Ponad 9 milionów Polaków korzysta z Internetu
Wynika z badania NetTrack realizowanego przez MillwardBrown SMG/KRC.
Badanie pochodzi z okresu listopad-styczeń 2006.
Znajomość spontaniczna | |
ONET (www.onet.pl) | 76,5% |
WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl) | 69,1% |
INTERIA.PL (www.interia.pl) | 51,2% |
GOOGLE (www.google.pl) | 50,7% |
ALLEGRO (www.allegro.pl) | 40,6% |
O2 (www.o2.pl) | 19,5% |
PORTAL GAZETA (www.gazeta.pl) | 14,0% |
ORANGE (www.orange.pl) | 10,0% |
ERA (www.era.pl) | 8,6% |
KOMPUTER ŚWIAT (www.komputerswiat.pl) | 8,3% |
Odwiedził w ciągu miesiąca | |
ONET (www.onet.pl) | 69,8% |
GOOGLE (www.google.pl) | 63,6% |
WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl) | 58,9% |
ALLEGRO (www.allegro.pl) | 48,3% |
INTERIA.PL (www.interia.pl) | 41,1% |
PORTAL O2 (www.o2.pl) | 18,1% |
ORANGE (www.orange.pl) | 15,4% |
PORTAL GAZETA (www.gazeta.pl) | 14,2% |
ERA (www.era.pl) | 12,9% |
KOMPUTER ŚWIAT (www.komputerswiat.pl) | 9,2% |
Korzystający z Internetu | |
30,0% całej populacji | |
listopad 2005 : styczeń 2006 | |
N=2846 | |
Płeć | |
mężczyźni | 51,7% |
kobiety | 48,3% |
Kategoria wieku | |
15-24 lata | 42,1% |
25-39 lat | 31,9% |
40-59 lat | 24,1% |
60 lub więcej | 1,9% |
Poziom wykształcenia | |
podstawowe | 23,2% |
zasadnicze | 10,9% |
średnie | 44,6% |
wyższe | 21,0% |
Jak często korzysta z internetu? | |
nie korzysta z internetu | 0,0% |
codziennie lub prawie codziennie | 55,7% |
kilka razy w tygodniu | 23,1% |
raz na tydzień | 11,2% |
kilka razy w miesiącu | 6,9% |
raz na miesiąc | 2,3% |
rzadziej niż raz na miesiąc | 0,8% |
trudno powiedzieć | 0,0% |
Gdzie korzysta z internetu | |
w domu | 70,8% |
w pracy | 23,8% |
w szkole / na uczelni | 19,4% |
u znajomych | 12,7% |
w kawiarni internetowej, sklepie komputerowym | 7,0% |
w innym miejscu | 1,2% |
Sposób łączenia się z internetem z domu | |
nie korzysta z internetu w domu | 29,2% |
przez modem (dial-up) | 8,7% |
stałe łącze | 58,8% |
telefon komókowy obsługujący WAP/GPRS | 0,6% |
inny sposób | 0,3% |
nie wiem | 2,4% |
Fale: listopad 2005 : styczeń 2006 (wielkość: 9 489)
Grupa celowa:
Czy korzysta z internetu? = tak
Wielkość: 9 201 248 (2 846 przypadków, 30,0% całej próby)
- Od początku 2006 roku wprowadziliśmy pewne zmiany w badaniu NetTrack. Zmiany te wraz ze zdecydowaną proprawą jakości realizowanych badań mogły wpłynąć na pewne zmiany w penetracji Internetu. Dlatego prosilibyśmy o wstrzymanie się od daleko idących wniosków ze wrostu penetracji Internetu w Polsce. Po kilku miesiącach realizacji badania będziemy widzieli, jaka jest realna dynamika zmiany.
Od początku bieżącego roku badanie NetTrack jest realizowane jako wywiad CAPI - ankieter jest wyposażony w przenośny komputer, na którym wypełnia elektroniczną ankietę. Winiety witryn internetowych objętych badaniem prezentowane są badanym na ekranie komputera, w miejsce dotychczasowych drukowanych kart. Pytania o znajomość witryn są zadawane wszystkim respondentom, a nie tylko korzystającym z Internetu jak dotychczas.
Najważniejsza jednak zmiana dotyczy sposobu doboru respondenta do badania. Dotychaczowa próba była próbą imienną losową z rezerwą random rout, co oznacza, że jeśli wylosowany do badania człowiek był w danym momencie niedostępny, ankieter zastępował go innym - z tej samej miejscowości, tej samej płci i w tej samej kategorii wieku. Obecnie respondenci do badania są dobierani z próby imiennej losowej do wyczerpania, co oznacza, że wylosowana próba jest kilkakrotnie większa od zakładanej, a ankieterzy realizują wywiady wyłącznie ze wskazanymi osobami, nawet za cenę wielokrotnych powrotów pod wskazany adres.
Nowa metoda realizacji próby jest znacznie kosztowniejsza, ale też skutkuje próbą lepszej jakości. W zrealizowanej próbie jest więcej osób z kategorii trudno dostępnych, czyli pracujących, z wyższym wykształceniem, lepiej uposażonych, deklarujących posiadanie telefonu komórkowego, samochodu, ale także i komputera w gospodarstwie. Stąd też nieco wyższy, niż dotychczas odsetek osób deklarujących korzystanie z Internetu - mówi Kuba Antoszewski , PR Manager MillwardBrown SMG/KRC.
Dołącz do dyskusji: Ponad 9 milionów Polaków korzysta z Internetu