Nike mianuje swojego pierwszego chief digital officera
Firma Nike zatrudniła po raz pierwszy w swojej historii chief digital officera, by wzmocnić swoje aktywności w internecie, głównie poprzez serwisy Nike.com i Nike+.
Funkcję tą objął Adam Sussman, dotychczas head of global strategy and development w tej firmie. Sussman posiada wieloletnie doświadczenie w mobile i social-gaming, m.in. dzięki wcześniejszej pracy w firmie Zynga.
Sussman ma nadzorować digitalowe projekty Nike, takie jak Nike.com, Nike+ oraz platformy brand digital tego marketera. Jest odpowiedzialny za zwiększenie zaangażowania użytkowników internetu. Będzie raportować do Trevora Edwardsa, prezesa Nike Brand.
Nike ma plany zwiększenia przychodów ze sprzedaży internetowej z 1 mld dolarów w 2015 roku do 7 mld dolarów w 2020 roku.
Firma planuje też inwestycje w usługi cyfrowe, wykorzystując przy tym platformę Nike Training Club do gromadzenia danych na temat nawyków konsumenckich użytkowników.
Dołącz do dyskusji: Nike mianuje swojego pierwszego chief digital officera