Kampania dla przemęczonych kierowców
Celem kampanii jest zwiększenie bezpieczeństwa na drogach
Departament Transportu Wielkiej Brytanii wynajął firmę Iris do prowadzenia działań, których celem będzie zwiększenie bezpieczeństwa na drogach.
Zespół specjalistów ds. marketingu partnerskiego będzie pracował nad kampanią zapobiegającą prowadzeniu pojazdów przez nadmiernie zmęczonych kierowców. Akcja potrwa do marca 2005 roku. Jest ona częścią kampanii THINK! - prowadzonej przez agencję Fishburn Hedges.
Zadaniem Iris będzie zwiększenie zasięgu kampanii poprzez nawiązanie współpracy z organizacjami partnerskimi. Wśród nich będą m.in. firmy usuwające awarie samochodowe, które będą umieszczały różnego rodzaju informacje w swoich publikacjach i na swoich stronach internetowych.
Kampania ma zachęcić zmotoryzowanych, aby planowali dokładnie swoje podróże, a w ich trakcie robili regularne przerwy. W ten sposób unikną oni niebezpieczeństwa zaśnięcia za kierownicą. Akcja będzie skierowana przede wszystkim do młodych mężczyzn podróżujących zarówno w celach służbowych jak i rekreacyjnych.
Założeniem kampanii jest zmniejszenie liczby wypadków na głównych drogach, gdzie powodem aż 20% wypadków jest zmęczenie kierowców. Departament Transportu podaje, że jedna na dziesięć stłuczek na brytyjskich drogach spowodowana jest przez zmęczenie siedzących za kierownicą.
Kampania ma pomóc w osiągnięciu rządowych planów zmniejszenia liczby wypadków, które kończą się dla ich ofiar poważnymi obrażeniami lub śmiercią, o 40% do końca 2010 roku.
Źródło: PRWeek - Piar.pl
Dołącz do dyskusji: Kampania dla przemęczonych kierowców