SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Kto zarabia najwięcej w agencjach i domach mediowych?

Wśród najlepiej opłacanych stanowisk są dyrektorzy kreacji oraz buying directorzy - wynika z raportu 'Badanie płac' zrealizowanego dla Stowarzyszenia Agencji Reklamowych.

Wśród pracowników kreacji największe roczne zarobki (płaca miesięczna razy 12 miesięcy, bez dodatkowych bonusów i premii, brutto) mają dyrektorzy kreatywni, którzy zarabiają 303 tys. złotych.

Spośród pracowników Client Services najwięcej zarabia client service director - 202 tys. zł.

Strategic director to najlepiej opłacane stanowisko w grupie pracowników strategii. Roczne wynagrodzenie wynosi 223 tys. zł.

W grupie zatrudnionych w produkcji największe zarobki ma production director (137 tys. zł), zaś w Public Relations - PR director (141 tys. zł).

Wśród pracowników domów mediowych najwięcej zarabiają buying directorzy. Ich roczne wynagrodzenia to 261 tys. zł.

Raport pokazuje, że mimo wzrostu gospodarczego i rosnących płac na rynku, wynagrodzenia w agencjach reklamowych i domach mediowych nie pokazują znaczących wzrostów. Wbrew szumowi informacyjnemu na rynku, badanie wskazuje, że agencje bardzo pilnują kosztów osobowych firm, które w przypadku agencji stanowią znaczący procent kosztów działalności.

Z kolei minimalnie większy wzrost średnich zarobków w domach mediowych, najprawdopodobniej spowodowany jest większymi niż w latach ubiegłych inwestycjami klientów w zakup mediów i silniejszym skorelowaniem zysków domów mediowych, a tym samym zarobków pracowników z wysokością obrotów firm.

Badanie zrealizowano za pomocą metody kwestionariuszowej w marcu i kwietniu br. w 25 agencjach reklamowych i 18 domach mediowych. Przeprowadziła je na zlecenie SAR firma badawcza IDEA.

ABS - płaca zasadnicza (dane roczne w zł)

ATR - płaca całkowita (dane roczne w zł)

Dołącz do dyskusji: Kto zarabia najwięcej w agencjach i domach mediowych?

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl