SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polsat liderem rynku telewizyjnego, słabe wyniki nowych stacji z DVB-T (top 150 kanałów)

W kwietniu br. liderem oglądalności w rynku telewizyjnym był Polsat. Wśród stacji tematycznych najwyższy udział zanotował TVN24, a z nowych kanałów DVB-T najwyżej uplasowała się 8TV. Ranking top 150 kanałów w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w kwietniu 2017 roku pierwsze miejsce zajął Polsat. Średni dobowy udział tego kanału względem kwietnia 2016 roku spadł o 5,26 proc. i wyniósł 11,17 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group.

Wiceliderem był (jego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 8,03 proc. do 10,42 proc.), a trzecie miejsce zajęła TVP1 (8,81 proc. udziału; w dół o 12,51 proc.).

Oczko niżej uplasowała się Dwójka (7,87 proc. udziału; w dół o 12,46 proc.).

Czołową piątkę uzupełnia TVN24, którego udział wyniósł 4,30 proc., po wzroście o 14,97 proc. Jednocześnie jest to najwyżej sklasyfikowany kanał informacyjny w rankingu.

Na 13. lokacie znalazła stacja TVP Seriale - lider oglądalności kanałów filmowo-serialowych. Jej udział uplasował się na poziomie 1,38 proc. (spadek o 4,17 proc.).

Liderem oglądalności wśród stacji dziecięcych było TVP ABC (do góry o 57,14 proc. do 1,21 proc.), muzycznych - Polo TV (+ 7,79 proc. do 0,83 proc.), dokumentalnych - Fokus TV (- 9,52 proc. do 0,76 proc.), lifestylowych - TVN Style (+ 1,47 proc. do 0,69 proc.), a sportowych - Eurosport 1 (+ 9,62 proc. do 0,57 proc.).

22. pozycję zajął nowy kanał Super Polsat, który 2 stycznia br. w naziemnej telewizji cyfrowej zastąpił Polsat Sport News. Jego średni udział w kwietniu br. wyniósł 0,80 proc., podczas gdy wynik Polsatu Sport News w kwietniu ub.r. to 0,44 proc. Jednocześnie jest to najwyżej sklasyfikowany nowy kanał w zestawieniu.

Wśród nowych stacji z naziemnej telewizji cyfrowej najlepiej wypadła 8TV. Uplasowała się ona na 45. miejscu, a jej średni miesięczny udział w rynku telewizyjnym w zeszłym miesiącu wyniósł 0,35 proc. Jest to nowy kanał, który 28 września ub.r. na MUX-1 w ramach naziemnej telewizji cyfrowej zastąpił Eskę TV.

Od 61. do 101. miejsca w zestawieniu zajęły nowe kanały, które w 2016 roku rozpoczęły nadawanie na ósmym multipleksie w naziemnej telewizji cyfrowej: Metro (0,21 proc. udziału w rynku), Nowa TV (0,20 proc.), Zoom TV (0,15 proc.) i WP (0,10 proc.).

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 na pozycji lidera znalazł się TVN, którego udział wyniósł tutaj 13,82 proc., po spadku o 0,58 proc. Drugie miejsce należało do Polsatu. Jego wynik w kwietniu 2017 roku zmniejszył się o 7,72 proc. do 12,44 proc.

Trzecia była TVP2 (6,70 proc udziału; w dół o 11,26 proc.), a czwarta - TVP1 (5,29 proc., spadek o 14,12 proc.).

Liderem oglądalności wśród stacji informacyjnych również i tutaj był kanał TVN24 (do góry o 0,86 proc. do 2,34 proc.).

Pierwsze miejsce wśród kanałów filmowo-serialowych zajęły TVP Seriale (- 7,74 proc. do 1,55 proc.), muzycznych - Polo TV (- 2,38 proc. do 1,23 proc.), dziecięcych - TVP ABC (+ 48 proc. do 1,11 proc.), lifestylowych - TVN Style (+ 16,85 proc. do 1,04 proc.), dokumentalnych - Fokus TV (- 22,55 proc. do 0,79 proc.), a sportowych - Polsat Sport (- 2,78 proc. do 0,35 proc.).

Dołącz do dyskusji: Polsat liderem rynku telewizyjnego, słabe wyniki nowych stacji z DVB-T (top 150 kanałów)

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
widz
BRAWO TV Republika.. oglądalność OGROMNA.. Tak trzymać!!! 👏.. gratuluję
odpowiedź
User
widz
..dodam, że ten ogrom widzów to:.. grupa 4+ to 0,09%....grupa 16-49 to aż - 0,03% dla TV Republika oczywiście. Nic, tylko chwalić.
odpowiedź
User
Babcia Mówi
Miesiąc ciekawy to i wyniki stacji informacyjnych podskoczyły, tylko Superstacja słabo - co tam robisz, że im nie idzie?

Średnia ki nie zaskakują, raczej żadnych realnych przetasowań, trochę podgryzają siebie nawzajem, trochę wielką czwórkę.

TVP Historia jeszcze jakoś daje radę (im mniej programów tematycznych a więcej powtórek tym lepsza oglądalność "misyjnego" kanału), ale w przypadku TVP Kultura jasno widać, że sobie nie radzą.

Debiutanci z mux 8 jakoś pracują, ale powoli, bardzo powoli. Widać, że to były kanały "sieroty" nikt na te tv nie czekał;trudno o widza. Ale pracują i widać komu idzie (Metro i Nowa coś tam drga, jeszcze trochę pracy i promocji a będą się ścigać z TVP Kultura o poziom oglądalności), gorzej dwa pozostałe, ale też jakieś drgnięcia.

Republika, faktycznie niedługo zrówna się z producentem swojego flagowego programu, telezakupami mango.

Jakieś kanały firmy ze Szczecina nie notują widza - jak to utrzymać?
odpowiedź