Aplikacja Viaplay na dekoderach Canal+
Abonenci platformy cyfrowej Canal+, którzy za jej pośrednictwem wykupują dostęp do serwisu streamingowego Viaplay, mogą już korzystać z jego aplikacji na dekoderach. Usługa jest dostępna na kanale 90 urządzeń 4K UltraBox+ oraz 4K DualBox+.
Platforma Canal+ zapowiadała uruchomienie aplikacji Viaplay na dekoderach we wrześniu, kiedy skandynawski serwis streamingowy pojawił się w jej ofercie. W podobny sposób oferuje aplikacje Netflix (kanał 88) i Player (kanał 89). Na dekoderach operatora płatnej telewizji miała pojawiać się jeszcze aplikacja HBO Max.
Nie wiadomo na razie kiedy i czy to nastąpi. Plany mogły pokrzyżować zapowiedzi uruchomienia nowego serwisu streamingowego, który zastąpi HBO Max i Discovery+. Prawdopodobnie będzie nazywać się Max, a w Polsce pojawi się na początku 2024 roku. Będzie oparty na infrastrukturze technicznej Discovery+. W Polsce Discovery+ jest dostępny jedynie jako kolekcja Playera.
Jak korzystać z aplikacji Viaplay na dekoderach?
Aplikacje na dekodery to pewna wygoda dla abonentów. Nie muszą bowiem kupować telewizora do Smart TV (jeśli go nie posiadają) lub przystawki do streamingu, na której jest zainstalowany na przykład system operacyjny Android TV/Google TV. Mogą korzystać zarówno z linearnych kanałów, jak i wybranych serwisów streamingowych za pośrednictwem jednego urządzenia.
Osobom, które za pośrednictwem Canal+ wykupiły Viaplay, po wybraniu kanału 90, powinna uruchomić się strona główna tej aplikacji. Czasami konieczne będzie zalogowanie za pomocą zielonego przycisku na pilocie. Klienci Canal+, którzy nie wykupili dostępu do serwisu z m.in. meczami Premier League, Budesligi i galami KSW, mogą sprawdzić jego ofertę za pomocą żółtego przycisku.
Viaplay już latem porozumiał się z Canal+. Dzięki temu po utracie praw do ligi angielskiej przez nadawcę, abonenci mogli dalej oglądać najciekawsze spotkania. Skandynawski serwis streamingowy jest dostępny już w pakiecie Entry+Sport za 60 zł miesięcznie. W tym samym planie są stacje Canal+, Eleven Sports i Polsat Sport Premium Super HD.
Viaplay potwierdza prognozy
Niedawno Grupa Viaplay poinformowała, że potwierdza plany strategiczne na 2022 rok. Jednocześnie prognozuje, że jej liczba subskrybentów wzrośnie z około 7,3 mln na koniec br. do 9 mln na koniec przyszłego roku. To wzrost o 23 proc.
Serwis zadebiutował w Polsce w sierpniu ub.r. Kosztuje 34 zł miesięcznie, ale od marca 2023 roku zdrożeje o 60 proc. do 55 zł miesięcznie. Wówczas w ofercie pojawią się wyścigi Formuły 1. Na koniec września br. z Viaplay korzystało 6,43 mln płacących użytkowników. Przed rokiem było to 3,60 mln.
Viaplay Group niedawno poinformowała, że w zeszłym kwartale zarówno w Polsce, jak i Holandii przekroczyła poziom 1 mln subskrybentów. Mimo dużej liczby użytkowników Viaplay jest krytykowany za nieoferowanie większości transmisji w jakości Full HD i liczne problemy techniczne podczas popularnych rozgrywek. Przeciwko skandynawskiemu serwisowi postępowanie prowadzi Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Dołącz do dyskusji: Aplikacja Viaplay na dekoderach Canal+