Polscy millenialsi marzą o zwiedzaniu słynnych zabytków i nauce języków obcych
Ponad dwie trzecie polskich millenialsów na liście swoich zadań do realizacji ma zwiedzanie najpopularniejszych zabytków. O nauce nowych języków i umiejętności marzy zaś 44 proc. osób - wynika z badania przeprowadzonego przez Hotels.com.

Millenialsi coraz chętniej tworzą własne spisy zadań do realizacji (tzw. bucket listy). 93 proc. respondentów badania Hotels.com deklaruje, że wykona wszystkie punkty ze swojej listy.
Na listach polskich millenialsów dominują: zwiedzenie słynnych zabytków świata (67 proc.), nauka nowych języków i umiejętności (44 proc.) na równi z poznawaniem nowych ludzi (44 proc.). Z kolei 19 proc. marzy o nauczeniu się parkouru, 17 proc. - spotkaniu świętego Mikołaja w Laponii, a 12 proc. tworzyć własne uliczne graffiti. Zrobienie sobie selfie przy wodospadzie i bądź na szczycie góry pojawia się na ponad jednej czwartej list (21 proc.).
Wśród millenialsów z zagranicy częstym marzeniem jest zobaczenie zorzy polarnej (35 proc. wskazań), nauka języka lub nowej umiejętności związanej z inną kulturą (33 proc.) czy roczna praca lub studia zagranicą (31 proc.).
Ponad 60 proc. badanych chciałoby zrealizować swoją listę rzeczy do zrobienia w towarzystwie partnera, a 40 proc. z przyjaciółmi. W dalszej kolejności znaleźli się rodzice i rodzeństwo, wskazywane przez co piątego badanego.
Według badania, dla milenialsów na całym świecie największą inspiracją do tworzenia list rzeczy do zrobienia w życiu są podróżujący po świecie dziadkowie, uczący wnuczków tego, jak cieszyć się życiem. Prawie jedna piąta (18 proc.) osób przed trzydziestką czerpie inspirację z przygód swoich dziadków i rodziców.
Dane portalu Hotels.com dostarczone na podstawie badania przeprowadzonego we wrześniu 2017 roku. Zostały oparte zostały na odpowiedziach 6,788 respondentów (w tym 300 polskich) pochodzących z 28 krajów.
Dołącz do dyskusji: Polscy millenialsi marzą o zwiedzaniu słynnych zabytków i nauce języków obcych