charakter pozytywny. Zwiększono zasięg akcji z 6 do 28 miejscowości. W sumie w ramach Świątecznego Stołu Pajacyka zebrano prawie 45 tys. złotych, co przekłada się na ok. 18 tys. obiadów dla dzieci. Kwota ta nie jest kwotą ostateczną.

Dołącz do dyskusji: Świąteczny Stół Pajacyka

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl