Kinomani wolą reklamy kinowe od telewizyjnych
Osoby często chodzące do kina bardziej akceptują reklamy nadawane przed wyświetleniem filmu niż te emitowane w telewizji.
Wynika z badań firmy Arbitron.
Badaniu poddane zostały osoby, które obejrzały w kinie więcej niż pięć filmów w ciągu ostatnich trzech miesięcy.
Ponad połowa z nich (53 procent) uważa, że reklamy przed filmem są bardziej do przyjęcia w porównaniu do 46 procent respondentów, którzy opowiedzieli się za reklamami telewizyjnymi.
W ostatnich latach reklama kinowa była jednym z najszybciej rosnących segmentów reklamowych na przestrzeni pozadomowej. W 2005 roku wydatki w tej sferze wzrosły o 21,1 procenta do poziomu 452,6 miliona dolarów.
Badanie (The Arbitron Cinema Advertising Study 2007) przeprowadzono w dniach 21 lipca – 7 sierpnia 2006 za pomocą wywiadów telefonicznych przeprowadzonych z 1010 osobami w wieku 12 lat i więcej.
Arbitron to jedna z trzech – obok Nielsen i AGB – najbardziej znanych firm badawczych na świecie. Założył ją Jim Seiler w 1949 roku. Zajmuje się analizą rynku reklamowego, pomiarem oglądalności programów telewizyjnych, przygotowywaniem raportów i analiz.
Dołącz do dyskusji: Kinomani wolą reklamy kinowe od telewizyjnych