Polsat liderem rynku telewizyjnego, słabe wyniki nowych stacji z DVB-T (top 150 kanałów)
W kwietniu br. liderem oglądalności w rynku telewizyjnym był Polsat. Wśród stacji tematycznych najwyższy udział zanotował TVN24, a z nowych kanałów DVB-T najwyżej uplasowała się 8TV. Ranking top 150 kanałów w raporcie Wirtualnemedia.pl.
Wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w kwietniu 2017 roku pierwsze miejsce zajął Polsat. Średni dobowy udział tego kanału względem kwietnia 2016 roku spadł o 5,26 proc. i wyniósł 11,17 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group.
Wiceliderem był (jego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 8,03 proc. do 10,42 proc.), a trzecie miejsce zajęła TVP1 (8,81 proc. udziału; w dół o 12,51 proc.).
Oczko niżej uplasowała się Dwójka (7,87 proc. udziału; w dół o 12,46 proc.).
Czołową piątkę uzupełnia TVN24, którego udział wyniósł 4,30 proc., po wzroście o 14,97 proc. Jednocześnie jest to najwyżej sklasyfikowany kanał informacyjny w rankingu.
Na 13. lokacie znalazła stacja TVP Seriale - lider oglądalności kanałów filmowo-serialowych. Jej udział uplasował się na poziomie 1,38 proc. (spadek o 4,17 proc.).
Liderem oglądalności wśród stacji dziecięcych było TVP ABC (do góry o 57,14 proc. do 1,21 proc.), muzycznych - Polo TV (+ 7,79 proc. do 0,83 proc.), dokumentalnych - Fokus TV (- 9,52 proc. do 0,76 proc.), lifestylowych - TVN Style (+ 1,47 proc. do 0,69 proc.), a sportowych - Eurosport 1 (+ 9,62 proc. do 0,57 proc.).
22. pozycję zajął nowy kanał Super Polsat, który 2 stycznia br. w naziemnej telewizji cyfrowej zastąpił Polsat Sport News. Jego średni udział w kwietniu br. wyniósł 0,80 proc., podczas gdy wynik Polsatu Sport News w kwietniu ub.r. to 0,44 proc. Jednocześnie jest to najwyżej sklasyfikowany nowy kanał w zestawieniu.
Wśród nowych stacji z naziemnej telewizji cyfrowej najlepiej wypadła 8TV. Uplasowała się ona na 45. miejscu, a jej średni miesięczny udział w rynku telewizyjnym w zeszłym miesiącu wyniósł 0,35 proc. Jest to nowy kanał, który 28 września ub.r. na MUX-1 w ramach naziemnej telewizji cyfrowej zastąpił Eskę TV.
Od 61. do 101. miejsca w zestawieniu zajęły nowe kanały, które w 2016 roku rozpoczęły nadawanie na ósmym multipleksie w naziemnej telewizji cyfrowej: Metro (0,21 proc. udziału w rynku), Nowa TV (0,20 proc.), Zoom TV (0,15 proc.) i WP (0,10 proc.).
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 na pozycji lidera znalazł się TVN, którego udział wyniósł tutaj 13,82 proc., po spadku o 0,58 proc. Drugie miejsce należało do Polsatu. Jego wynik w kwietniu 2017 roku zmniejszył się o 7,72 proc. do 12,44 proc.
Trzecia była TVP2 (6,70 proc udziału; w dół o 11,26 proc.), a czwarta - TVP1 (5,29 proc., spadek o 14,12 proc.).
Liderem oglądalności wśród stacji informacyjnych również i tutaj był kanał TVN24 (do góry o 0,86 proc. do 2,34 proc.).
Pierwsze miejsce wśród kanałów filmowo-serialowych zajęły TVP Seriale (- 7,74 proc. do 1,55 proc.), muzycznych - Polo TV (- 2,38 proc. do 1,23 proc.), dziecięcych - TVP ABC (+ 48 proc. do 1,11 proc.), lifestylowych - TVN Style (+ 16,85 proc. do 1,04 proc.), dokumentalnych - Fokus TV (- 22,55 proc. do 0,79 proc.), a sportowych - Polsat Sport (- 2,78 proc. do 0,35 proc.).
Dołącz do dyskusji: Polsat liderem rynku telewizyjnego, słabe wyniki nowych stacji z DVB-T (top 150 kanałów)
Średnia ki nie zaskakują, raczej żadnych realnych przetasowań, trochę podgryzają siebie nawzajem, trochę wielką czwórkę.
TVP Historia jeszcze jakoś daje radę (im mniej programów tematycznych a więcej powtórek tym lepsza oglądalność "misyjnego" kanału), ale w przypadku TVP Kultura jasno widać, że sobie nie radzą.
Debiutanci z mux 8 jakoś pracują, ale powoli, bardzo powoli. Widać, że to były kanały "sieroty" nikt na te tv nie czekał;trudno o widza. Ale pracują i widać komu idzie (Metro i Nowa coś tam drga, jeszcze trochę pracy i promocji a będą się ścigać z TVP Kultura o poziom oglądalności), gorzej dwa pozostałe, ale też jakieś drgnięcia.
Republika, faktycznie niedługo zrówna się z producentem swojego flagowego programu, telezakupami mango.
Jakieś kanały firmy ze Szczecina nie notują widza - jak to utrzymać?