Kto zarabia najwięcej w agencjach i domach mediowych?
Wśród najlepiej opłacanych stanowisk są dyrektorzy kreacji oraz buying directorzy - wynika z raportu 'Badanie płac' zrealizowanego dla Stowarzyszenia Agencji Reklamowych.
Wśród pracowników kreacji największe roczne zarobki (płaca miesięczna razy 12 miesięcy, bez dodatkowych bonusów i premii, brutto) mają dyrektorzy kreatywni, którzy zarabiają 303 tys. złotych.
Spośród pracowników Client Services najwięcej zarabia client service director - 202 tys. zł.
Strategic director to najlepiej opłacane stanowisko w grupie pracowników strategii. Roczne wynagrodzenie wynosi 223 tys. zł.
W grupie zatrudnionych w produkcji największe zarobki ma production director (137 tys. zł), zaś w Public Relations - PR director (141 tys. zł).
Wśród pracowników domów mediowych najwięcej zarabiają buying directorzy. Ich roczne wynagrodzenia to 261 tys. zł.
Raport pokazuje, że mimo wzrostu gospodarczego i rosnących płac na rynku, wynagrodzenia w agencjach reklamowych i domach mediowych nie pokazują znaczących wzrostów. Wbrew szumowi informacyjnemu na rynku, badanie wskazuje, że agencje bardzo pilnują kosztów osobowych firm, które w przypadku agencji stanowią znaczący procent kosztów działalności.
Z kolei minimalnie większy wzrost średnich zarobków w domach mediowych, najprawdopodobniej spowodowany jest większymi niż w latach ubiegłych inwestycjami klientów w zakup mediów i silniejszym skorelowaniem zysków domów mediowych, a tym samym zarobków pracowników z wysokością obrotów firm.
Badanie zrealizowano za pomocą metody kwestionariuszowej w marcu i kwietniu br. w 25 agencjach reklamowych i 18 domach mediowych. Przeprowadziła je na zlecenie SAR firma badawcza IDEA.
ABS - płaca zasadnicza (dane roczne w zł)
ATR - płaca całkowita (dane roczne w zł)
Dołącz do dyskusji: Kto zarabia najwięcej w agencjach i domach mediowych?