Polsat liderem oglądalności w grudniu, TVP1 wyprzedziła TVN. „M jak miłość” i „Sylwester marzeń z Dwójką” hitami
Liderem oglądalności rynku telewizyjnym w grudniu ub.r. był Polsat. Z trzeciego na drugie miejsce awansowała TVP1, która wyprzedziła TVN. Ratingowymi hitami miesiąca okazały się serial „M jak miłość”, „Sylwester marzeń z Dwójką” i „Teleexpress” - raport Wirtualnemedia.pl.
Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w grudniu 2018 roku zajął Polsat. Średni dobowy udział tego kanału względem grudnia 2017 roku zmniejszył się o 7,48 proc. i wyniósł 9,53 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Z trzeciego na drugie miejsce awansowała TVP1, której udział w analizowanym okresie jednak zmniejszył się o 0,84 proc. do 9,47 proc.
Podium uzupełnia TVN, który przed rokiem był wiceliderem. Udział tej stacji w zeszłym miesiącu wyniósł 8,92 proc., po spadku względem grudnia ub.r. o 6,79 proc.
Oczko niżej znalazła się TVP2 (stacja ta miała 8,75 proc. udziału; do góry o 1,86 proc.).
Łączny udział czterech największych stacji zmniejszył się z 38,01 proc. w grudniu 2017 roku do 36,67 proc. w grudniu 2018 roku.
Na piątym miejscu zestawienia uplasował się kanał TVN24, który przed rokiem był szósty. Jego udział wyniósł 4,01 proc., po wzroście o 6,37 proc. - największym w top 10.
W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TV4 (3,69 proc.; spadek o 11,08 proc.), TVP Info (3,33 proc.; - 15,91 proc. - największy spadek w top 10), TV Puls (3,32 proc.; + 4,73 proc.), TVN7 (3,15 proc.; - 7,89 proc.) i TTV (2,18 proc.; + 15,96 proc. - największy wzrost w top 10).
Udział będącego liderem TVN wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 11,29 proc., po spadku o 4,97 proc.
Drugi był Polsat. Jego wynik w grudniu ub.r. zmniejszył się o 6,79 proc. do 10,98 proc.
Podium uzupełnia Dwójka (+ 3,37 proc. do 7,37 proc.), a czwarta była Jedynka (+ 0,32 proc. do 6,21 proc.).
W grupie wiekowej 16-59 liderem był Polsat (w dół o 6,29 proc. do 10,58 proc.).
Największą widownię w zeszłym miesiącu zgromadził serial „M jak miłość” z 10 grudnia. Miał on średnio 5,80 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 38,73 proc.
Drugie miejsce należało do „Sylwestra marzeń z Dwójką”. Trwającą ponad 5 godzin relację w TVP2 śledziło 5,51 mln widzów (39,60 proc. udziału).
Podium uzupełnia „Teleexpress” z 30 grudnia, który pokazany został wyjątkowo o godz. 17.36 (w trakcie konkursu skoków TCS). Miał on średnio 4,85 mln osób (33,14 proc. udziału).
Na czwartej pozycji uplasowała się transmisja konkursu PŚ w skokach narciarskich. Relację z zawodów z Niżnego Tagiłu w samej TVP1 2 grudnia śledziło 4,59 mln osób (32,76 proc. udziału). Konkurs ten był również relacjonowany w TVP Sport oraz na Eurosport 1.
Wśród 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 9 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Pięć lokat należało do programów TVP2, a po trzy - do Polsatu i TVN.
20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-49.
20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.
Dołącz do dyskusji: Polsat liderem oglądalności w grudniu, TVP1 wyprzedziła TVN. „M jak miłość” i „Sylwester marzeń z Dwójką” hitami