SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Magazyny w 2012 r. z reklam: „Wprost”, „Newsweek” i „Twój Styl” na czele

Czasopisma w ub.r. cennikowo zarobiły z reklam 3,4 proc. więcej niż rok wcześniej. Największe wzrosty osiągnęły liderujące w tym segmencie „Wprost”, „Newsweek Polska”, „Twój Styl” i „Viva!”, za to spadki zanotowały „Tele Tydzień” i „Claudia”.

Dane Kantar Media przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że cennikowe przychody reklamowe (bez rabatów) „Wprost” (AWR Wprost) w 2012 roku były o 19,6 proc. wyższe niż rok wcześniej, „Twojego Stylu” - o 19 proc. wyższe, a „Party” (Edipresse Polska) - o 20,2 proc. Viva!” (Edipresse Polska) zarobiła więcej o 15,3 proc., „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) - o 11 proc. Mniejsze wzrosty tych przychodów zanotowały „Gala” (G+J Polska) - 6 proc., oraz „Polityka” (Polityka Spółdzielnia Pracy) - 1 proc.

>>> Gazety mniej z reklam w 2012 r. „Gazeta Wyborcza” i „Dziennik Gazeta Prawna” najmocniej w dół

Jedynymi magazynami z czołówki, które zanotowały spadki cennikowych wpływów reklamowych, są „Tele Tydzień” i „Claudia”. Ten pierwszy zarobił mniej o 12,8 proc., a drugi - o 7,3 proc.

Cennikowo wszystkie czasopisma zarobiły z reklam 3,4 proc. więcej niż rok wcześniej. Tymczasem według danych Starlinka ich faktyczne wpływy reklamowe w trzech kwartałach ub.r. spadły w skali roku aż o 17,9 proc. (zobacz szczegóły). - Do wzrostu cennikowych przychodów przyczyniły się start kilku nowych tytułów oraz zmiana cenników przez niektórych wydawców - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Małgorzata Węgierek, dyrektor zarządzająca domu mediowego Arena Media. - Jednak nie wierzę, że w rzeczywistości magazyny zarobiły z reklam więcej niż przed rokiem. Wydaje mi się, że raczej o kilka procent mniej - dodaje.

Podobnego zdania jest Michał Daniluk, członek zarządu OMD ds. nowych mediów. - Presja na obniżanie cen reklam i zwiększanie rabatów to trend ogólnorynkowy i nie dotyczy tylko prasy. Walka konkurencyjna odbywa się również na poziomie dodatkowych świadczeń reklamowych - opisuje Daniluk. - Dlatego na pewno nie można mówić o wzroście przychodów prasy ogółem - ocenia.

Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji)
  2012 2011
Wprost 134 538 232 zł 112 515 466 zł
Newsweek Polska 133 358 801 zł 120 098 014 zł
Twój Styl 124 284 244 zł 104 435 563 zł
Viva! 100 348 182 zł 87 046 615 zł
Tele Tydzień 93 954 865 zł 107 771 601 zł
Polityka 77 882 780 zł 77 107 236 zł
Party 58 943 252 zł 49 019 477 zł
Claudia 57 072 088 zł 61 591 995 zł
Gala 54 674 909 zł 51 572 700 zł
monitorowane tytuły razem 2 725 151 331 zł 2 634 347 902 zł

Dołącz do dyskusji: Magazyny w 2012 r. z reklam: „Wprost”, „Newsweek” i „Twój Styl” na czele

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Pytek
Czy ktoś mi wytłumaczy jak to możliwe, że Wprost ze spadającą sprzedażą ma coraz większe przychody z reklam?
0 0
odpowiedź
User
Rob
Wystarczy spojrzec dobrze na wszystkie cyfry w dystrybucji a nie tylko na PRowo eksponowana sprzedaz w kiosku. Wprost w dystrybucji lacznej jest jednym z liderow tak jak i tu. Wynika to ze sposobu klasyfikacji danych w zkdp. Ot cala tajemnica dlaczego Wprost i Newsweek ida leb w leb.
0 0
odpowiedź
User
KG
Przychody Wprost to sciema tak samo jak sprzedaż egzemplarzowa to tylko i wyłącznie działania PR
0 0
odpowiedź