Gazeta Wyborcza zyskuje, Fakt ostro w dół
Rosną wpływy reklamowe Gazety Wyborczej i Rzeczpospolitej, Dziennik przed SE - czyli rynek reklamy w prasie w I kwartale 2007.
"Gazeta Wyborcza" zwiększyła w I kwartale 2007 roku cennikowe wpływy z reklam do 223,26 mln zł, czyli o 18,2 mln zł wobec analogicznego okresu 2006 – wynika z monitoringu gazet codziennych firmy Expert Monitor.
Na drugie miejsce wróciła "Rzeczpospolita", która zanotowała przychody reklamowe na poziomie 39,88 mln zł (2,9 mln zł więcej niż rok wcześniej). Trzecie miejsce przypadło dla ”Faktu – 37,52 mln zł (spadek o 9,2 mln zł).
Tuż za podium uplasował się "Dziennik" (na rynku od kwietnia 2006) - 24 mln zł.
Wśród gazet regionalnych najwięcej wpływów z reklam zanotował "Głos Wielkopolski" - wzrost z 12,44 mln rok temu do 18,86 mln zł obecnie.
Wszystkie monitorowane gazety codzienne zarobiły w I kwartale 2007 roku 564 306 314 zł wobec 546 563 839 zł w 2006 roku.
bez autopromocji | |
Rok / Miesiąc | I-III.2007 |
Główne medium + wyd. lokalne | Wpływy [zł] |
Razem: gazety | 564 306 314 zł |
GAZETA WYBORCZA | 223 258 126 zł |
RZECZPOSPOLITA | 39 887 884 zł |
FAKT | 37 529 149 zł |
DZIENNIK | 24 005 601 zł |
SUPER EXPRESS | 20 956 108 zł |
GŁOS WIELKOPOLSKI | 18 865 058 zł |
DZIENNIK BAŁTYCKI | 18 299 623 zł |
METRO | 12 502 462 zł |
DZIENNIK POLSKI | 11 770 203 zł |
SŁOWO POLSKIE GAZETA WROCŁAWSKA | 11 541 507 zł |
bez autopromocji | |
Rok / Miesiąc | I-III.2006 |
Główne medium + wyd. lokalne | Wpływy [zł] |
Razem: gazety | 546 563 839 zł |
GAZETA WYBORCZA | 204 989 684 zł |
FAKT | 46 795 207 zł |
RZECZPOSPOLITA | 36 922 482 zł |
SUPER EXPRESS | 19 800 123 zł |
DZIENNIK BAŁTYCKI | 18 378 588 zł |
METROPOL | 13 055 251 zł |
GAZETA PRAWNA | 12 578 762 zł |
GŁOS WIELKOPOLSKI | 12 441 394 zł |
DZIENNIK ZACHODNI | 11 506 024 zł |
DZIENNIK POLSKI | 11 406 071 zł |
dane cennikowe netto, bez autopromocji, źródło: Expert Monitor
Podsumowanie wpływów reklamowych w I kwartale 2007 roku:
Cały rynek (z autopromocją)
Rok / Miesiąc I-III.2006 I-III.2007 Media Wpływy [zł] Wpływy [zł] Telewizja 1 466 176 843 zł 1 905 877 638 zł Radio 301 842 076 zł 359 184 163 zł Gazety 566 336 253 zł 584 301 124 zł Magazyny 459 569 828 zł 494 931 684 zł Razem 2 793 925 000 zł 3 344 294 609 zł
Dołącz do dyskusji: Gazeta Wyborcza zyskuje, Fakt ostro w dół