SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Gazeta Wyborcza zyskuje, Fakt ostro w dół

Rosną wpływy reklamowe Gazety Wyborczej i Rzeczpospolitej, Dziennik przed SE - czyli rynek reklamy w prasie w I kwartale 2007.

"Gazeta Wyborcza" zwiększyła w I kwartale 2007 roku cennikowe wpływy z reklam do 223,26 mln zł, czyli o 18,2 mln zł wobec analogicznego okresu 2006 – wynika z monitoringu gazet codziennych firmy Expert Monitor. 

Na drugie miejsce wróciła "Rzeczpospolita", która zanotowała przychody reklamowe na poziomie 39,88 mln zł (2,9 mln zł więcej niż rok wcześniej). Trzecie miejsce przypadło dla ”Faktu – 37,52 mln zł (spadek o 9,2 mln zł).

Tuż za podium uplasował się "Dziennik" (na rynku od kwietnia 2006) - 24 mln zł.

Wśród gazet regionalnych najwięcej wpływów z reklam zanotował "Głos Wielkopolski" - wzrost z 12,44 mln rok temu do 18,86 mln zł obecnie.
 
Wszystkie monitorowane gazety codzienne zarobiły w I kwartale 2007 roku 564 306 314 zł wobec 546 563 839 zł w 2006 roku.

bez autopromocji
Rok / MiesiącI-III.2007
Główne medium + wyd. lokalneWpływy [zł]
Razem: gazety564 306 314 zł
GAZETA WYBORCZA223 258 126 zł
RZECZPOSPOLITA39 887 884 zł
FAKT37 529 149 zł
DZIENNIK24 005 601 zł
SUPER EXPRESS20 956 108 zł
GŁOS WIELKOPOLSKI18 865 058 zł
DZIENNIK BAŁTYCKI18 299 623 zł
METRO12 502 462 zł
DZIENNIK POLSKI11 770 203 zł
SŁOWO POLSKIE GAZETA WROCŁAWSKA11 541 507 zł

bez autopromocji
Rok / MiesiącI-III.2006
Główne medium + wyd. lokalneWpływy [zł]
Razem: gazety546 563 839 zł
GAZETA WYBORCZA204 989 684 zł
FAKT46 795 207 zł
RZECZPOSPOLITA36 922 482 zł
SUPER EXPRESS19 800 123 zł
DZIENNIK BAŁTYCKI18 378 588 zł
METROPOL13 055 251 zł
GAZETA PRAWNA12 578 762 zł
GŁOS WIELKOPOLSKI12 441 394 zł
DZIENNIK ZACHODNI11 506 024 zł
DZIENNIK POLSKI11 406 071 zł

dane cennikowe netto, bez autopromocji, źródło: Expert Monitor

Podsumowanie wpływów reklamowych w I kwartale 2007 roku:

 Cały rynek  (z autopromocją)
 

Rok / MiesiącI-III.2006I-III.2007
MediaWpływy [zł]Wpływy [zł]
Telewizja1 466 176 843 zł1 905 877 638 zł
Radio301 842 076 zł359 184 163 zł
Gazety566 336 253 zł584 301 124 zł
Magazyny459 569 828 zł494 931 684 zł
Razem2 793 925 000 zł3 344 294 609 zł

Dołącz do dyskusji: Gazeta Wyborcza zyskuje, Fakt ostro w dół

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl