Świąteczny Stół Pajacyka
Świąteczny Stół Pajacyka to jednodniowa akcja Polskiej Akcji Humanitarnej, z której dochód przeznaczony jest w całości na Program Pajacyk.
Firma:
PAPAYA GROUP
Klient:
Polska Akcja Humanitarna
Nazwa:
Zwiększenie zasięgu akcji
Świąteczny Stół Pajacyka
Okres realizacji:
Listopad - grudzień
2007
Świąteczny Stół Pajacyka - opis akcji:
Świąteczny Stół Pajacyka to jednodniowa akcja Polskiej Akcji
Humanitarnej, z której dochód przeznaczony jest w całości na
Program Pajacyk - jeden z najlepiej rozpoznawanych programów
społecznych w Polsce. W organizowanym zawsze w grudniu Świątecznym
Stole uczestniczą właściciele lokali gastronomicznych deklarując
przekazanie 10% dziennego utargu na rzecz niedożywionych dzieci
objętych programem. Do tej pory w akcji uczestniczyły lokale z
Warszawy, Krakowa, Poznania, Wrocławia, Torunia oraz
Bielska-Białej.
Cel:
Celem PAPAYA GROUP było przede wszystkim poszerzenie zasięgu akcji
o nowe miasta oraz zwiększenie liczby lokali biorących w niej
udział. W latach ubiegłych działania Polskiej Akcji Humanitarnej w
ramach Świątecznego Stołu Pajacyka opierały się głównie na
bezpośrednim kontakcie z właścicielami lokali gastronomicznych. Ze
względu na ograniczoną liczbę wolontariuszy powodowało to znaczne
ograniczenie zasięgu akcji. Strategia opracowana przez Papaya Group
zakładała, że komunikat dotyczący akcji ma trafić do odbiorów
poprzez media tradycyjne oraz Internet.
Realizacja:
Relacje z mediami podzielone
zostały na dwa etapy. Na przełomie października i listopada
rozpoczęto działania komunikacyjne skierowane do właścicieli lokali
gastronomicznych. Poprzez media, a także branżowe wortale
internetowe, (m.in. gastronauci.pl., e-restauracja.pl) informowano
o możliwości przyłączenia się do akcji. Za pośrednictwem wortali
wykonano mailing do osób znajdujących się w bazie, co dodatkowo
zwiększyło liczbę lokali uczestniczących w akcji. Działania
komunikacyjne objęły zarówno media ogólnopolskie, jak i regionalne,
ze szczególnym uwzględnieniem miast w których akcja na mniejszą
skalę odbywała się w poprzednich latach. Pod koniec listopada wraz
z Radiem Eska oraz wytwórnią My Music, które aktywnie włączyły się
w promocję Programu Pajacyk, zorganizowano konferencję prasową.
Efektem konferencji były liczne publikacje w prasie, radiu i
Internecie, jak również relacje w Telexpressie i głównym wydaniu
Wiadomości.
Bezpośrednio przed akcją działania skierowane zostały do wszystkich
potencjalnych darczyńców, czyli osób, które w tym dniu wybiorą się
do kawiarni lub restauracji, a także tych, którzy pozostając w domu
mogą w inny sposób wesprzeć Program Pajacyk, np. klikając w
brzuszek Pajacyka na stronie internetowej www.pajacyk.pl czy wpłacając pieniądze
na konto Fundacji. Elementem kampanii było również zorganizowanie
wspólnie z Radiem TOK FM aukcji internetowej przedmiotów
przekazanych przez znanych restauratorów. Przedmioty przekazali
m.in. Agnieszka Kręglicka, Maciej Kuroń, Robert Makłowicz. Do akcji
włączył się także Pascal Brodnicki - internauci mogli licytować
spotkanie z Mistrzem Kuchni w jego programie Po Prostu Gotuj. W
ramach kampanii pozyskano również bezpłatne powierzchnie banerowe
na znaczących stronach internetowych, takich jak Naszemiasto.pl,
Gratka.pl; Kr-nightlife.pl oraz reklamy w Tygodniku Polityka oraz w
Gazecie Wyborczej.
Efekty:
Dzięki działaniom agencji pojawiło się ponad 100 publikacji w
prasie, radiu, telewizji i Internecie. Wszystkie publikacje miały
charakter pozytywny. Zwiększono zasięg akcji z 6 do 28
miejscowości. W sumie w ramach Świątecznego Stołu Pajacyka zebrano
prawie 45 tys. złotych, co przekłada się na ok. 18 tys. obiadów dla
dzieci. Kwota ta nie jest kwotą ostateczną.
Dołącz do dyskusji: Świąteczny Stół Pajacyka